کد خبر: ۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۵- 11 June 2007

رهبر معظم انقلاب : آمریکا، منفورترین دولت دنیا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه و هیأت همراه با تأکید بر اینکه روند غیرعادلانه مناسبات بین المللی به سوی اضمحلال و آینده ای کاملاً متفاوت پیش می رود، تصریح کردند: کشورها و ملتهای مستقل، مبارز و ضد سیاستهای آمریکا، با اتحاد و ایستادگی، موجب تقویت جبهه طرفدار عدالت در مناسبات بین المللی و تسریع در روند عادلانه شدن این مناسبات خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به نشانه های اضمحلال روند غیرعادلانه مناسبات بین المللی اشاره کردند و افزودند: یکی از نشانه ها این است که بعد از فروپاشی بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی، امریکا که درصدد تشکیل امپراتوری تک محوری قدرت در جهان بود، به هدف خود نرسیده زیرا امروز امریکا منفورترین دولت در دنیاست.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص خاطرنشان کردند: رئیس جمهور امریکا به هر کشوری در آسیا، آفریقا، امریکای لاتین و خاورمیانه سفر کند با تظاهرات گسترده اعتراض آمیز مواجه خواهد شد و حتی در اروپا نیز اکنون با تظاهرات و خشم مردمی مواجه است و چنین مسئله ای هیچگاه در دنیا سابقه نداشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای نشانه دیگر تغییر روند مناسبات غیرعادلانه بین المللی را قدرت گرفتن نهضت های ضد امریکایی به ویژه تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و قدرت روزافزون آن با وجود همه فشارها، دانستند و افزودند: در سالهای اخیر در امریکای لاتین، دولتهای ضد امریکایی یکی پس از دیگری بر سر کار آمدند و در هرکشوری از دنیای اسلام نیز اگر انتخابات برگزار شود، گروهها و اشخاصی رأی خواهند آورد که بیش از دیگران ضدامریکایی باشند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق مناسبات عادلانه بین المللی هدف مقدسی است که لازمه آن مجاهدت، امید و ایستادگی است، خاطرنشان کردند: هنگامی که در دنیا دو قدرت وجود داشت جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی مقابل آنها ایستادگی کرد و اکنون نیز ملت ایران در مقابل همه فشارها ایستاده است و خواهد ایستاد زیرا تنها راه رسیدن به قله های پیشرفت، تحمل سختی هاست.
ایشان همکاری میان کشورها و ملتهای مستقل و مبارز را ضروری خواندند و تأکید کردند: روابط جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه روابطی منطقی، متین و به نفع هر دو کشور است که باید بیش از پیش در همه زمینه ها گسترش یابد.
در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که شما گفتید نشانه های اضمحلال قدرت تک قطبی امریکا آشکار، و شکست و نابودی امپریالیسم بیش از هر زمان دیگر نزدیک تر شده است و امروز امریکا در میان ملتها منزوی است.
وی با اشاره به رشد روزافزون حرکتهای ضد امریکایی در امریکای لاتین و روی کار آمدن دولتهای مخالف سیاستهای واشنگتن در این منطقه، خاطرنشان کرد: دولت امریکا اکنون در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شده ضمن آنکه حمایت مردم امریکا از دولت این کشور هم به شدت کاهش یافته است.
رئیس جمهور نیکاراگوئه افزود: در چنین شرایطی همکاری و ارتباط نزدیک دولتها و ملتهای مبارز برای تقویت بیش از پیش جبهه ضدامپریالیسم ضروری است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد