کد خبر: ۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴- 14 April 2018
دکتر کدخدایی:

انقلاب اسلامی ایران همان راه پیامبر عظیم‌الشأن را می‌پیماید

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه دشمنان خارجی هجمه‌های زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند، تصریح کرد: چون جامعه‌ی اسلامی ما در ایران همان راه پیامبر عظیم‌الشأن (ص) را می‌پیماید و احکام قرآنی را به اجرا درمی‌آورد، مورد غضب و هجمه‌های دشمن قرار گرفته است؛ لذا همه‌ی تهدیدها و تحریم‌ها به دلیل مسیر انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی با حضور در جمع بسیجیان پایگاه بسیج شهید علیمرادی سولقان، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث گفت: تاریخ بشریت با بعثت آخرین هدایت‌گر که از سوی خداوند متعال مأموریت یافته است تغییر کرد و آخرین پیام الهی از این طریق به بشریت ابلاغ شد تا جامعه‌ی انسانی که با ظلم و ستم به انحراف کشیده شده است به مسیر الهی هدایت شود.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه بعثت پیامبر عظیم‌الشأن (ص) پیام روشنی برای جامعه بشری دارد، افزود: پیام اصلی اسلام این است که اگر انسان در مسیر الهی قرار بگیرد، رستگار می‌شود و امروز دین مبین اسلام، دینی جهانی است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان به وضع حکومت در قبل از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: جامعه‌ای که چیزی جز ظلم، ستم و عدم آزادی نداشت، کشوری که وابسته و همه‌ی ثروتش در حال تاراج بود، با قیام و روشنگری حضرت امام (ره) مواجه شد و با ندای الهی که ایشان در سال 1342 سر دادند نهضت اسلامی را آغاز کردند.
وی با اشاره به جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم، بالاخص شهدا تصریح کرد: شهدایی که در مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی، زندان‌ها، شکنجه‌ها و مرارت‌ها کشیده و جان خود را فدای انقلاب اسلامی کرده‌اند، همگی به گردن ما حق دارند؛ اگر آنها نبودند انقلاب هم پیروز نمی‌شد.
دکتر کدخدایی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، جهان را شگفت‌زده کرد، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی پیام‌هایی چون انسانیت، عدالت و اجرای احکام اسلامی دارد و با هدایت‌های حضرت امام (ره) برای بهسازی جامعه، شعارهای استقلال، آزادی، حکومت اسلامی در نظر گرفته شد.
سخنگوی شورای نگهبان ضمن اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهدیم پس از چهل سال، هنوز جوانان این مرز و بوم که نه امام(ره) و نه جنگ دیده‌اند، به عنوان نیروهای مقاومت، مدافع حرم شده و جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنند. شهید حججی‌ها نمونه‌ای از این رویش‌های انقلاب هستند که علی‌رغم اینکه چهل سال از انقلاب گذشته است همچنان ندای مقاومت و ایثارگری می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای دارای مشکلات متعددی از جمله مشکلات اقتصادی است، افزود: جامعه‌ی ما نیز مستثنی از این مشکلات نیست و کسی نمی‌خواهد این مشکلات را نادیده بگیرد؛ اما اگر مشکلات فعلی ما با دیگر جوامع و یا با قبل از انقلاب مقایسه شود، می‌بینیم رشد، توسعه و پیشرفت بسیاری در ایران اسلامی بوجود آمده است؛ به عنوان مثال قبل از انقلاب در حالی که روزانه 6 میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد اما 46 درصد از جمعیت 27 میلیونی کشور زیر خط فقر زندگی می‌کردند، اما اکنون کشور ما با 80 میلیون جمعیت ضریب جینی خیلی بهتری نسبت به آن زمان دارد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه دشمنان خارجی هجمه‌های زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند، تصریح کرد: چون جامعه‌ی اسلامی ما در ایران همان راه پیامبر عظیم‌الشأن (ص) را می‌پیماید و احکام قرآنی را به اجرا درمی‌آورد، مورد غضب و هجمه‌های دشمن قرار گرفته است؛ لذا همه‌ی تهدیدها و تحریم‌ها به دلیل مسیر انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی شورای نگهبان به رایزنی‌های اخیر ولیعهد عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: این جوانک سعودی که راه افتاده و این طرف و آن طرف می‌رود و پول هزینه می‌کند تا کشورهای خارجی حمایتش کنند، اگر روزی پول نداشته باشند، همین کشورهای غربی کمترین اعتنایی به او نخواهند کرد؛ چنانچه رئیس جمهور بی‌عقل آمریکا این مطلب را یادآور شد که هدفشان جز دوشیدن عربستان نیست. امروز عربستان با هزینه‌های کلان به خیال خودش به دنبال خرید ثبات و امنیت در منطقه است؛ زهی خیال باطل.
وی ضمن اشاره به ثبات و امنیت ایران اسلامی در منطقه، ادامه داد: امنیت حقیقی را ما در جمهوری اسلامی ایران داریم که حاصل ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و مردم خوب میهن اسلامی است که نه آمریکا و نه هیچ‌کشور دیگری، نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بکند؛ لذا امروز شاهد این هستیم که همه‌ی معادلات منطقه به دلیل همین ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها به هم ریخته است.
دکتر کدخدایی با تأکید بر اینکه مسئولین موظف هستند مشکلات مردم را حل کنند، گفت: همانگونه که مردم در مقاطع مختلف مانند 22 بهمن، روز قدس، 9 دی و در انتخابات حضور می‌یابند تا از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند، مسئولین نیز باید قدر این مردم خوب و شریف را بدانند و تلاش کنند مشکلات مردم را حل کنند. در هیچ‌کجای دنیا چنین ملت صبور و ایثارگری وجود ندارد.
------------------
گزارش تصویری سخنرانی دکترکدخدایی درجشن عید مبعث پایگاه بسیج شهید علی مرادی سولقان
 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی