کد خبر: ۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵- 05 February 2018
سردار سلامی:

در راهکار نظامی، مقابل دشمن دست برتر را داریم

سردار سلامی: ایران با ساخت موشکی که هشت برابر صوت سرعت دارد می‌تواند شناورهای متحرک را با دقت 100 درصد مورد اصابت قرار دهد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان؛ سردار سلامی با اشاره به حقیقت انقلاب اسلامی که در مقابل سیطره‌ی جهانی، همواره با نصرت الهی همراه بوده و بر دشمنان غلبه کرده است، گفت: موفقیت انقلاب اسلامی آنقدر از دایره‌ی درک و تصور خارج است که هرکسی تسلط آمریکا و شوروی را در دوران سرد مطالعه کند، از درک این عظمت که چگونه یک ملت توانسته این پوسته‌ی سُلب نظام دو قطبی را بشکند و یک افق روشنی را فراروی همه‌ی ملت‌های جهان قرار بدهد، واقعاً متعجب و شگفت‌زده می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هیچ چیزی نمی‌تواند جز نصرت و امداد خداوند متعال، توصیف‌گر و توجیه‌گر حقیقی این واقعیت باشد.
سردار سلامی با اشاره به اینکه دشمن 40 سال بدون انقطاع به شکل شبانه‌روزی در همه‌ی ابعاد، همه‌ی ظرفیت ممکن قدرت خود را برای تغییر سرنوشت کشور ما به کار بسته است، اظهار داشت: شکستی که آمریکا از سقوط شاه خورد، واقعاً در طول تاریخ حیات سیاسی آمریکا، تکرار ناشدنی، غیرقابل ترمیم و غیرقابل جبران است.
وی افزود: دشمن همه‌ی ظرفیت‌های خود را بر علیه نظام اسلامی ایران به کار گرفت، ولی ما توانستیم متناسب با گسترش آن، ظرفیت‌سازی بکنیم؛ به طوری که همه‌ی راهکارها و عرصه‌های عمل نظامی دشمن کاملاً مسدود شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز در انتخاب راهکارهای نظامی برای غلبه بر منافع حیاتی دشمن دست برتر را داریم؛ اما این پایان ماجرا نیست. رویکردی که امروز دشمن به انقلاب اسلامی و ملت ما دارد، این است که افتخارات به دست آمده ترکیبی از تجسم یافتن مفاهیمی مثل عزّت، افتخار، اقتدار، سیطره و پیشرفت است.
وی با اشاره به ساخت موشکی که می‌تواند شناورهای متحرک را در دریا با دقت 100 درصد مورد اصابت قرار دهد، تصریح کرد: این موشک از نوع بالستیک است که با هشت برابر سرعت صوت، وارد جو زمین می‌شود.
سردار سلامی افزود: در حالی که تمام دروازه‌های علم و فناوری به روی ایران بسته است، بچه‌های این مرز و بوم توانستند به این فناوری دست پیدا کنند که به جرأت می‌توان گفت احتمالاً در آمریکا و روسیه چنین چیزی وجود ندارد. البته روسیه موشک دقیقی به نام اسکندر دارد اما برای هدف‌های ثابت است نه متحرک.
وی ادامه داد: در بخش انرژی هسته‌ای، پزشکی و در عرصه‌های مختلف، ایران اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. همین «مپنا» امروز کمپرسور و توربین‌های نیروگاهی می‌سازد که جزء شش کمپانی برتر جهان در ساخت موتورهای توربینی، کمپرسورها و چیزهایی از این دست است؛ «مپنا» موتور هواپیما می‌سازد که لوفتانزا طرف قراردادش است.
وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند این پیشرفت‌ها را پنهان کند، گفت: دشمن قصد دارد جامعه‌ی ما را با دو مفهوم بی‌اعتمادی و ناامیدی به شکست بکشاند.
سردار سلامی افزود: امروز راهبرد اصلی دشمن از مُدل انداختن نظام است تا الگوی موفقی از مردمسالاری دینی نباشد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانسته همزمان با قدرت‌های بزرگ بجنگد، پیشرفت کند و آسیب نبیند، گفت: کشوری که در عین اینکه با قدرت‌های بزرگ بجنگد و پیشرفت کند، و در عین اینکه می‌جنگد و پیشرفت می‌کند، آسیب هم نبیند، در هیچ‌کجا ممکن نیست.
وی تصریح کرد: چه قوه‌ی عاقله و چه مدیریتی می‌تواند در این فضای مین‌گذاری شده‌ی جهانی اینگونه نظام و کشور را مانند انقلاب اسلامی حرکت دهد.
جانشین فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، افزود: این مشکلات هرگز بزرگ‌تر از مشکلاتی نیست که در کشورهای پیشرفته وجود دارد. هرگز مشکلات معیشتی مردم ایران بزرگ‌تر از مشکلات معیشتی مردم آمریکا نیست. در اسپانیا، 50 درصد جوانان بیکار هستند، در حالی که اسپانیا جزء گروه صنعتی G8 است، ایتالیا در جمع‌آوری زباله‌های خود ناتوان است؛ در نیواورلئان، وقتی طوفان شدید آمد، سه‌چهار روز بعد ارتش آمریکا به آنجا رسید؛ در پورتوریکو هنوز برق بعد از چند ماه قطع است. اما هنگامی که در سر پل ذهاب زلزله می‌شود، اولین کسی که ورود پیدا می‌کند، رهبر معظم انقلاب است و همه‌ی مسئولین و نهادها، آنجا می‌روند که اینها بی‌نظیر است؛ اما پشت یک عملیات رسانه‌ای فوق‌العاده ویرانگر، همه‌ی این عظمت‌ها کم‌فروغ می‌شود که البته خود ما نیز نقش داریم.
وی در خصوص آیین اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اصلاً موضوع این نیست که ما یک مراسم و جشنی برگزار کنیم، بلکه دقیقاً این کار به مثابه‌ی مدیریت یک جنگ است چرا که امروز جنگ نظامی وجود نداشته و نخواهد داشت. اگر دشمن گزینه‌ی جنگ نظامی را انتخاب کند راهی جز شکست ندارد.
سردار سلامی با اشاره به اینکه نباید زمان را از دست بدهیم گفت: باید جوانان را دریابیم و آنها را با عظمتی که بوجود آمده، با توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن آشنا کنیم و مردم را از فرکانس‌های رادیویی دشمن که تلاش می‌کند فرکانس معنوی آنها را با خود هم‌راستا و هوش و دل و قلب و ذهن آنها را تسخیر کند، نجات دهیم.
وی با تأکید بر اینکه با اعتماد به نفس بر مشکلات غلبه خواهیم کرد، افزود: راهبردهای حل مشکلات باید واضح و روشن باشد. وقتی شروع می‌کنیم به نشان دادن حل مشکل، همه در جهت حل مشکل قدم برمی‌داریم، ولی وقتی شروع می‌کنیم به نشان دادن اینکه در حل مشکل ناتوان هستیم، همه، جا می‌زنیم. لذا یکسری مشکلات وجود دارد که این مشکلات بزرگ‌تر از توانایی ما نیست، ما می‌توانیم به سادگی این مشکلات را حل کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به ورود متفاوت دستگاه‌های دولتی، قضایی و همچنین صدا و سیما در موضوعات اخیر گفت: همین مقدار ورود متفاوت تأثیرات خیلی خوبی ایجاد کرده است. اکنون دشمن به این موضوع اذعان کرده و ناگزیر از ستایش فضائل انقلاب اسلامی شده است.

 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد