کد خبر: ۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶- 22 October 2017
آیت الله مدرسی یزدی:

تضعیف نهادهای برخاسته از نظام هدف دشمن است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تضعیف نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی از هدفهای مهم و همیشگی دشمنان است، بنابراین باید با همدلی توطئه های آنها را خنثی کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حضرت آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی در مجمع نخبگان نظارتی یزد که در سالن شهید عباسپور برگزار شد، اظهار داشت: هرچه برآمده از نظام است مثل شورای نگهبان، انتخابات، ولایت فقیه و دولت، هدف دشمن است.
وی ادامه داد: ولی بعضی از این نهادها آنقدر محکم و دارای حصارهای قوی هستند که دشمن به سادگی نمی تواند در آنها نفوذ کند بنابراین با حمله های ناجوانمردانه، تهمت ها و دروغ هایی که به هم می بافند آنها را مورد حمله قرار می دهد.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از امور بسیار مهمی که وجود دارد همین قضیه انتخابات است شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی و حتی انتخابات خبرگان که خیلی حساس و مورد طمع دشمنان است.
آیت الله مدرسی یزدی یادآورشد: بدون تعارف الان در تبلیغاتی که در کشور ماست پول و باندها، بدون شک تاثیرگذار است، ما باید کاری کنیم که پول حداقل تاثیر را داشته باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: طبق اصل چهارم قانون اساسی تمام مقررات و قوانین باید طبق اسلام و شرع مقدس باشد و اگر فقهای شورای نگهبان تشخیص دادند که امری خلاف شرع است آن مورد دیگر ارزش ندارد.
وی تصریح کرد: امام (ره) در بیاناتشان از اول انقلاب تصریح کردند که در شوراهایی که تشکیل می شود غیر مسلم نباشد، البته اگر در جایی اکثریتی غیر مسلم بود آن عیبی ندارد که برای خودشان نماینده داشته باشند نه برای مسلمان.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: طبق وظیفه شرعی و قانونی که شورای نگهبان داشته و طبق فرمان امام (ره) این تبصره مربوط به جایی است که اکثریت متعلق به اقلیت دینی است و نماینده هم مال خودشان باشد، اما در جایی که اکثریت مسلمان است، اقلیت نمی تواند نماینده آنها باشد.
آیت الله مدرسی یزدی بیان کرد: شورای نگهبان هر وقت یک چیزی را خلاف شرع تشخیص داد، طبق قانون اساسی و حتی طبق قانون عادی از همان لحظه که اعلام کرد این مورد باطل می شود و بطلان آن هم بر می گردد به زمان سابق.
عضو شورای نگهبان خاطر نشان کرد: امروز کمک هایی که نظام اسلامی به اقلیت های دینی کرده است در هیچ کجای دنیا مشابه ندارد. برخی چیزهایی که برای عموم مسلمانان ممنوع است اگر داخل محدوده خصوصی خودشان باشد کسی مانعشان نمی شود.
آیت الله مدرسی یزدی تصریح کرد: چند هزار سایت با پول اسراییل و آمریکا و عربستان و امارات متحده عربی درست شده است و علیه اسلام و شیعه و نظام و انقلاب و رهبری و شورای نگهبان و قانون اساسی فعالیت می کنند.
وی در پایان از نخبگان نظارتی، حضور در صحنه و انجام درست وظایف در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی را خواستار شد.

 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد