کد خبر: ۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷- 21 October 2017
سخنگوی شورای نگهبان هشدار داد؛

خطر گسترش «سکولاریزم مخفی» در جامعه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از آنجا که سکولاریزم در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانست به‌صورت آشکار حرکت و تبلیغ کند، سعی کرد در جامعه توزیع‌شده و گسترش پیدا کند که متأسفانه دیدیدم گاهی برخی از مسؤولان نیز از این موضوع سخن می‌گویند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر کدخدایی در مراسم اختتامیه اردوی فرهنگی آموزشی سراسری ناظر مسؤولان انتخابات شورای نگهبان که در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگری آنان، اظهار کرد: اگر کشورهای قدرتمند متکی بر ارتش و اقتصاد قوی هستند، جمهوری اسلامی ایران، بالاتر و فراتر از هر چیزی، سرمایه گران‌قدری به عنوان شهدا دارد که توانسته‌اند انقلاب و جامعه اسلامی را بیمه کنند.
وی با بیان این‌که صحنه‌های خدمت به نظام جمهوری اسلامی گاهی صحنه جبهه‌های علیه باطل همچون جنگ تحمیلی و دفاع از حرم است، ادامه داد: در عرصه‌های دیگر، خدمت افرادی در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخشی به عنوان شورای نگهبان متبلور است که داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان‌شناسی رهبر معظم انقلاب در گوشزد کردن موقعیت‌های حساس تاریخی در انقلاب اسلامی، گفت: زمانی که تهاجم فرهنگی با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و تولید فیلم‌ها بر جامعه وارد شد، ایشان بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند.
وی با اشاره به ایجاد تنگناهای اقتصادی از سوی دشمنان نظام اسلامی و ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته نیز ایشان کلیدواژه دیگری مطرح کردند که در دیدارهای مختلف با مسؤولان به آن اشاره می‌کنند و آن، «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» است.
دکتر کدخدایی، تقابل آمریکا و شوروی در جریان جنگ سرد را عامل به حاشیه رفتن اسلام و ایجاد زحمت برای مسلمانان دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) با حرکت هوشمندانه و مدبرانه خود حرکتی را دنبال کردند که به پیروزی انقلاب اسلامی در کشور منتهی شد و جهان را تکان داد.
وی با بیان این‌که امام راحل، حرکت خود را با جوانان آن دوران آغاز و تمام تئوری‌های دنیای غرب و شرق را برهم زد، گفت: فوکویاما که یکی از نظریه‌پردازان آمریکایی است، درمقاله‌ای در روزنامه گاردین اشاره می‌کند که همه خوشبختی و تمدن در لیبرال دموکراسی است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با تأکید بر این‌که نباید تصور کنیم دشمن، دست از دشمنی برداشته است، خاطرنشان کرد: این‌که تصور کنیم دشمن دست از جمهوری اسلامی کشیده، تصور اشتباهی است، آنان این دشمنی را ادامه می‌دهند.
وی، به شکست برخورد سخت دشمن با انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: دشمن راهکار مقابله نرم با جمهوری اسلامی را پیش‌گرفته تا در جامعه رخنه ایجاد کند، بر این مبنا، هسته‌های فرهنگی را شکل داد و آن هسته‌های فرهنگی بدنه اجتماعی را ساخت تا پیام مورد نظر خود را به جامعه تزریق کند.
دکتر کدخدایی ادامه داد: در دهه شصت، گروهی که به‌ظاهر در نظام و انقلاب حرکت می‌کنند، تئوری‌هایی مطرح می‌کنند که از اسلام ناب ریشه نگرفته است، تئوری‌های التقاطی که هرکدام از آنان می‌توانست از طریق دشمنان ترویج شود اما کلام دشمنان را از لسان افراد داخلی شنیدیم.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نیز کلیدواژه «سکولاریزم مخفی» را مطرح کردند، گفت: از آنجا که سکولاریزم در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانست به‌صورت آشکار حرکت و تبلیغ کند، همچون حزب توده افرادی را پرورش دادند که به عنوان آدم ظاهر الصلاح جلوه کند، سکولاریزم مخفی از این اصل استفاده کرد و سعی کرد در جامعه توزیع و گسترش پیدا کند که متأسفانه دیدیدم گاهی برخی از مسؤولان نیز از این موضوع سخن می‌گویند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این‌که تبدیل‌شدن رفاه به مسئله اول کشور، انحراف در اولویت‌های انقلاب است، تصریح کرد: رفاه اقتصادی ابزار انقلاب است نه هدف آن، وقتی گفته می‌شود حکومت هدف نیست، ابزار است، یعنی اگر امام حسین (ع) قصد حکومت داشت، با مذاکره موضوع را تمام می‌کرد اما چرا با یاران با وفای خود در وسط میدان ایستادند و جان خود را تقدیم کردند؟ چون حکومت هدف و مقصد نبود.
دکتر کدخدایی افزود: در دهه هفتاد، شاهد گسترش برنامه‌های ماهواره‌ای در جامعه بودیم و متأسفانه برخی مسؤولان نیز به‌اشتباه گفتند اشکال ندارد، در حوزه سیاسی نیز شاهد بودیم که در حل مسائل داخلی و خارجی سستی‌هایی ظاهر شد، غافل از این‌که وقتی دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و توافقی را مطرح می‌کند، برای پیشبرد اهداف خود است.
 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی