کد خبر: ۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۱- 22 May 2007
رهبر معظم انقلاب :

روحیه بسیجی راز ایستادگی و رمز امید ملت ایران به آینده است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور، روحیه بسیجی را « راز ایستادگی و رمز امید ملت ایران به آینده» خواندند و تأکید کردند: همین روحیه و تفکر بسیجی بوده است که ملت ایران و جمهوری اسلامی را در عرصه سیاسیِ جنگ عظیم اراده ها و تدبیرها، به « مرکز فرماندهیِ بیداری و مقابله ملتها» با نظام سلطه گر آمریکا تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، ایشان « آمادگی برای برآورده کردن نیازهای مختلف انقلاب در هر زمان و در هر زمینه و موقعیت» را جوهره بسیج دانشجویی دانستند و خاطرنشان کردند: هرکس در هر تشکل دانشجویی و در هر محیط غیردانشجویی مانند اداره، بازار ، کارخانه ، حوزه علمیه و هر محیط دیگر اگر دارای همین روحیه باشد، بسیجی است و افتخار بنده نیز همین است که بسیجی باشم.
ایشان احساس و آمادگی ملت را برای حضور در عرصه های گوناگون مورد نیاز کشور عامل اصلی موفقیتها و پیشرفتهای 27 ساله اخیر برشمردند و افزودند: هیچ نقطه تیره ای در چشم انداز ایران عزیز وجود ندارد و این امید حقیقی ناشی از برخورداری ملت و کشور از روحیه بسیجی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جایگاه منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در آرایش عرصه سیاسی بین المللی افزودند: عرصه سیاسی جهان امروز، میدان پیچیده جنگ عظیم اراده ها و تدبیرهاست و واقعیت این است که ملت و جمهوری اسلامی ایران در این عرصه، نقش تعیین کننده ای برعهده داشته و دارند به گونه ای که می توان گفت: نظام اسلامی بمبی قوی در دنیای سیاست منفجر کرده است که قدرت آن هزاران برابر بیشتر از بمبی است که امریکایی ها در هیروشیما به کار بردند.
ایشان با اشاره به تقسیم بندی جهان به دو عرصه سلطه گر و سلطه پذیر افزودند: امریکا در دنیای سیاست به گونه ای سلطه گری می کند که حتی اروپاییها نمی توانند در مقابل او حرف چندانی بزنند ، اما ملت ایران با اقدامات و موضعگیریهای خود، همه مسلمات و اصول این قدرت سلطه گر را زیر سؤال برده است و با این کار بسیار عظیم، تماشاگران این مجادله سیاسی بزرگ یعنی ملتها را تحت تأثیر قرار داده و این واقعیت برای دولت مستکبر امریکا از هر زهری تلخ تر است.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: بیداری ملتها در فلسطین، لبنان، امریکای لاتین و مناطق مختلف جهان، نتیجه مقاومت مظلومانه ملت ایران و صلابت محکم تر از فولاد امام راحل عظیم الشأن است که باید واقعاً قدر آنها را دانست.
ایشان شناخت آرایش سیاسی جهان را برای جوانان و همه قشرهای مردم ضروری دانستند و افزودند: در عرصه رویارویی ملتها با نظام سلطه گر امریکا، جمهوری اسلامی ایران به مرکز فرماندهی جبهه ملتها تبدیل شده و با وجود نابرابری موجود در توان و امکانات دو طرف این رویارویی، ایران با برخورداری از روحیه حزب اللهی و عزم و همت و تدبیر، در برخی از مسائل، موقعیت نبرد سیاسی را به نفع جبهه ملتها رقم زده است و در بسیاری از زمینه ها نیز کاملاً با حریف، برابری می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای تکیه بر ایمان، روحیه انقلابی و انگیزه دینی را عوامل قدرت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دولت امریکا دانستند و افزودند: روح و دل ملت ما با انقلاب گره خورده است ، به همین علت هر جا و در هر زمان که لازم باشد در وسط میدان دفاع از اسلام و انقلاب و کشور حاضر می شود و این حقیقت ناشی از قدرت دین در ایجاد استحکام در ملتهاست.
ایشان در تبیین نقش و جایگاه بسیج دانشجویی در استمرار و استحکام موقعیت ملت ایران به عنوان اتاق فرماندهی جبهه مقابله ملتها با نظام سلطه افزودند: در روند این حرکت عظیم، دانشجو به خصوص دانشجویی که از انگیزه و روحیه بسیجی برخوردار است، عنصری بی همتا به شمار می رود
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح نقش بسیج دانشجویی در مسائل جاری کشور به پیام نوروزی خود اشاره کردند و افزودند: همان گونه که در آغاز سال اعلام شد دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن دولت مکتبی و حامی ارزشهای اسلامی در پیشرفت اقتصادی کشور مانع تراشی می کند که بسیج دانشجویی می تواند با کمک به افزایش کارآمدی دولت این نقشه را خنثی کند.
ایشان عقب نگه داشتن ایران از لحاظ علمی و برهم زدن اتحاد ملی و انسجام اسلامی را از دیگر اهداف دشمن برشمردند و افزودند: بسیج دانشجویی می تواند در همه این عرصه ها، نقش فعال و مؤثری برعهده گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت بیداری و هوشیاری کامل دانشجویان افزودند: بیداری دانشجو فقط در بیزاری از امریکا خلاصه نمی شود ، بلکه با توجه به برنامه های پیچیده و عمدتاً پنهان سیاسی و فرهنگی دشمن، مفهومی بسیار عمیق می یابد و هوشیاری کامل می طلبد.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه خاطرنشان کردند: گاه دشمن برای تکمیل نقشه خود درصدد آن است که حرف حقی از زبان یک فرد یا گروهی بیان شود بنابراین همواره باید سخت مراقب بود تا دشمن از هیچ حرف و حرکتی سوءاستفاده نکند که این امر نیاز به دشمن شناسی و پرهیز از هرگونه سهل انگاری دارد.
ایشان بسیج دانشجویی را تشکلی دو بعدی خواندند و افزودند: خصوصیت ویژه این تشکل دانشجویی این است که از یک سو با محیط دانشجویی ارتباط دارد و از یک سوی دیگر به سپاه پاسداران که نماد مقاومت انقلابی و شجاعانه است تکیه دارد که این ارتباط و اتکاء به معنای نظامی بودن یا محدود شدن تحرک این تشکل دانشجویی نیست ، بلکه آن را به ذخیره ای از دستاوردهای تجربی جهادی و انضباط ناشی از آن متصل می کند و این به نفع بسیج دانشجویی است.
رهبر انقلاب اسلامی فکر و تحلیل و روشن بینی را نیاز اول و ضرورت اصلی بسیج دانشجویی دانستند و تأکید کردند: این تشکل باید با اندیشه پردازی و کار تئوریک و نظری در عرصه های مختلف، همواره از ذهنی پویا و مبتکر برخوردار باشد و از ورای جناح بندیهای سیاسی موجود، واقعیات و حقایق کشور را ارزیابی کند تا بتواند به وظایف خویش عمل کند.
حضرت آیت الله خامنه ای جهاد علمی ، توجه مستمر به اخلاق و معنویت و خودسازی ، برخورداری از اتاق فکر و مجموعه اندیشه ورز ، حساسیت درباره گزینش اعضای بسیج دانشجویی، حفظ اتحادِ سازمانی و تشکیلاتی و فعالیت و پرکاری مستمر را دیگر نیازهای بسیج دانشجویی برشمردند و افزودند: به یاری پروردگار بسیج به خصوص بسیج دانشجویی در آینده کشور نیز، نقشی مهم تر و بیشتر از گذشته ایفا خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مطالبی که چند تن از مسئولان و اعضای بسیج دانشجویی پیش از سخنان ایشان مطرح کردند افزودند: این مطالب نشان دهنده ذهنیت شفاف و درک خوب از مسائل کشور است و نشان می دهد دانشجوی بسیجی، با دلسوزی، به همه مسائل کشور حساس است که این قابل تقدیر است.
ایشان در پاسخ به مطلب یکی از دانشجویان درباره ورود بسیج دانشجویی به مسائل و موضوعات سیاسی افزودند: دانشجوی بسیجی نمی تواند و نباید به مسائل سیاسی بی اعتنا باشد بنابراین بسیج دانشجویی باید با پرهیز از محافظه کاری همچنان پرانرژی و پر تپش باقی بماند که البته پرهیز از محافظه کاری با غفلت از طرحهای پیچیده دشمن کاملاً متفاوت است لذا بسیج دانشجویی باید در اوج بیداری و هوشیاری به فعالیت ادامه دهد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد