کد خبر: ۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱- 13 August 2017
دکتر کدخدایی در افتتاحیه نمایشگاه«موصل؛ از جنگ تا زندگى»:

روایت وقایع جبهه‌ها ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد

سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری میزان، نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگى» که شامل عکس هاى حسن شیروانى عکاس خبرگزارى میزان از رنج ها و دردهاى مردم شهر موصل و جنایت هاى عناصر تروریستى داعش در این شهر است ؛ امروز (یکشنبه) در خانه هنرمندان برگزار شد.
دکتر عباسعلى کدخدایى عضو حقوقدان شوراى نگهبان مهمان ویژه این مراسم، طى سخنانى با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبرى و تمامى روایتگران عرصه جهاد و شهادت، اظهار کرد: جمهورى اسلامى بنا به اصل دفاع از مستضعفین و مقاومت در برابر ظالمان که در قانون اساسى نیز بدان تصریح شده است، در جبهه هاى محور مقاومت در عرصه هاى گوناگون براى دفاع از مظلوم حضور دارد که یک جلوه این حضور، انعکاس خبرى وقایعى است که در سرزمین هاى اسلامى در جریان است.
کدخدایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.
وى ادامه داد: امروز دفاع از مظلومان و مستضعفان مرزهاى جغرافیاى و سیاسى را درنوردیده است و افرادى که در عرصه مقاومت حضور داشته اند، شرایط خاص حاکم بر مناطق محور مقاومت از جمله قساوت و سبوعیت تروریست هاى حاضر در این مناطق که مستظهر به حمایت غربى ها هستند و همچنین رشادت و دلاورمردى هاى مجاهدان این محور و مدافعان حرم را درک مى کنند.
سخنگوى شوراى نگهبان با اشاره به اهمیت انعکاس خبرى و تصویرى رشادت هاى رزمندگان محور مقاومت و همچنین روایت دردها و رنج هاى مردم این مناطق، گفت: امروز با گسترش فناورى هاى نوین شیوه انعکاس وقایع نیز متفاوت از گذشته است که وقایع نگارى صرفا به صورت درج در تاریخ مکتوب بود؛ امروزه عزیزان عکاس و تصویربردار با حضور خود در میدان هاى نبرد مى توانند وقایع جارى را براى انسانهاى زیادى مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.
کدخدایى با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبرى حاضر در جبهه هاى محور مقاومت، افزود: روایت وقایع جبهه ها و مناطق محور مقاومت، با عکس و فیلم، ارزشى همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد.
کدخدایى تصریح کرد : برگزارى چنین نمایش هایى مى تواند تصویر روشنى از وقایع محور مقاومت را براى مردم نمایان سازد و عزیزانى که در حوزه عکس فیلم و خبر حوزه مقاومت کار میکنند،در واقع دوش به دوش سربازان و ایثارگران حرکت مى کنند
عضو حقوقدان شوراى نگهبان با بیان اینکه آنچه در عکسها و فیلم هاى گرفته شده از جبهه هاى محور مقاومت مخابره مى شود تنها گوشه هایى از وقایع این میادین مى باشد، اظهار کرد: باید از همه فعالان عرصه عکس و فیلم خبرى محور مقاومت که با به خطر انداختن جان خود در جبهه هاى نبرد حاضر مى شوند تا روایتگر فرهنگ إیثار و جهاد و شهادت باشند، تقدیر کرد.
کدخدایى در پایان با قدردانى از ترتیب دهندگان این نمایشگاه در خبرگزارى میزان، خانه هنرمندان و شهردارى تهران خاطرنشان کرد: باید از آقاى حسن شیروانى عکاس این مجموعه عکس نیز که روایتگر سختى هاى مردم در مناطقى از ممالک اسلامى و همچنین شجاعت و رشادت رزمندگان اسلام بود نیز تقدیر کنیم.
------------------
گزارش تصویری افتتاح نمایشگاه«موصل؛ از جنگ تا زندگى»
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد