کد خبر: ۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲- 10 June 2017
حضرت آیت الله جنتی:

کسانی که ناامنی ایجاد کنند، مجازاتشان سنگین است

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اخلال در امنیت، جنگ با خدا و پیامبر است و کسانی که ناامنی ایجاد می کنند اهل فساد برروی زمین هستند و مجازاتشان نیز سنگین است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت الله جنتی در نشست فرماندهان، روسا و مدیران ناجا به بحث امنیت اشاره کرد و افزود: امنیت، مسئله بسیار مهمی است و مردم قدردان نیروی انتظامی هستند که امنیت را برقرار می‌کنند و این از برکات جمهوری اسلامی است.
وی گفت: در بحث تامین امنیت نیروی انتظامی با ناامن کنندگان برخورد می‌کند که عملکرد خوبی دارد و مردم قدردان این زحمات و خدمات هستند و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله جنتی در ادامه به بحث همکاری نیروی انتظامی با شورای نگهبان در انتخابات‌های اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما دارد و هر اطلاعاتی که ما می‌خواهیم به ما ارایه می‌دهد.
وی گفت: در انتخابات گذشته مجلس صلاحیت داوطلبان باید احراز می‌شد تا کسانی که سابقه سویی دارند رد صلاحیت شوند و کسانی که سابقه خوبی دارند تایید شوند.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: ما در احراز این صلاحیت‌ها از نیروی انتظامی کمک می‌گیریم وآن‌ها نیز کمک می‌کنند، حتی در این مقوله از سپاه و دستگاه‌های امنیتی نیز کمک دریافت می‌کنیم و از ماحصل این جمع بندی‌ها به نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان می‌رسیم.
وی گفت: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که جای سوال دارد چرا این همه ثبت نام می‌کنند، هرچند که اکثریت آن‌ها به دلیل عدم احراز صلاحیت تایید نمی‌شوند یعنی مشخص نیست که چکاره است و شناسایی نمی‌شوند.
آیت الله جنتی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در این انتخابات نیز همکاری خوبی با ما داشت بویژه که از برخی جهات انتخابات سنگینی داشتیم و با گذشته فرق داشت.
وی گفت: در واقع این دوره از انتخابات بی سابقه و کم سابقه بود که ابتدا از مردم تشکر می‌کنم که با صداقت شرکت کردند و بیش از ۴۱ میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شد.
آیت الله جنتی گفت: این تعداد رای و حضور در پای صندوق‌های رای خیلی معنی دارد و نشان از اعتماد مردم به نظام است و جواب دندان شکن به دشمن است بویژه که دشمن سرمایه گذاری می‌کند تا مردم را از نظام جدا کند و مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد.
وی گفت: این انتخابات تودهنی به دشمن بود که مردم صف می‌کشیدند و ساعت‌ها در صف می‌ایستادند تا رأی دهند و این خیلی همت می‌خواهد.
آیت الله جنتی ادامه داد: این فرق می‌کند با اینکه یکی چند دقیقه توی صف بایستد و رأی دهد، اما اینکه ساعت‌ها در صف بایستند و رأی دهند این نشان از ایمان به نظام و وفاداری به حضرت امام و لبیک به مقام معظم رهبری است.
دبیر شورای نگهبان گفت: دنیا باید حسرت داشتن چنین مردمی را بخورد در هیچ جا مردم اینچنین در رأی گیری شرکت نمی‌کنند، اما در اینجا مردم با علاقه از پیرزن و پیرمرد تا جوان پای صندوق‌های رأی می‌روند.
وی افزود: این نشان از مردمسالاری دینی است که یک حقیقت است و مردم به عنوان وظیفه دینی در انتخابات شرکت می‌کنند، البته ممکن است به عنوان وظیفه ملی نیز باشد، عیبی ندارد، اما اکثر مردم به عنوان وظیفه دینی در انتخابات شرکت می‌کنند و باید از رهنمود‌های رهبری تشکر کرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: حضرت امام ساده زیست بود و مسئولان نیز باید ساده زیست باشند، امام ضد اشراف و ضد تجملات بود و مسئولان نیز باید اهل تجملات نباشند و خودشان اشرافی نباشند.
وی افزود: وظیفه همه مردم و مسئولان است که راه امام را ادامه دهند که الحمدلله مردم خوب عمل می‌کنند و مسئولان نیز باید درک کنند.
آیت الله جنتی درباره تفکیری‌ها نیز گفت:: دستگاه‌های وهابی گری سالهای سال روی آن‌ها کار کرده اند و این‌ها را پرورش داده اند که ابتدا بحث دشمنی با شیعه را مطرح کردند و اکنون نیز می‌گویند شیعه و سنی مطرح نیست هر دو دشمن ما هستند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات