کد خبر: ۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵- 22 May 2017
دکتر کدخدایی:

در فرصت قانونی درباره نتیجه انتخابات و صحت قانونی آن اظهارنظر می‌کنیم

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت آرام و با مشارکت گسترده مردم برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی یکشنبه شب در گفت و گو با برنامه من طهران شبکه العالم افزود: اگرچه تخلفات جزئی صورت گرفته است ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم که نیاز باشد روند انتخابات را متوقف کنیم و در حال حاضر هم در فرصت بررسی شکایت ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بعد از انتخابات سه روز فرصت برای دریافت شکایت ها تعیین شده و بعد از آن هفت روز فرصت داریم که به شکایت ها رسیدگی کنیم و انشاء الله تلاش می کنیم که در این فرصت قانونی درباره نتیجه انتخابات و صحت قانونی آن اظهارنظر کنیم.
وی درباره اعتراض های یکی از نامزدهای انتخابات و موارد آن گفت: اعتراضاتی که این دوستان داشتند درخصوص کمبود تعرفه در برخی شعب بود، یا اینکه برخی تعرفه ها مهر نشده، یا ساعات رای گیری در برخی شعب زود تمام شده که رئیس ستاد این با حضور در شورای نگهبان مطرح کردند.


سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تلاش می کنیم که دراین هفته در جلسه شورای نگهبان شکایت ها و گزارش های دریافتی مطرح و نتیجه آن در فرصت قانونی خدمت مردم ارائه شود.
وی افزود: طبق قانون شورای نگهبان حداکثر 10 روز از زمان برگزاری انتخابات یعنی تا سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد تا پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند.
دکتر کدخدایی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همچنین تا همان روز سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نظر خود را به اطلاع مردم برساند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره تجربه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در برخی حوزه ها گفت: ما ضمن آنکه مدافع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک هستیم، خوشحال هستیم که این امر این بار به صورت کامل انجام نگرفت، چرا که مشکلاتی بخصوص در بخش احراز هویت بروز کرد و همچنان اعتقاد داریم انتخابات الکترونیک باید به صورت آزمایشی فقط در برخی مناطق انجام شود تا بخصوص مشکلات در بخش احراز هویت ها برطرف شود.
دکتر کدخدایی افزود: اگر مقدمات فنی کار فراهم و مشکلات آن برطرف شود و بتواند از تشکیل صف های طولانی رای دهندگان جلوگیری کند و در صحت و دقت رای گیری کمک کند، طبیعتا در بهره برداری از روش برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک پیشگام خواهیم بود، چرا که شورای نگهبان خودش نه تنها مخالفتی ندارد بلکه مدعی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با ارسال سریع لایحه قانون جامع انتخابات توسط دولت و تصویب آن در مجلس ، مشکلات مربوط به ثبت نام از نامزدها در دوره های آینده برطرف شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد