کد خبر: ۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹- 09 March 2017
دکترکدخدایی در سومین کارگاه تنقیح قوانین:

۳۵درصد قوانین برنامه‌های توسعه اجرایی می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تنها 35 درصد قوانین برنامه‌های توسعه اجرایی می‌شود، گفت: بارها مشاهده شده که دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های توسعه دچار مشکل می‌شوند و مشخص نیست که قوانین مربوط به برنامه را چگونه باید اجرا کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سومین کارگاه تنقیح قوانین امروز (پنجشنبه 19 اسفند) در موسسه پژوهشی مطالعات حقوقی دانشگاه تهران با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علیرضا راستیان قائم مقام معاونت تنقیح قوانین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید حقوقی دانشگاه ها برگزار شد.
دکتر کدخدایی در این نشست گفت: باید به تنقیح قوانین به عنوان یک باور نظر کرد و برای تنقیح سه مرحله برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرا را باید مورد توجه قرار داد.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله اجرای تنقیح قوانین قرار داریم افزود: خوشبختانه معاونت قوانین مجلس بحث تنقیح را به طور جدی مورد پیگیری قرار داده است و در همین رابطه تا کنون دو کارگاه نیز در گذشته برگزار شده و این کارگاه سومین جلسه برای بررسی شفافیت در تنقیح قوانین است.
دکتر کدخدایی با بیان اینکه در تنقیح قوانین مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: این مشکلات به طور عمده نرم افزاری است و بارها مشاهده شده دستگاه ها با معضلات و مشکلاتی در تنقیح قوانین روبرو هستند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون برای همه دستگاه ها و نهادها ضروری است افزود: در خصوص تنقیح قوانین اقداماتی در دولت از سال های گذشته انجام شده اما ماحصل این اقدامات نیازهای امروز جامعه را تامین نمی کند.
دکترکدخدایی با انتقاد از اینکه نگاه های متفاوتی در اجرای قانون و تنقیح قوانین وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه نه تنها دستگاه ها در این زمینه به خوبی عمل نکردند بلکه دانشگاه ها نیز به عنوان یک مکان علمی از بحث تنقیح قوانین استقبال قابل قبولی انجام نداده اند اگرچه در موسسه مطالعات حقوقی دانشگاه تهران برای رفع فقدان ها و خلاء های تنقیح قوانین اقدامات و تلاش های بسیاری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم مشکلات بسیاری به جهت تعریف و مفهوم برنامه نویسی میان قوه مجریه و مقننه به وجود آمد گفت: بارها مشاهده شده که دستگاه ها پس از تصویب قوانین مربوط به برنامه در اجرای آن دچار مشکل می شوند و مشخص نیست که قوانین مربوط به برنامه را چگونه باید اجرا کنند بنابراین باید به مشکلات اینچنینی در تنقیح قوانین و در تصویب قانون توجه کرد.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه طبق آمارهای مطرح شده 30 تا 35 درصداز قوانین مربوط به برنامه های گذشته اجرا شده است افزود: این موضوع به هیچ عنوان شایسته نیست و دولت و مجلس باید با همکاری و تعامل مشکلات را برطرف کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد