کد خبر: ۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷- 01 March 2017
سخنگوی شورای نگهبان در همایش مدیران صداوسیما:

هیأتهای نظارت، وظیفه دارند به تخلفات در تمام مراحل انتخابات رسیدگی کنند

دکتر کدخدایی، عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: هیأت های نظارت بر انتخابات، وظیفه دارند به تخلفات در تمام مراحل انتخابات رسیدگی کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر کدخدایی در همایش سراسری مدیران رسانه ملی گفت: شورای نگهبان نه تنها از برگزاری الکترونیکی انتخابات حمایت می کند، بلکه مطالبه گر آن نیز است.
با تاکید بر اینکه قانون تکلیف همه دستگاهها و نهادهای مرتبط با انتخابات را مشخص کرده است، گفت : تنها ملاک شورای نگهبان در وظیفه نظارتی خود در مراحل مختلف انتخابات ، قانون است.
وی تاکید کرد: در قانون، چارچوب وظایف نظارتی شورای نگهبان، تعیین شده است و این شورا بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود عمل خواهد کرد.
وی افزود: بر اساس قانون ، چارچوب نظارتی شورای نگهبان به صورت عام است و نظارت بر همه مراحل اجرایی انتخابات و رسیدگی به تخلفات ، برعهده این شورا است.
سخنگوی شورای نگهبان ، همکاری این شورا با وزارت کشور را بسیار صمیمی و نزدیک خواند و خاطر نشان کرد: قانون تکلیف همه دستگاههای مرتبط با انتخابات را روشن کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ملی در تبیین شرایط قانونی کاندیداها بویژه اصل 115 قانون اساسی ، به جایگاه بالا و تاثیرگذار صدا و سیما در عرصه رسانه ای کشور اشاره کرد و گفت: اگر شرایطی همچون " مدیر " و " مدبر " و " رجل سیاسی " بودن کاندیداها ، در برنامه های کارشناسی و در قالب های مختلف ، تبیین شوند ، زمینه ای فراهم خواهد شد تا افرادی که دارای این شرایط نیستند، ثبت نام نکنند و همچنین در کمک به انتخاب اصلح بوسیله مردم تاثیر گذار خواهد بود.
دکتر کدخدایی خاطر نشان کرد: رسانه ملی نقش مهمی در تبیین قوانین انتخابات، وظایف دستگاههای نظارتی و اجرایی ، و حقوق شهروندان در انتخابات دارد.
وی افزود: کاندیداهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند ، همه ، برای این شورا یکسان و علی السویه هستند و برای شورای نگهبان تفاوتی ندارد که چه فردی از صندوق رای بیرون بیاید.
سخنگوی شورای نگهبان در پایان تاکید کرد: آنچه برای شورای نگهبان، در انتخابات اردیبهشت ماه سال آینده مهم است ، رعایت قانون ، حفظ امنیت و سلامت انتخابات ، و حضور حداکثری مردم است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات