کد خبر: ۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۱- 05 May 2007
امام جمعه موقت تهران :

هدف غرب، روی کارآوردن حکومتی دست نشانده در عراق است

آیت الله جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره ‌به ‌برگزاری اجلاس شرم‌الشیخ، هدف کشورهای غربی را روی کار آوردن حکومتی دست نشانده در عراق دانست .

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به نقل از ‌خبرگزاری ایرنا، دبیر شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه‌ تهران افزود: مگر مردم این منطقه قیم می‌خواهند که یکی از آمریکا، یکی از انگلیس و دیگر کشورها بیایند و درباره عراق تصمیم بگیرند.
وی گفت : مسوولان عراقی می‌توانند کشور خود را اداره کنند و اگرکمک نیاز داشته باشند کشورهای همسایه عراق به آنها کمک می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران شرکت ایران در این اجلاس را بجا دانست و گفت: حضور ایران از این جهت سازنده است که اجازه نمی‌دهد مسیر به سمتی هدایت شود که مقاصد سوء غرب پیاده شود.
وی با تاکید بر تقویت دولت عراق و قانون اساسی این کشور که مردم به آنها رای داده‌اند، گفت: باید در این اجلاس بهترین راه‌ها برای برقراری امنیت در عراق پیدا شود.
جنتی تصریح کرد: اگرغرب مانع نشود مسوولان عراق به کمک کشورهای همسایه می توانند دراین کشور امنیت را برقرارکنند. اگر این اجلاس نتیجه‌ای جز برقراری امنیت در عراق داشته باشد، مشخص می‌شود خاصیتی ندارد.
وی با تبریک روز کارگر و روز معلم، گفت: این دو روز که در کنار هم قرار گرفته با هم تناسب بسیاری دارد زیرا کارگر و معلم دو رکن اساسی و سازنده جامعه هستند.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: معلم فرهنگ ساز است و زیربناها و افکار را ساخته و هدایت می‌کند. زیربنای همه چیز فرهنگ، تربیت و اخلاق است و کارگر نیز قشری است که تولید را در دست دارد.
وی گفت: اگر معلم نباشد جامعه فرهنگ ندارد، اگر کارگر نباشد جامعه تولید ندارد، به همین دلیل این دو قشر دو رکن اساسی در همه جوامع هستند.
آیت الله جنتی افزود: قشر کارگر و معلم باید قدر خود را بدانند، این شغل‌ ها معمولی و عادی نیست. گر چه هر که کار می‌کند محترم است اما این دو با دیگران متفاوت هستند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: معلمی شغل انسان‌سازی است و اینجاست که ارزش کار امثال شهید مطهری‌ها شناخته می‌شود زیرا کار آنها کار انبیا است و هر جا که توانسته‌اند انسان‌سازی کنند، معجزه کرده‌اند.
وی تاکید کرد: اگر معلمان می‌خواهند قدر خود را دانسته و جایگاه خود را در جامعه حفظ کنند باید مراقب باشند که کرامت خود را از دست نداده و آن را حفظ کنند.
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه معلمان نباید اسباب دست مقاصد سیاسی شوند، گفت: نباید اینگونه باشد که یک جریان سیاسی می‌خواهد در مقابل حکومت بایستد، قشر معلم یا کارگر را راه اندازد. یا کسی در انتخابات رای می خواهد، قشر معلم و کارگر، اسباب دست آنها شوند.
وی ضرورت حفظ جایگاه معلمان و کارگران در بین مردم را یادآور شد و تصریح کرد: بیش از مساله دستمزد، مساله کرامت مطرح است. معلم و کارگر باید در جامعه محترم باشند.
خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: دولت باید هر خدمتی که می‌تواند به قشرمعلم و کارگر ارایه کند و این دو قشر استحقاق بیشتری برای خدمت دارند.
وی شهید مطهری را دارای استعدادی بالا دانست و گفت: ویژگی شهید مطهری این است که اسلام را به گونه‌ای عرضه می‌کرد که در همه جهان می‌توان آن را ارایه کرد.
آیت الله جنتی دنیای امروز را تشنه اسلام دانست و گفت: باید اسلام از طریق آثار امثال شهید مطهری به جهانیان عرضه شود.
وی با دفاع ازعملکرد نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اجتماعی، گفت: طرح امنیت اجتماعی می‌خواهد امنیت اخلاقی در جامعه برپاکند و در این راه نیروی انتظامی سینه سپر کرده و فحش نیز می شنود. هر کس بخواهد کار اصلاحی بکند باید فحش هم بشنود زیرا عده‌ای نمی‌خواهند اصلاح شوند و می‌خواهند مفاسد باشد.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد:بسیاری ازکارها زمین مانده‌برای اینکه برخی نمی خواستند فحش بشنوند.
وی از مردم و رسانه‌هاخواست برای تامین امنیت اجتماعی کمک کنند تا این طرح به طور کامل اجرا شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: باید دید دشمنان ما از این امنیت اجتماعی خوشحال هستند یا ناراحت که حتما ناراحت هستند، پس این طرح موفق است.
آیت الله جنتی در عین حال تاکید کرد:اگر ماموری نیز در راه اجرای این طرح اشتباه و خطا کرد باید با او برخورد کرد.
وی بااشاره به آغاز به کار دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت:
ازمردم تشکر می‌کنیم که در انتخابات شوراها در سطح بالاشرک کردند و منتخبان باید در پاسخ به حضور مردم، به آنها خدمت کنند.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مردم به مسوولان رای می‌دهند که به آنها خدمت کنند، شوراها هم باید هرعنصر نابابی که درشهرداری‌ها وجود دارند را تصفیه کنند و باید جلوی رشوه خواری در شهرداری‌ها را بگیرند.
وی شوراها را محل درگیری سیاسی و جناحی ندانست و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر از هر جمعی و گروهی که هستند باید بدانند که شوراها جای درگیری سیاسی نیست. برخی آمدند و درگیر شدند و آبروی خود را بردند.
امام جمعه موقت تهران تاکیدکرد: به رغم همه‌مسایل، اعضای شوراها در خدمت به مردم مشترک هستند.
وی برپایی نمایشگاه کتاب را اقدامی ارزنده دانست و گفت: باید کتاب‌های خوب عرضه شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است