کد خبر: ۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱- 04 February 2017
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ساوه مطرح شد

سخنگوی شورای نگهبان: خوداتکایی ویژگی بارز نظام جمهوری اسلامی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اتکا نداشتن به کشورهای بیگانه و خوداتکایی از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، دکتر کدخدایی روز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ساوه، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت های حکیمانه امام راحل، با پشتیبانی مردم و ایثارگری شهدا به پیروزی رسید و دینی بودن، خدا محور بودن و خداپرستی از شاخص های برجسته این انقلاب است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی کودتا، شبه کودتا و یا حرکت قومی نبود بلکه حرکتی فراگیر بود که بر مبنای اعتقاد به خدا و مولفه های انسانی و دینی شکل گرفت.
وی تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم نظام سیاسی ما سکولار نیست چراکه از بدو شکل گیری انقلاب شعارهای مردم اجرای احکام اسلامی بود و امام راحل بارها تاکید کردند مردم خواستار اجرای دین در جامعه هستند.
سخنگوی شورای نگهبان، دومین ویژگی انقلاب اسلامی را مردمی بودن برشمرد و گفت: مردمی بودن به معنای مشارکت همه مردم در تعیین سرنوشت است.
وی توضیح داد: انقلاب اسلامی با هدایت امام، پشتیبانی و حضور همه مردم در ایران رخ داد هرچند برخی از کوته فکران سخن امام (ره) مبنی بر تعیین سرنوشت کشور با پشتیبانی مردم را به واژه های پوپولیستی تعبیر می کنند.
دکتر کدخدایی گفت: مردم در جای جای تصمیم سازی و سرنوشتشان در انقلاب اسلامی حضور دارند و حضور آگاهانه مردم در صحنه سرمایه ای عظیم و مهم برای نظام است.
وی، حضور و حمایت مردم در جنگ تحمیلی را نمونه بارزی از مشارکت آگاهانه مردم عنوان کرد و ادامه داد: مردم ایران اسلامی با نگاه احساسی وارد میدان نشده اند و با وجود همه مشکلات از کیان و شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع کردند.
وی اضافه کرد: دشمنان می کوشند به مشارکت مردم و نظام ضربه وارد کند اما، امت همیشه در صحنه با حضور آگاهانه و با بصیرت نقشه آنان را بی اثر می کنند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اشاره به شعار نه شرقی نه غربی،گفت: استقلال انقلاب اسلامی و جمهوریت از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است که لمس می شود.
دکتر کدخدایی افزود: انقلاب به هیچیک از قطب های شرق و غرب وابستگی نداشت و حمایت ابرقدرت ها از صدام در جنگ تحمیلی این مهم را به اثبات رساند.
وی بیان کرد: اتکا نداشتن به کشورهای بیگانه و اسقلال، از ویژگی های بارز حرکت عظیم مردم ایران است و امروز اگر شاهد دشمنی و توطئه خارجی هستیم به دلیل این است که جمهوری اسلامی هیچ وعده ای به دشمن در راستای تامین منافعشان نداده است.
وی اضافه کرد: انقلاب با عظمت جمهوری اسلامی ایران با فداکاری حاصل شده و نیازمند پاسداری و حفاظت است که در این راه اصل اولیه حضور مردمی با آگاهی و بصیرت می باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: باید نگاه هوشمندانه به آینده داشت و مراقب تهدید دشمنان بود تا آسیب هایی که ممکن است نظام را به مخاطره بیندازد، شناسایی شود.
دکتر کدخدایی اظهار کرد: پس از آسیب شناسی، مدیران باید هوشمندانه برنامه ریزی کنند تا کشور به سمت رشد و تعالی ببرند، همانطور که در دهه چهارم انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی حاصل شده و دشمن به دلیل ناراحتی از این موفقیت ها توطئه و تحریم می کند.
وی، همچنین تسلط بر تحولات پرشتاب منطقه و بین الملل را از وظایف کنونی برشمرد و تصریح کرد: دشمن اقرار می کند جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان باثبات، با اقتدار و تاثیرگذار بوده و از این اقتدار عصبانی است.
وی، با تاکید بر به روز رسانی نظام مدیریت کشور در حوزه های مختلف، کاهش پیچیدگی اداری و تامین منافع تمامی مردم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مرهون رهبری امام (ره) وتدابیر حکیمانه رهبری است که با اصل خداباوری، خودباوری و مردم باوری در جهت پیشرفت حرکت کرده و مادامی که پشتیبانی مردم را دارد هیچ آسیبی نخواهد دید.
دکتر کدخدایی همچنین شاخص خدامحوری و خداپرستی در آموزه های اسلامی و دینی برای نیل به یک جامعه عادلانه و مدینه فاضله را بسیار مهم برشمرد و گفت: حکومت صالحان، شایسته سالاری، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و ستم، از دیگر ویژگی های مدینه فاضله است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات