کد خبر: ۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱- 02 May 2007
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از معلمان، «تعلیم و معلمی» را حقیقتی بسیار با عظمت و در خور شأن وجود مقدس پروردگار و انبیای الهی برشمردند و با اشاره به تأثیر استثنایی معلمان در سرنوشت ملت و کشور تأکید کردند: نقش «معلمانِ هنرمند و جهادگر و دلسوز» در پیشرفت و تعالی جامعه، از تبدیل خاک به طلا نیز با ارزش تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری برگزار شد «معلمی» را، افروختن چراغ «حیات بخش هدایت و دانایی» در دل و جان انسانها برشمردند و در تبیین اهمیت بی نظیر این مسئولیت خاطرنشان کردند: هر کدام از آثار بسیار با ارزش، عالمانه و عمیق شهید مرتضی مطهری که حاصل و نتیجه جایگاه معلمی ایشان است چراغ جاودانه ای است که در ذهن و دل جامعه روشن شده بنابراین ارزش «معلمی» در معنا و مفهوم عمومی آن، حقیقتاً بسیار با عظمت و حیات بخش است.
رهبر انقلاب اسلامی، معلمیِ آموزش و پرورش را، جلوه برجسته ای از مفهوم عام معلمی دانستند و افزودند: این نقش استثنایی، در مقایسه با تأثیر دیگر معلمان زندگی انسان، یعنی «پدر و مادر» و استادان و دانشمندان نیز نقشی بالاتر است.
حضرت آیت الله خامنه ای اهمیت ویژه معلمان را ناشی از تأثیر بی بدیل «آموزش و پرورش» در حیات فرد و جامعه خواندند و افزودند: همه افراد جامعه در دوران طلایی فراگیری خود یعنی از دبستان تا پایان دبیرستان، وارد کارگاهی عظیم و
قرنطینه ای عمومی می شوند که نقش آفرین اساسی آن «معلم» است و به همین علت معلمی حقیقتاً شغلی شریف و با عظمت است.
ایشان، برخورداری از جامعه ای مستقل، مستعد، با اخلاق، پاکدامن، شجاع، مبتکر، مدبر، نقدپذیر، قانون پذیر، سختکوش و آرمان طلب را آرزوی همه ملتها خواندند و افزودند: تحقق این آرزوی بزرگ در گرو «کار و تلاش» معلمان است و لذا «معلمی» در اذهان جامعه بشری نیز از جایگاهی بی نظیر برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامی، «مجموعه آموزش و پرورش» را حساس ترین دستگاه کشور برشمردند و افزودند: تجلیل و تکریم از معلم در نظام اسلامی، تعارف و حرف نیست بلکه حقیقتی است که از شأن و شرافت معلمی سرچشمه گرفته است.
ایشان، تکریم معلمان را وظیفه آحاد مردم، خانواده ها و مسئولان برشمردند و در عین حال خاطرنشان کردند: معلمان پرتلاش کشور باید بیش از دیگران قدر جایگاه حساس خود را بدانند و به این نکته توجه کنند که اگرچه معلمی مثل دیگر مشاغل، راهی برای گذراندن معیشت نیز هست اما دغدغه و مسئله اصلی یک معلم، رسالت و مسئولیت عظیمی است که در تحقق سرنوشت روشن جامعه و کشور بردوش او قرار دارد.
ایشان، فعالیتهای نظام آموزش و پرورش را خوب ارزیابی کردند و افزودند: باید با استفاده از افراد فرزانه و اندیشمند موجود در آموزش و پرورش، حرکتی تحول گونه در این بخش و در «ساماندهی و شکل و محتوای» محیطهای آموزشی و مطالب درسی صورت گیرد تا آینده روشن این مجموعه در پرتو تدین، علاقه مندی و دلسوزی موجود در معلمان محقق شود.
حضرت آیت الله خامنه ای جامعه معلمان کشور را جامعه ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور خواندند و با اشاره به تلاش دشمن برای تأثیرگذاری برقشرهای مهم مردم افزودند: همان گونه که در پیام سال جدید گفته شد دشمنان ملت ایران امسال سه هدف اساسی، یعنی جلوگیری از پیشرفت علمی، ایجاد عقب ماندگی اقتصادی و تفرقه افکنی درصفوف متحد مردم را پیگیری می کنند و معلمان به علت اهمیت و حساسیت این شغل، همچون 27 سال اخیر یکی از اهداف اصلی این توطئه ها هستند اما جامعه معلمان همچون گذشته، مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حرکت رو به پیشرفت علمی – سیاسی – اقتصادی و دفاعی کشور خاطرنشان کردند: دیکتاتورهای جهان با توجه به پیشرفت روزافزون ایران و تأثیرپذیری محسوس ملتهای مسلمان از نفوذ معنوی و آرمانی انقلاب اسلامی، همه تلاش و امکانات خود را برای متوقف کردن ملت ایران به کار گرفته اند، اما ملت و مسئولان نظام با تکیه بر «عقل، شجاعت و احساس مسئولیت جمعی» و با توکل بر خدا این راه افتخارآفرین را ادامه می دهند.
در آغاز این دیدار وزیر آموزش و پرورش با گرامی داشتن یاد معلمان شهید مطهری ، رجایی و باهنر گفت: تدوین لایحه نظام جامع تربیت معلم و افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم در سال 1385، احیای معاونت پرورشی، گسترش فرهنگ قرآنی و پیگیری تولید برنامه درسیِ ملی از جمله اقدامات این وزارتخانه برای ارتقای علمی و معنوی معلمان و دانش آموزان است.
آقای فرشیدی افزود برای رفع مشکل معیشتی معلمان، بودجه آموزش و پرورش 60 درصد افزایش یافته است و در سال هشتاد و پنج، 23 هزار واحد مسکونی و زمین به فرهنگیان واگذار شد، ضمن آنکه بودجه وام قرض الحسنه فرهنگیان نیز 12 برابر شده و برای تکمیل پوشش بیمه ای معلمان هم شرکت بیمه معلم ایجاد شده است.
وزیر آموزش و پرورش توسعه فضای آموزشی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت در سال 1386 بیش از 6000 مدرسه با 35 هزار کلاس درسی ساخته و به فضای اموزشی کشور افزوده می شود.حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری برگزار شد «معلمی» را، افروختن چراغ «حیات بخش هدایت و دانایی» در دل و جان انسانها برشمردند و در تبیین اهمیت بی نظیر این مسئولیت خاطرنشان کردند: هر کدام از آثار بسیار با ارزش، عالمانه و عمیق شهید مرتضی مطهری که حاصل و نتیجه جایگاه معلمی ایشان است چراغ جاودانه ای است که در ذهن و دل جامعه روشن شده بنابراین ارزش «معلمی» در معنا و مفهوم عمومی آن، حقیقتاً بسیار با عظمت و حیات بخش است.
رهبر انقلاب اسلامی، معلمیِ آموزش و پرورش را، جلوه برجسته ای از مفهوم عام معلمی دانستند و افزودند: این نقش استثنایی، در مقایسه با تأثیر دیگر معلمان زندگی انسان، یعنی «پدر و مادر» و استادان و دانشمندان نیز نقشی بالاتر است.
حضرت آیت الله خامنه ای اهمیت ویژه معلمان را ناشی از تأثیر بی بدیل «آموزش و پرورش» در حیات فرد و جامعه خواندند و افزودند: همه افراد جامعه در دوران طلایی فراگیری خود یعنی از دبستان تا پایان دبیرستان، وارد کارگاهی عظیم و
قرنطینه ای عمومی می شوند که نقش آفرین اساسی آن «معلم» است و به همین علت معلمی حقیقتاً شغلی شریف و با عظمت است.
ایشان، برخورداری از جامعه ای مستقل، مستعد، با اخلاق، پاکدامن، شجاع، مبتکر، مدبر، نقدپذیر، قانون پذیر، سختکوش و آرمان طلب را آرزوی همه ملتها خواندند و افزودند: تحقق این آرزوی بزرگ در گرو «کار و تلاش» معلمان است و لذا «معلمی» در اذهان جامعه بشری نیز از جایگاهی بی نظیر برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامی، «مجموعه آموزش و پرورش» را حساس ترین دستگاه کشور برشمردند و افزودند: تجلیل و تکریم از معلم در نظام اسلامی، تعارف و حرف نیست بلکه حقیقتی است که از شأن و شرافت معلمی سرچشمه گرفته است.
ایشان، تکریم معلمان را وظیفه آحاد مردم، خانواده ها و مسئولان برشمردند و در عین حال خاطرنشان کردند: معلمان پرتلاش کشور باید بیش از دیگران قدر جایگاه حساس خود را بدانند و به این نکته توجه کنند که اگرچه معلمی مثل دیگر مشاغل، راهی برای گذراندن معیشت نیز هست اما دغدغه و مسئله اصلی یک معلم، رسالت و مسئولیت عظیمی است که در تحقق سرنوشت روشن جامعه و کشور بردوش او قرار دارد.
ایشان، فعالیتهای نظام آموزش و پرورش را خوب ارزیابی کردند و افزودند: باید با استفاده از افراد فرزانه و اندیشمند موجود در آموزش و پرورش، حرکتی تحول گونه در این بخش و در «ساماندهی و شکل و محتوای» محیطهای آموزشی و مطالب درسی صورت گیرد تا آینده روشن این مجموعه در پرتو تدین، علاقه مندی و دلسوزی موجود در معلمان محقق شود.
حضرت آیت الله خامنه ای جامعه معلمان کشور را جامعه ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور خواندند و با اشاره به تلاش دشمن برای تأثیرگذاری برقشرهای مهم مردم افزودند: همان گونه که در پیام سال جدید گفته شد دشمنان ملت ایران امسال سه هدف اساسی، یعنی جلوگیری از پیشرفت علمی، ایجاد عقب ماندگی اقتصادی و تفرقه افکنی درصفوف متحد مردم را پیگیری می کنند و معلمان به علت اهمیت و حساسیت این شغل، همچون 27 سال اخیر یکی از اهداف اصلی این توطئه ها هستند اما جامعه معلمان همچون گذشته، مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حرکت رو به پیشرفت علمی – سیاسی – اقتصادی و دفاعی کشور خاطرنشان کردند: دیکتاتورهای جهان با توجه به پیشرفت روزافزون ایران و تأثیرپذیری محسوس ملتهای مسلمان از نفوذ معنوی و آرمانی انقلاب اسلامی، همه تلاش و امکانات خود را برای متوقف کردن ملت ایران به کار گرفته اند، اما ملت و مسئولان نظام با تکیه بر «عقل، شجاعت و احساس مسئولیت جمعی» و با توکل بر خدا این راه افتخارآفرین را ادامه می دهند.
در آغاز این دیدار وزیر آموزش و پرورش با گرامی داشتن یاد معلمان شهید مطهری ، رجایی و باهنر گفت: تدوین لایحه نظام جامع تربیت معلم و افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم در سال 1385، احیای معاونت پرورشی، گسترش فرهنگ قرآنی و پیگیری تولید برنامه درسیِ ملی از جمله اقدامات این وزارتخانه برای ارتقای علمی و معنوی معلمان و دانش آموزان است.
آقای فرشیدی افزود برای رفع مشکل معیشتی معلمان، بودجه آموزش و پرورش 60 درصد افزایش یافته است و در سال هشتاد و پنج، 23 هزار واحد مسکونی و زمین به فرهنگیان واگذار شد، ضمن آنکه بودجه وام قرض الحسنه فرهنگیان نیز 12 برابر شده و برای تکمیل پوشش بیمه ای معلمان هم شرکت بیمه معلم ایجاد شده است.
وزیر آموزش و پرورش توسعه فضای آموزشی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت در سال 1386 بیش از 6000 مدرسه با 35 هزار کلاس درسی ساخته و به فضای اموزشی کشور افزوده می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار

ایراد شورای نگهبان به "طرح احكام نامعتبر ورزشی" چیست؟

باید فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم/ دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌تر عمل کند

کاشت یک اصله نهال توسط آیت الله جنتی + عکس

بررسی چند طرح و لایحه مهم در جلسه شورای نگهبان

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

تلاش مشترک مجلس و شورای نگهبان برای رفع ایرادات یک طرح مهم خودرویی

سی امین شماره فصلنامه دانش حقوق عمومی منتشر شد

گزارش تصویری اختتامیه جشنواره ملی کتاب‌خوانی «جهانمرد» با حضور دکتر کدخدایی

پیگیری خوب قوه قضاییه، وزارت امور خارجه ایران و دولت عراق درباره پرونده ترور حاج قاسم/ سردار سلیمانی به دشمنان سخت می‌گرفت اما با مردم مهربان بود

راهکار حل مشکلات مناطق آزاد چیست؟

پربازدید ها

بررسی لایحه شورا‌های حل اختلاف در شورای نگهبان به کجا رسید؟

شورای نگهبان به مصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ایراد گرفت

کتاب الکترونیکی قانون اساسی به همت پژوهشکده شورای نگهبان منتشر شد

انتخاب اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره ریاست جمهوری

جزئیات ۴ ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی "قانونی" نیست

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام سیاسی در عصر حاضر است/ نباید گذاشت آثار امام به دست فراموشی سپرده شود

شورای نگهبان چرا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد؟

مذاکره یک‌طرفه و بدون عمل فایده ندارد/تضمینی نیست کسی تایید شد به همه وعده‌هایش عمل کند/ گمانه‌زنی درباره رد یا تایید داوطلبان اصلا معتبر نیست

مراسم‌ معارفه مسئول جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی برگزار شد