کد خبر: ۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱- 12 November 2016

حاشیه های صمیمانه بازدید دکتر کدخدایی از نمایشگاه مطبوعات

سخنگوی شورای نگهبان پس از نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات از غرفه‌های رسانه‌های مختلف بازدید کرد.

• بازدید، آقای دکتر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه مطبوعات با یک نشست خبری صمیمانه با خبرنگاران در طبقه دوم نمایشگاه، آغاز گردید. پس از یک گفتگوی نسبتا 40 دقیقه ای، حدود 4 ساعت نیز بازدید از غرفه ها و گفتگوی چهره به چهره با مسئولان رسانه ها، صورت گرفت.


• تسلط سخنگوی شورای نگهبان به محورهای پرسش ها و نیز نحوه پاسخگوئی به خبرنگاران موجب شد؛ نشست خبری و روند بازدید از نمایشگاه، فاقد حاشیه نامتعارف و منفی باشد. این در حالی بود که برگزاری نشست خبری در فضای نمایشگاهی موجب می‌گردد افراد غیرحرفه ای و فاقد تخصص هم به عنوان پرسش گر در صحنه حضور یابند و گاه سوالات غیر مرتبط بپرسند. در همین فضا، نشست خبری برخی از مسئولان طی روزهای قبل با حاشیه ها و بعضا گلایه های خبرنگاران همراه می‌شد.

• برخی مسئولان، ساعات صبحگاهی و خلوت نمایشگاه را به بازدید اختصاص می دادند. به همین دلیل با خبرنگاران حرفه ای و فعالان شاخص رسانه ای مواجهه کمتری داشتند. اما بازدید سخنگوی شورای نگهبان در ساعات پربازدید عصرگاهی و یکی از روزهای نسبتاً شلوغ، موجب گردید با اغلب خبرنگاران حرفه ای مواجهه داشته باشد و در بسیاری از موارد نیز با پرسش های جدی مواجه گردد.



• سخنگوی شورای نگهبان در آغاز مسیر بازدید، به دیدن غرفه سایت های خبری در طبقه دوم نمایشگاه پرداخت که با استقبال خوب مسئولان این غرفه ها مواجه شد. مسئولان این سایتها، گلایه داشتند که به جهت استقرار در طبقه دوم، با بازدید کننده اندکی مواجه هستند. این درحالی است که شماره مخاطب برخی از این سایتها دهها برابر بیشتر از مجلات زرد هستند.


• محل استقرار و چینش غرفه ها در نمایشگاه، چندان مناسب نبود. به طوری که در بدو ورود نشریات به اصطلاح زرد، عامه پسند و غیر حرفه ای به دید بازدیدکنندگان می آمد. با این وصف، سخنگوی شورای نگهبان برای بازدید از نمایشگاه فرصت مبسوطی اختصاص داد و تقریبا از غرفه تمام رسانه های مهم و با سلایق سیاسی متفاوت بازدید کرد. غیر از سایتهای خبری، خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، برنا، فارس، تسنیم، رسا، حوزه نیوز، دفاع مقدس و... همچنین روزنامه های کیهان، همشهری، اعتماد، مردم سالاری، قدس، خراسان، جام جم، ندای اصلاحات و غرفه «دکتر سلام» پذیرای آقای دکتر کدخدایی بودند و اغلب نیز گفتگوئی خبری با وی درباره مسائل مرتبط با انتخابات آتی و سیاست های کلی انتخابات داشتند. مسئولان غرفه روزنامه قدس، همانند اغلب غرفه ها، ضمن ترتیب دادن مصاحبه ای نسبتا طولانی، در پایان بازدید نیز به دکتر کدخدایی و همراهان «نمک» متبرک آستان قدس رضوی، هدیه دادند.


• از اولین غرفه هایی که پذیرای آقای کدخدایی بود؛ غرفه سایت «شهید خبر» متعلق به فرزندان شهدا بود که ضمن این بازدید سخنگوی شورای نگهبان به پرسش های مسئولان غرفه در خصوص طرح ها و لوایح مرتبط با خانواده های شهدا و ایثارگران پاسخ داد و دفتر یادبود آنها را همراه با یادداشتی امضا کرد.


آخرین غرفه هم غرفه سایت «فاش نیوز» (پایگاه خبری ایثار و شهادت) متعلق به جانبازان قطع نخاعی بود. مسئولان این غرفه که با صندلی چرخدار پذیرای مهمان خود بودند از دکتر کدخدایی دعوت کردند تا دیداری با اعضای این انجمن نیز داشته باشد.


• آقای کدخدایی همچنین در ضمن بازدید از غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» با پیشنهاد مسئولان این غرفه به رونمائی از کتاب تازه آقای «حمید داودآبادی» با نام « جنگ، شعر، عشق و مرگ» پرداخت و از نویسنده با سابقه این کتاب تجلیل کرد.


ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد