کد خبر: ۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۱- 22 April 2007
آیت الله جنتی :

وحدت کشورهای منطقه، قدرتهای استعمارگر را سرجای خود می‌نشاند

دبیر شورای نگهبان، آمریکا و اسرائیل را بزرگترین خطر برای امنیت جهان و منطقه دانست و گفت : کشورهای منطقه با مقاومت و وحدت با یکدیگر می‌توانند قدرتهای استعمارگر را سر جای خود بنشانند.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان ، آیت الله احمد جنتی در دیدار "مانبیر سینگ" سفیر هند در تهران افزود : کشور‌های عضو گروه "سارک" و یا جنبش عدم تعهد باید مقابل زورگوئی‌های کشورهای سلطه‌گر بایستند و نگذارند آنها به هیچ کشوری از منطقه زور بگویند.
وی با انتقاد از استفاده ابزاری آمریکا از شورای امنیت برای اعمال فشار به کشورهای مستقل گفت : آمریکا شورای امنیت را ابزار فشار خود قرار داده است و اگر کشورهای منطقه با‌هم متحد شوند ، فشار آمریکا بر کل منطقه کمتر خواهد شد.
آیت الله جنتی با بیان اینکه تمدن غربی با زورگوئی ، اجحاف و تجاوز به کشورهای دیگر پاگرفته است ، خاطر نشان کرد : کشورهای غربی چون از لحاظ امکانات و منابع مادی ضعیف هستند برای پیشرفت به منابع و امکانات کشورهای شرقی دست‌اندازی می کنند لذا با فرهنگ استثمار، استعمار و غارت‌گری رشد نموده‌اند و نمی‌توانند این فرهنگ را از خود جدا کنند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره‌ به قطعنامه شورای امنیت و اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : اعمال تحریم ها علیه ایران، جز دشمنی توجیه دیگری ندارد.
وی دانش هسته‌ای ایران را یک "افتخار ملی" دانست و افزود : همه کشور‌ها به انرژی صلح آمیز هسته‌ای نیاز دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز باید از این انرژی صلح‌آمیز استفاده کند.
آیت الله جنتی در عین حال گفت : همه کشورها نیز باید با خلع و نابودی سلاح‌های هسته‌ای موافقت کنند و در این جهت گام بردارند.
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت : شعار مبارزه با تروریسم آمریکا سیاسی است و چون زیربنای انسانی ندارد به ثمر نخواهد نشست.
وی بر گسترش روابط ایران و هند تأکید کرد و گفت : افزایش مناسبات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ایران و هند به نفع طرفین و منطقه است.
"مانبیر سینگ" سفیر هند در ایران نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه هند به ایران و توافقات متعدد در زمینه‌های انرژی ، پروژه خط لوله گاز ایران ، هند و پاکستان و مسائل منطقه‌ای گفت : روابط ایران و هند رو به گسترش است و این دو کشور بزرگ می‌توانند نقش محوری در منطقه ایفا کنند.
وی با استقبال از عضویت ایران در "سارک" به عنوان عضو ناظر ، ابراز امیدواری کرد از تجربیات ایران برای شتاب دادن به اقدامات و برنامه‌های سارک استفاده شود.
"سینگ" بر انجام پروژه‌های مشترک برای استفاده بهتر از انرژی هسته‌ای با توجه به پایدار نبودن سوخت‌های فسیلی تأکید کرد.
وی همچنین از آیت الله جنتی برای سفر به هند و دیدار با مقامات این کشور و شرکت در هفته‌ فرهنگی ایران دعوت کرد که مورد پذیرش دبیر شورای نگهبان قرار گرفت. 

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد