کد خبر: ۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۵- 14 April 2007
رئیس مجلس:

نگرانی از رد صلاحیت‌ها ترفند انتخاباتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی از رد صلاحیت‌ها یک ترفند انتخاباتی است از احزاب و گروه‌ها خواست از ایجاد شبهه جهت جلب توجه پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکترغلامعلی حداد عادل در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جدید، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که آیا زمینه حضور تمامی گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس هشتم وجود خواهد داشت و اگر در این انتخابات با رد صلاحیت‌های گسترده، این زمینه فراهم نشود مجلس چه کار خواهد کرد گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی سعی نکنند که با ایجاد شبهه جلب توجه کنند ونباید از همین حالا که هیچ اتفاقی نیفتاده از رد صلاحیت‌های گسترده سخن گفته شود، چرا که این امر با اتحاد ملی در حضور گسترده مردم درانتخابات منافات دارد.
وی افزود: این ها یک ترفندهای انتخاباتی است که یک جریانی که هنوز 11 ماه به انتخابات مجلس هشتم باقی مانده نگرانی خود را از رد صلاحیت‌های گسترده اعلام کند. این شیوه، شیوه‌های آزموده شده‌ای است که نتیجه‌ای هم ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار مبنی بر تاریخ دقیق انتخابات مجلس هشتم گفت: در خصوص تاریخ انتخابات همواره معایب و منافعی به ذهن شورای نگهبان و وزارت کشور می‌رسد، مجلس درتعیین تاریخ انتخابات نقشی ندارد، وزارت کشور و شورای نگهبان با ارایه دلایل خود تاریخی برای انتخابات مجلس هشتم مشخص خواهند کرد.
دکترحداد عادل با اشاره به وظایف مجلس و دولت در خصوص انتخابات تاکید کرد: وظایف این دو قوه این است که با انصاف وبی‌طرفی قانون انتخابات را اجرا کنند چرا که اجرای دقیق قانون انتخابات ضامن بی‌طرفی در انتخابات است.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده دارد در انتخابات گذشته شوراها به قانون عمل کرد و علیرغم موج‌های کوتاهی که درجریان انتخابات و بعد از انتخابات مشاهده شد این باور عمومی در نزد ملت و نامزدهای انتخابات شوراها به وجود نیامد که انتخابات غیرطبیعی بود و ما امیدواریم همین شیوه در انتخابات مجلس هشتم اعمال شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر کشور اعلام کرده که مخالف تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس می‌باشد اما از تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال 88 استقبال می‌کند و این امر مستلزم کاهش 2 سال از عمر شوراهای دور سوم می‌باشد، نظر مجلس چیست؟ گفت: برای تجمیع انتخابات از عمر یکی از انتخابات باید کاسته و یا به عمر یکی از آنها افزوده شود. اگر تشخیص داده شود که تجمیع انتخابات شوراها با ریاست جمهوری به مصلحت کشور است فایده آن تجمیع بیشتر از ضرری است که از عمر شوراها کم می‌شود.
دکتر حداد عادل گفت: اگر مردم از شوراهای دور سوم راضی باشند، دوباره به آنها رای خواهند داد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

مبنای فقهی و حقوقی تنفیذ چیست؟

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند