کد خبر: ۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷- 06 April 2016
دکتر ره‌پیک:

تائید صحت انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه دیگر

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صحت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه دیگر در جلسه امروز شورای نگهبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ره پیک در ارتباط تلفنی با بخش خبری نیمروز شبکه یک سیما گفت: در این جلسه گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده مربوط به برگزاری انتخابات در پنج حوزه باقی مانده ارائه شد و اعضا در خصوص هر یک از حوزه های انتخابیه تصمیماتی اتخاذ کردند.
وی افزود: از پنج حوزه انتخابیه ،‌ چهار حوزه که بازرسی انجام شده بود گزارشها ارائه‌ و صحت انتخابات سه حوزه تائید شد.
ره پیک اضافه کرد : در یکی از حوزه های انتخابیه از مجموع 5 حوزه نیز ، آرا بازشماری و تصمیم گرفته شد که انتخابات در آن حوزه نیز تائید شود زیرا نتیجه بازشماری تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.
وی گفـت : البته از این 5 حوزه انتخابیه که صحت 4 حوزه تائید شد در یک حوزه انتخابیه با توجه به گزارشهایی که دریافت شده بود آرای برخی صندوقها به علت تخلفات ابطال شد اما در نتیجه عمومی انتخابات در آن حوزه تاثیری ایجاد نشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: فقط یک حوزه انتخابیه باقی مانده است که با توجه به گزارشهای ارائه شده و آرای نزدیک منتخبان که می توانست در یک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن انتخابات تاثیرداشته باشد بحثهایی مطرح و نتیجه این شد که در فرصت کوتاهی کل آرای این حوزه باز شماری شود.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: بر این اساس کار بررسی انتخابات در 206 حوزه انتخابیه به پایان رسید و یک حوزه باقی مانده با توجه به گزارشها و لزوم رعایت حقوق مردم در آرایی که به صندوق ریخته بودند نیازمند بازشماری آرا است و اوایل هفته آینده نتیجه آن اعلام می شود.
ره پیک در پاسخ به این پرسش که آیا در نتیجه بررسی های شورای نگهبان برای حوزه هایی که قبلا صحت برگزاری انتخابات در آن اعلام شده است تغییری ایجاد می شود گفت: با توجه به اینکه پرونده این حوزه ها طبق گزارشها و‌ بازرسی ها بطور تفصیلی در شورا مطرح و طبق قانون با رای اکثریت مطلق درباره آنها تصمیم گیری شد تغییری در تصمیمات قبلی ایجاد نشده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تدارکات مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: با توجه به هماهنگی ها، دستگاههای اجرایی و نظارتی در این باره آمادگی کامل دارند و انتخابات در حوزه هایی که به مرحله دوم کشیده شده است بدون هیچ مشکلی به خوبی برگزار می شود.
ره پیک همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مباحث مطرح درباره آرای یکی از منتخبان حوزه انتخابیه اصفهان تاکید کرد: تصمیم شورای نگهبان براساس موازین و چارچوبهای قانونی بوده و در تصمیمات قبلی تغییری ایجاد نشده است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد