کد خبر: ۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱- 09 April 2007
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

اتحاد ملی بهترین راهبرد برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اتحاد ملی و انسجام اسلامی، زمینه‌ساز افزایش اقتدار ایران اسلامی است و پیشرفت، عزت جمهوری اسلامی و تحقق اهداف آن در گرو ایجاد اتحاد ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: ما در حال حاضر به دنبال دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای هستیم و در این ارتباط مقاومت‌ها و توطئه‌هایی را از سوی دشمنان مشاهده می‌کنیم که مطمئنا اتحاد ملی می‌تواند راهبرد ما در برابر این توطئه‌ها باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که " اتحاد ملی با حرف و بخشنامه محقق نمی‌شود، بلکه با تفاهم، تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران و استعدادها بر پایه‌ی عدالت، محبت و عزت میسر می‌شود" ادامه داد: در مسیر تحقق اتحاد ملی باید از ظرفیت بزرگ ملت ایران استفاده کنیم. در این راستا مناسب است منشور اتحاد ملی تدوین شود و در این منشور، پیش‌نیازها،الزامات، شرایط و موانع اتحاد تبیین شود.
وی گفت: دغدغه‌ی آحاد ملت ایران، قوای عمومی کشور و نخبگان همه باید در راستای تحقق اتحاد ملی باشد و همه وظایف خود را در این راستا انجام دهند.
وی گفت: ملت ایران نیز بر اساس مبنای اسلام، باورها و ارزش‌های الهی دارای یک اتحاد آرمانی است که البته این آرمان‌ها همراه با آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب قانون اساسی و بر مبنای نظریه‌ی ولایت فقیه تدوین شده و هویت تازه‌ای را برای ما به ارمغان آورده است.
وی گفت: در حال حاضر هویت ملت بزرگ ایران بر اساس هویت اسلامی و انقلابی است و در این دو اهداف مشترک ملت ایران نهفته است.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اعتقاد به این‌که " تحقق اتحاد ملی بر اساس شرایط و شروطی صورت می‌گیرد" گفت: همه‌ی ملت ایران خواهان ایرانی پیشرفته و آباد هستند و بر این اساس همه‌ی ایرانی‌ها ‌باید با یکدیگر متحد شوند. ملت ایران بر محور رهبری و قانون اساسی متحد شده و برای پیشرفت و آبادانی و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی متحد می‌شود و ما باید این نوع اتحاد را تبلیغ کنیم.
وی گفت: یکی از شرایط داشتن اتحاد، داشتن آرمان‌های مشترک و هویت واحد است. ملت ما در طول 27 سال اخیر بر پایه‌ی اسلام و انقلاب، اتحاد خود را حفظ کرده و با این اتحاد توانسته دشمن را مایوس کند.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی هم‌چنین گفت: یکی دیگر از شرایط تحقق اتحاد ملی، زمان‌شناسی است و باید توجه داشت که در هر مرحله، لزوم اتحاد بر اساس چه مبنایی است و با توجه به این‌که ما در حال حاضر در آستانه‌ی بهره‌مندی کامل از انرژی هسته‌یی هستیم و نوعی تقابل نیز از سوی نظام سلطه در این ارتباط مشاهده می‌کنیم، این امر می‌تواند مایه‌ی اتحاد ما باشد. به هر حال ما باید زمان‌شناسی را مورد نظر قرار داده و توطئه‌های دشمن را بشناسیم؛ چراکه شناسایی توطئه‌های دشمن باعث تقویت اتحاد می‌شود و در این راستا هرکس باید نقش خود را به صورت جداگانه ایفا کند.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی هم‌چنین تاکید کرد: اراده وعزم ملی نیز ‌باید برای ایجاد اتحاد فراهم باشد و خوشبختانه در کشور ما این اراده‌ی ملی وجود دارد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این ارتباط شاهدیم که اراده‌ی ملی در بین مردم تقویت شده است.
وی هم‌چنین غفلت از توطئه‌های دشمن را یکی از موانع ایجاد اتحاد ملی دانست و گفت: در موقعی که هر حزب، گروه و دسته‌ای فقط به منافع خود بنگرد و جزئی‌نگر باشد، در آن موقع اتحاد ملی ما به خطر می‌افتد و ضرورت دارد که احزاب و گروه‌ها مصالح کلان کشور را در تصمیم‌گیری خود لحاظ کرده و از نگاه محلی، بخشی و صنفی خودداری کنند؛ چراکه این امر به اتحاد ملی ما آسیب می‌رساند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی