کد خبر: ۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷- 25 February 2016
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد:

اعلام پیش از موعد نتایج انتخابات اعتباری ندارد

ره پیک گفت: اشخاص و گروه ها باید توجه داشته باشند اعلام پیش از موعد نتایج انتخابات اعتباری ندارد.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما افزود: آمارهایی که خارج از سیستم مراجع نظارتی و قبل از آنکه مراتب تصویب و تایید این مراجع نسبت به کل مجموعه انتخابات اعلام شود، اعتباری ندارد.
ره پیک گفت: تا زمانی که شمارش آراء به پایان نرسیده است و مراکز رسمی نتایج را تایید و اعلام نکنند، اعلام نتایج انتخابات از سوی اشخاص و گروه ها حدس و ممکن است هیچ واقعیتی نداشته باشد چرا که این اطلاعات به صورت رسمی در اختیار آن ها قرار ندارد.
وی تاکید کرد: اطلاعات رسمی آراء، شمارش و جمع آوری آراء در اختیار نهاد اجرایی و نظارتی است.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: برای برگزاری این دوره از انتخابات حدود 300 هزار عوامل نظارتی در سطوح مختلف آموزش دیده و توجیه شد‌ه‌اند و آماده هستند.
سیامک ره‌پیک افزود: با توجه به افزایش شعب و صندوق های اخذ رای برای این دوره از انتخابات، آمادگی داریم از 300 هزار عوامل نظارتی در شعب انتخابات استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ممکن است در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما بین نهاد اجرایی و شورای نگهبان توافق‌هایی صورت گرفته است تا این تفاوت‌ها در اجرا مشکلی پیش نیاید.
ره‌پیک گفت: تعداد عوامل صندوق در حوزه اجرایی و عوامل نظارتی در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر شده است و برای هر دو انتخابات آموزش دیده‌اند.
وی افزود: عوامل نظارتی در مورد تجمیع آراء و شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در ادامه گفت: طبق مقرراتی که در قانون آمده است، شمارش آراء انتخابات بلافاصله پس از پایان مهلت رای‌گیری آغاز می‌شود.
وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای ترتیب شمارش آراء صندوق های اخذ رای هر شعب که یکی مربوط به مجلس شورای اسلامی و دیگری مربوط به مجلس خبرگان رهبری بوده، صورت گرفته است.
ره‌پیک اظهار داشت: پایان شمارش آراء به حجم آراء شعب بستگی دارد و شعبی که در حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته اند، باید آراء آن شمارش شده و پس از تجمیع نهایتا آراء آن حوزه انتخابیه اعلام شود.
وی تاکید کرد: بنابراین آغاز شمارش آراء همزمان با پایان مهلت اخد رای است که باید عوامل نظارتی و اجرایی مقدمات شمارش آراء را انجام دهند اما پایان شمارش آراء بستگی به حجم کار دارد و پس از اتمام کار، نتیجه صورتجلسه شده و برای تجمیع به مراکز ذیربط ارسال می‌شود.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد تخلفات انتخاباتی نیز گفت: تخلف انتخاباتی وجود داشته و به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شده است اما خوشبختانه تخلفات به حدی نبوده که به سلب صلاحیت نامزدهای تایید صلاحیت شده منجر شود.
وی افزود: نامزدها یا جریان‌ها اگر به تخریب رقیب خود اقدام کنند تخلف است و قابلیت پیگیر دارد و اگر این موارد با ادله کافی احراز شود قابل پیگیری است.
ره‌پیک به ضرورت تمکین نامزدها به نتایج انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که به عنوان نامزد و داوطلب وارد عرصه انتخابات شده اند، خوشان اعلام کرده‌اند که تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و به قوانین التزام دارند و در چارچوب این قوانین وارد انتخابات شده‌اند.
وی افزود: ثبت‌نام، ارئه مدارک، بررسی صلاحیت ها، رای گیری، شمارش و اعلام نتایج آراء مجموعه‌ای بهم پیوسته‌ هستند و نامزدها پذیرفته‌اند در این چارچوب فعالیت کنند، بنابراین نامزدی که شرکت کرده و تایید صلاحیت شده است اما اگر احیانا مردم به او رای نداند باید تابع قانون باشد و اعلام کند که دیگری پیروز شده است.
ره‌پیک تاکید کرد: نامزدهای پیروز انتخابات نیز باید تابع قانون باشند و مراحل بعدی را طی کنند و همه تبعیت‌کنندگان از قانون پیروز هستند.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات درباره نحوه رسیدگی به اعتراضات احتمالی برخی نامزدها نیز گفت: طبق مقررات قانونی، ترتیبات و مهلت هایی برای اعتراض و شکایات در برگزاری انتخابات وجود دارد و هرکسی شکایت دارد می تواند از آن طریق اعلام کند و بر اساس مستندات، گزارش‌ها و بازرسی ها به آن اعتراض‌ها رسیدگی خواهد شد.
ره‌پیک تاکید کرد: اگر شکایت صورت گرفته صحیح باشد بر اساس مقررات قانونی، ضمانت‌های اجرایی پیش‌بینی و اعمال خواهد شد و اگر در بررسی‌ها این نتیجه حاصل شد که شکایت صحیح نیست، طبیعتا اثری نخواهد داشت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است