کد خبر: ۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۹- 07 April 2007
آیت الله جنتی:

آمریکا و اسراییل در سراشیبی سقوط قرار دارند

آیت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران گفت : دوران قدرت اسرائیل و آمریکا سپری شده و اینها در سراشیبی سقوط قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران در عین حال افزود: این امر طول می‌کشد و خودشان نمی‌فهمند و مسیر تاریخ در حال حرکت به این سمت است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن جنگ روانی راه انداخته و شیعه را خطر و تهدید معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: تضعیف مسایل اقتصادی، تحریم‌ها و محاصره کردنها و جنگ‌های روانی از جمله کارهایی است که دشمنان انجام می‌دهند و دست بردار هم نیستند و به هر وسیله‌ای هم متوسل می‌شوند.
خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ما در مقابل اینها باید بایستیم. علما، شخصیت‌های سیاسی، علمی و شناخته شده ما تنها به داخل ایران قناعت نکنند، باید حرکت کنند،از خبرگان گرفته تا حوزه‌های علمیه و دانشگاهها حرکت کنند و بروند با علما و شخصیت‌های علمی و رجال جهان اسلام بحث کنند و توطئه‌های دشمن را بیان و انسجام اسلامی را پیگیری کنند.

آیت الله جنتی گفت: سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی خیلی موفق بوده، هر جا دکتر احمدی نژاد رفته با چه استقبال‌هایی روبرو شده است. از مردم این کشورها نیز اگر نظر خواهی شود، در همین حدود جواب می‌دهند.
وی تصریح کرد: مردم بیداری اسلامی پیدا کرده‌اند. دنیا ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی است.
وی با اشاره به هفته وحدت گفت: باید از فرصت هفته وحدت استفاده کنیم و همدیگر را بشناسیم. ممکن است در شناخت هایمان اشتباهاتی داشته باشیم.
آیت الله جنتی اظهار داشت: به این دولتی که این قدر محبوبیت خارجی دارد و خدماتی با همه وجود ارایه می‌کند، باید کمک کرد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از دولت‌ها گفت: مقام معظم رهبری از دولت نهم حمایت خاص دارد، برای رویکردهای انقلابی، اسلامی و تلاش مضاعف، ارتباط با مردم، سفرهای استانی و دیدار از نزدیک با مردم.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: وقتی این دولت مورد حمایت رهبر است، باید مورد حمایت همه باشد، نه اینکه عده‌ای این طرف و آن طرف بنشینند و با عناوین مختلف کارشکنی کنند،جایی که مفاسد اقتصادی است و دولت می‌خواهد جلوی آن را بگیرد، آنها نگذارند.
آیت الله جنتی افزود:باندی مرکز فساد بوده و مراجع ذیصلاح در آن را بستند، دستگاه دیگری که باید ادعای عدالت کند، می‌رود در اینجا را باز می‌کند.
وی اضافه کرد: یک رسانه‌ای که مراجع ذیصلاح با دلایل متقن و شواهد و دلایل فراوان گفته که در آن باید بسته شود و در آن بسته شده، اما از جای دیگری که باید عدالت را اجرا کند، در آن را باز می‌کنند.
خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: بعد هم، مفسرین به ما می‌گویند که این جنبه مخالفت با دولت دارد. امیدواریم این تفسیر غلط باشد. اگر جنبه مخالفت داشته باشد، وا حسرتاست.
"باید با مفسد برخورد شود. تعارف ندارد. باید سنگ‌های سنگ اندازها از سر راه مردم برداشته شود و خودشان هم کنار بروند. مردم باید آگاهی بیشتری پیدا کنند و کسانی را که خدمت می‌کنند و کسانی را که کارشکنی می‌کنند، بشناسند".
خطیب جمعه تهران اظهار داشت:وقتی دولتی سر کار است ، باید همه به او کمک کنند. حالا اینکه عده‌ای می‌خواهند کاری برای آینده بکنند و روزی قدرت را قبضه کنند، کار خود را می‌کنند،نمی‌شود یک دولت که به مردم خدمت می‌کند و اینطور دلسوزی می‌کند، نگذاریم کار کند و سنگ اندازی کنیم.
آیت الله جنتی اظهار امیدواری کرد که ملت ایران خبرهای خوش هسته‌ای را که وعده داده شده است، زودتر بشنوند.
وی با اشاره به بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: پیشرفت‌های خوبی در امور هسته‌ای داشته‌ایم و امیدواریم این پیشرفت‌ها به نتیجه قاطع برسد.
وی ابراز امیدواری کرد: به کوری چشم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دشمنان گوناگون، روزی مردم ایران از چرخه سوخت غنی باشد و روی پای خود بایستند.
آیت الله جنتی گفت: ما این روز را انتظار داریم و امیدواریم خبرهای خوشی را که وعده داده‌اند، زودتر بشنویم.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به نام‌گذاری سال ‪ ۸۶‬از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی" گفت: این نام‌گذاری معنی و لوازمی دارد. صرف حرف و شعار نیست. شرایط ،شرایطی است که جهان اسلام و از جمله نظام جمهوری اسلامی نیاز شدید و مبرم به وحدت و انسجام دارد.
آیت‌الله جنتی‌بااشاره به مساله تفرقه افکنی گفت:دیر زمانی است انگلیسی‌ها این طلسم را کشف کردند که اگر بخواهند حکومت کنند،باید تفرقه افکنی کنند.
وی تصریح کرد: منتهی ، در این مقطع چطور شد که بعد از ‪ ۲۸‬سال از انقلاب اسلامی این مساله شدت پیدا کرد؟
امام جمعه موقت تهران گفت: مساله این است که در لبنان حزب الله پیروز شد، اسرائیل شکست خورد، رسوا شد و آبرویش رفت و همچنین آبروی آمریکا رفت.
وی افزود: برای اولین مرتبه در تاریخ اشغال فلسطین، سیلی و ضربت محکمی از عده‌ای بچه مسلمان و فداکار به صورت اینها نواخته شد. این قضیه برای آنها قابل تحمل نبود. پس به فکر افتادند که مسلمانان را علیه یکدیگر تحریک کنند تا همدیگر را بکشند.
آیت‌الله جنتی گفت: پیروزی حزب الله و شکست اسرائیل سببی شد که اینها به این راه برای جبران شکست متوسل شوند و لذا مساله هلال شیعی را مطرح کردند و گفتند هلال شیعی اهل سنت را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی گفت: برای شکوفایی این اصل باید همه کار کنند زیرا موفقیت در این کار موجب ایجاد تحولی در اقتصاد مملکت می‌شود.
آیت الله جنتی افزود: اسلام با توسعه ثروتی که در خدمت مسلمانان باشد، مخالف نیست، ثروتی که هم صاحب ثروت بهره مند شود و هم خیرش به مردم برسد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم گفت: سال گذشته تلخی ها و شیرینی‌هایی داشت، اما شیرینی‌ها بیشتر بود.
وی با قدردانی از تلاشهای دانشمندان در سال گذشته گفت: در سالی که گذشت، پیشرفت‌های چشمگیر علمی داشتیم که به نظام،قدرت داد و هر چه این پیشرفت‌ها پیشتر رود، قدرت بیشتری به نظام می‌دهد.
وی همچنین به تجربه موفق تجمیع انتخابات و نیز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ‪ ۳۳‬روزه اشاره کرد و افزود:پیروزی حزب الله لبنان مایه دلخوشی مسلمانان و یاس دشمنان اسلام بود. پیروزی حزب الله شادی بزرگی آفرید و کاری کرد که امروز حزب الله و نصرالله در دنیا محبوبیت فوق‌العاده را دارند و این نعمتی بود که خدا به اسلام داد.
آیت الله جنتی اضافه کرد: با اشرار در سال گذشته برخوردهای جدی شد ولو عده‌ای از مسلمانان و برادران به دست اینها شهید شدند و عده‌ای هم گروگان گرفته شدند که امیدواریم گروگانها آزاد و مردم خوشحال شوند.
وی از فرار "شهرام جزایری"، مفسد بزرگ اقتصادی به عنوان یکی دیگر از حوادث سال گذشته یاد کرد و گفت:اگر چه این حادثه‌ای جزئی بود ولی موجی آفرید. فرار مفسد اقتصادی به خاطر غفلت و بی‌توجهی برخی مسوولین بود که به آنها تذکر داده شد.
خطیب جمعه تهران افزود: برخورد رییس قوه قضاییه با این مساله، متناسب ، بسیار خوب و قاطع بود. هم عزل کرد و هم افراد را معرفی کرد.
آیت الله جنتی گفت: باید از وزارت اطلاعات تشکر فوق‌العاده کرد که در مدت بسیار کوتاه توانست او را دستگیر و به زندان بازگرداند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد