کد خبر: ۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶- 27 December 2015
ابراهیمیان در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

اعلام زمان «آزمون اجتهاد» تا اواسط هفته

سخنگوی شورای نگهبان، از اعلام جزئیات و برنامه زمانی «آزمون اجتهاد» داوطلبان مجلس خبرگان رهبری،‌ تا اواسط هفته جاری خبر داد.
نجات الله ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره زمان آغاز فعالیت نظارتی شورای نگهبان در رابطه با بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان، اظهارداشت: در حال حاضر فعالیت هیئت های اجرایی استان ها برای بررسی صلاحیت ها آغاز شده و بعد از اتمام کار هیئت های اجرایی، نوبت به هیئت نظارت استانها می رسد و در مرحله سوم، کار شورای نگهبان آغاز می شود.
وی افزود: فعالیت هیئت های نظارت در چارچوب شورای نگهبان است و به زودی و پس از اینکه تشخیص هیئت های اجرایی مورد اعتراض قرار گرفت، عملاً کار شبکه نظارتی شورای نگهبان از طریق هیئت های نظارت آغاز می شود.

رصد رفتارهای برخی نامزدها توسط شورای نگهبان از هم اکنون

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رصد وضعیت نامزدها توسط این شورا از هم اکنون، تصریح کرد: شورای نگهبان از گذشته نمایندگانی در استانها داشته است که رفتارهای کسانی را که در معرض رقابت و انتخابات هستند، رصد می کند و این روال نیز همیشه برقرار بوده است.
ابراهیمیان ادامه داد: در واقع چون در فرصت ۲۰ روزه نمی توانیم همه تحقیقات را انجام دهیم، در این مرحله اطلاعات برخی نامزدها جمع آوری شده و کسانی که قبلاً نامزد بوده اند یا اعلام کرده اند که می خواهند در این دوره در انتخابات شرکت کنند، رصد می شوند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: در این دوره تعداد داوطلبانی که برای اولین بار وارد انتخابات شده اند، خیلی زیاد است؛ بنابراین قطعا نسبت بررسی هایی که کرده ایم، به نسبت کل داوطلبان زیاد نیست اما اطلاعاتی از قبل درباره برخی از داوطلبان جمع شده و می تواند کمک کند.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره زمان برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی اجتهاد ویژه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: برنامه زمانی و جزئیات این آزمون اواسط هفته جاری اعلام می شود.

نگرانی‌های کارشناسی مربوط به انتخابات الکترونیک باید رفع شود

ابراهیمیان در ادامه درباره آخرین بررسی‌های صورت گرفته و نظر شورای نگهبان درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات پیش رو، با اشاره به تشخیص برخی اشکالات در نرم افزار صندوق های الکترونیک گفت: امیدواریم انتخابات الکترونیک برگزار شود و ما هم همکاری خود را می کنیم که مجریان بتوانند به وعده خود عمل کنند چرا که به نظر ما روش الکترونیک روش خوبی است، اما باید همه جوانب آن سنجیده شود.
وی با بیان اینکه به صورت مرحله به مرحله نظر خود را درباره فرایند برگزاری الکترونیک انتخابات و اقدامات انجام شده، به مجریان اعلام می‌کنیم، اظهارداشت: فعلا در مرحله بررسی نرم‌افزار قرار داریم و اگر در این رابطه اشکالات موجود برطرف شود، سراغ مرحله بعدی می رویم.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: علاوه بر این، مراحل بعدی نیز مربوط به مسائل اجرایی برگزاری انتخابات الکترونیک نیز از جمله اماکن و حوزه های انتخابیه محل اجرای طرح است که ممکن است نگرانی هایی در رابطه با برخی مناطق با توجه به حجم جمعیت رای دهندگان و ظرفیت دستگاه های الکترونیک وجود داشته باشد که در این رابطه نیز باید هرچه زودتر برنامه توجیهی منظمی ارائه شود که در کجاها این طرح اجرا می شود و می توان جمعیت را کنترل و مدیریت کرد.
ابراهیمیان گفت: منتظریم تا این برنامه به ما ارائه شود تا نظر خود را اعلام کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات