کد خبر: ۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱- 22 March 2007

دیدار هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی همزمان با آغاز سال 1386

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز اول فروردین در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ایجاد کشوری آزاد، مرفه، سربلند و برخوردار از پیشرفتهای علمی را خواست ملی ایرانیان دانستند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز اول فروردین در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ایجاد کشوری آزاد، مرفه، سربلند و برخوردار از پیشرفتهای علمی را خواست ملی ایرانیان دانستند و تأکید کردند: ایران برای دستیابی به دانش هسته ای طبق مقررات بین المللی عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شورای امنیت بی قانونی کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم می توانیم بی قانونی کنیم و خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک عید نوروز و حلول ماه ربیع الاول، آغاز سال جدید را فرصتی برای تقویت عزم ملی دانستند و افزودند: ملت زنده و عزیز ایران، برای استمرار موفقیتها، باید موقعیت درونی و جایگاه بین المللی خویش را بشناسد، چالشهای پیش رو را درک کند و از خطوط اساسی مقابله با این چالشها نیز آگاه باشد.

ایشان، «سربلندی ایران اسلامی و الگو شدن در میان ملتهای مسلمان» را هدف عمده ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: تحقق این هدف بزرگ نیازمند «استقلال و عزت ملی»، برخورداری از «رفاه عمومی و عدالت اجتماعی» و استفاده از همه ظرفیتهای ملی است.

حضرت آیت الله خامنه ای، استعداد، استقامت، «غیرت دینی و ملی» و عشق به میهن را از جمله ظرفیتهای بی پایان ملت ایران برای تحقق اهداف بزرگ خویش خواندند و افزودند: اگر چه ملت ایران، حدود 200 سال، بر اثر سلطه استکبار و زمامداران وابسته عقب نگه داشته شده بود اما تجربیات موفق علمی و سیاسی سه دهه اخیر نشان می دهد که ملت ایران قادر است به الگوی دیگر ملتها تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفتهای جوانان و دانشمندان پرافتخار کشور در زمینه هایی همچون انرژی هسته ای، سلولهای بنیادی، درمان ضایعات نخاعی و دهها زمینه دیگر را باعث تحسین جهانیان برشمردند و افزودند: در میدان رقابتهای سیاسی نیز موضعگیری مسئولان کشور در سطح منطقه و جهان، برجسته و شاخص است و ملت ایران توانسته است مفاهیمی همچون «مردم سالاری دینی» و «دین محوری در سیاست» را به فرهنگِ سیاست بین المللی وارد کند و مجموعه واقعیات سه دهه اخیر نشان می دهد که ملت ایران می تواند در میدان رقابتهای «علمی – سیاسی – صنعتی - اقتصادی و فرهنگی جهانی»، به موقعیتهای چشمگیری دست یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای راه پیش روی ملت ایران را راهی درخشان اما دارای فراز و نشیب دانستند و در تبیین چالشهای پیش رو افزودند: ملت ایران با دو دشمن درونی و بیرونی روبروست که دشمن درونی یعنی خصلتهای ناپسند نظیر تنبلی – نداشتن نشاط کاری – ناامیدی – بدبینی و نداشتن اعتماد به نفس فردی و ملی خطرناکتر از دشمن بیرونی است و ملت باید با همه وجود با این میکروبها و موریانه های ویران کننده مقابله کنند.

ایشان نظام سلطه بین المللی را دشمن بیرونی ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: شبکه صهیونیزم جهانی و دولت کنونی ایالات متحده امریکا سمبل دشمنان بیرونی ملت ایران به شمار می روند که البته دشمنی ناکام آنها با این ملت از بعد از انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی ستایش ملتها از «مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی» و اتهامات همزمان استکبار به این ملت را تناقض آشکار میان گرایش ملتهای جهان و خواست سلطه گران برشمردند و افزودند: این رخنه فرسایشی، بنای لیبرال دمکراسی غرب را روز بروز متزلزل تر خواهد کرد.

ایشان استقبال به یاد ماندنی ملتهای مختلف از جمله مردم کشورهای امریکای لاتین از رئیس جمهور اسلامی ایران و تظاهرات ضدامریکایی مردم همین منطقه هنگام سفر اخیر رئیس جمهور امریکا را نشانه ای از تناقض موجود میان نگاه ملتها و مواضع دولتهای استکباری برشمردند و افزودند: این واقعیات نشان می دهد که آبروی ملت ایران در میان ملتها رو به افزایش است و لیبرال دموکراسی غربی و دولت امریکا، هر روز بی آبروتر می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای «جنگ روانی»، «جنگ اقتصادی» و «مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی ملت ایران» را سه روش عمده دشمنان خواندند و افزودند: جنگ روانی، مهمترین برنامه دشمن به شمار می رود و مردم و مسئولان باید اهداف و روشهای تحقق این برنامه ها را به خوبی بشناسند.

رهبر انقلاب اسلامی، مرعوب کردن مسئولان و نخبگان – تضعیف اراده عمومی – تلقین مکرر مطالب غیرواقعی برای تغییر درک مردم از واقعیات جامعه، تضعیف اعتماد به نفس مردم – سست کردن وحدت مردم و مسئولان – و دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، سیاسی و صنفی، را از جمله اهداف جنگ روانی دشمنان دانستند و افزودند: دولت امریکا که مظهر حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، فتنه گری و دخالت در امور دیگر کشورهاست امروز با متهم کردن ایران به اینگونه اقدامات، درصدد است جای متهم و مدعی را عوض کند اما همه می دانند که ملتها از امریکایی ها طلبکار هستند و آنها باید در جایگاه متهم در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.

ایشان ترساندن همسایگان جنوبی ایران را از دیگر اهداف جنگ روانی امریکا خواندند و افزودند: این تلاش ها از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته که برخی همسایگان ما در خلیج فارس آگاهانه این توطئه را درک کرده اند و برخی دیگر ممکن است در دام آن بیفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آمادگی ایران برای انعقاد پیمان دفاعی مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس افزودند: ایران مانند تمام سالهای پس از انقلاب دست دوستی خود را به سوی این همسایگان دراز کرده و معتقد است امنیت این منطقه مهم باید با همکاری کشورهای خلیج فارس تأمین شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بحث خود درباره اهداف جنگ روانی دشمن در نصیحتی به عناصر سیاسی داخلی افزودند: صاحبان قلم و بیان، تریبون و جایگاه مراقب باشند خواسته یا ناخواسته مقاصد دشمن را دنبال نکنند چرا که امروز هرکسی مردم را به «مسئولان و نظام و آینده» بی اعتماد کند و به اختلافات دامن بزند، به دشمن کمک کرده است.

ایشان جنگ اقتصادی را دومین برنامه دشمن برای مقابله با ملت ایران ارزیابی کردند و افزودند: آنها می خواهند ملت را در مضیقه قرار دهند اما با ابلاغ سیاستهای اصل 44 و تلاش مجدانه دولت برای اجرای این اصول، میدان برای تحرک و رونق اقتصادی و فعالیت عموم مردم و صاحب ثروت باز شده است و به همین علت رویکرد دولت در سال جدید و یکی دو سال آینده باید رویکردی اقتصادی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی مسئولان را به تشریح راههای مشارکت مردم در فعالیتهای اقتصادی فراخواندند و افزودند: تولید ثروت از طریق قانونی در اسلام کاری پسندیده است و باید با اجرای سیاستهای اصل 44 منابع درآمدی آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف متنوع بشود و گشایشی در زندگی مردم به وجود آید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تهدید دشمن مبنی بر تحریم ایران خاطرنشان کردند: ملت ایران در میان همین تحریمها به انرژی هسته ای و پیشرفت و سازندگی دست یافته است بنابراین این ملت را از تحریم نترسانید.

ایشان مخالفت با استفاده مردم ایران از انرژی هسته ای را نمونه ای از تلاشهای دشمنان برای مقابله با پیشرفت علمی ایران خواندند و افزودند: مگر ملت ایران برای به دست آوردن انرژی هسته ای از سلطه گران اجازه خواسته بود که آنها می گویند مخالفیم.

حضرت آیت الله خامنه ای انرژی هسته ای را یک نیاز و ضرورت برشمردند و با انتقاد از تعدادی که حرف دشمن را مبنی بر «بی نیازی ملت ایران به انرژی هسته ای» تکرار می کنند، افزودند: آیا به نظر این عده، مسئولان اجازه دارند با عقب نشینی از خواست ملت، به نسلهای آینده خیانت کنند و آینده کشور را به خطر بیاندازند.

رهبر انقلاب اسلامی دستیابی به انرژی هسته ای را کاری بزرگتر از ملی شدن نفت دانستند و خاطرنشان کردند: تعدادی که حرف دشمن را تکرار می کنند امروز در حالیکه از ملی شدن صنعت نفت تمجید می کنند اما همان حرفهایی را می زنند که مخالفان دکتر مصدق و آیت الله کاشانی هنگام ملی شدن صنعت نفت می زدند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نظارت آژانس هسته ای بر تمامی فعالیتهای ایران افزودند: همه فعالیتهای ما قانونی بوده است اما اگر بخواهند با هیاهو و جنجال از شورای امنیت استفاده ابزاری کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند وبی قانونی کنند ما هم می توانیم بی قانونی کنیم و خواهیم کرد.

ایشان همچنین تأکید کردند: اگر بخواهند با تهدید و اعمال زور و خشونت رفتار کنند بدون تردید ملت و مسئولان ایران از همه ظرفیت های خود برای ضربه زدن به دشمنانِ متعرض استفاده خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، آحاد مردم را به تلاش برای تقویت وحدت و یکپارچگی توصیه کردند و افزودند: برای افزایش انسجام اسلامی نیز باید بر اصول مشترک ملتهای مسلمان تکیه کنیم.

ایشان با توصیه به جوانان برای افزایش اعتماد به نفس فردی و ملی خاطرنشان کردند: شما جوانان عزیز می توانید کارهای بسیار بزرگی انجام دهید و کشور را به اوج عزت و اعتلا برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حمایت مستمر ایشان از دولتهای قبلی و فعلی افزودند: حمایت خاص از دولت فعلی نیز متکی بر دلایلی است که جایگاه مهم دولت در ساختار سیاسی – مسئولیتهای سنگین قوه مجریه و جهت گیری اسلامی و انقلابی دولت نهم از جمله آنهاست.

ایشان سختکوشی – ارتباط با مردم – ذی مردمی و تلاش برای عدالت اجتماعی را از دیگر دلایل حمایت از دولت خواندند و افزودند: البته این حمایت بی حساب و کتاب نیست و مبتنی بر توقعاتی است که خستگی ناپذیری – حفظ مردم زیستی – دوری از مخاصمات جناحی و عمل به برنامه هایی که به مردم گفته می شود از جمله آنهاست.

در ابتدای این دیدار آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از فعالیتهای عمرانی آستان و پژوهشی حوزه علمیه خراسان گزارش داد و اعلام کرد: مسئولان استان ضمن هماهنگی و همکاری صمیمانه با یکدیگر برای تحقق شعار امسال یعنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی تلاش خواهند کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است