کد خبر: ۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۴- 21 March 2007

دعوت آیت الله جنتی از مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر اتحاد ملی و انسجام اسلامی

دبیر شورای نگهبان در پیامی با تبریک فرارسیدن سال نو به آحاد ملت ایران و دعوت از مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در راستای اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تاکید کرد: مسئولان باید پیشتاز این حرکت عظیم مردمی باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، متن کامل پیام آیت الله احمد جنتی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال »
حلول سال نو و آغاز طلیعه بهار طبیعت را به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز تبریک می‌گویم و امیدوارم امسال نیز بهار طبیعت با بهار معنویت و موفقیت و سرافرازی برای همه هموطنان خوب ایرانی عجین باشد.
خدا را شاکریم که هر سال به عزت و افتخار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی افزوده است و انشاء الله با اراده الهی این توفیق همچنان ادامه یابد و به برکت این انقلاب تلألو درخشان اسلام ناب محمدی (ص)، سراسر جهان را روشن و منور سازد.
سالی که گذشت از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب سال پیامبر اعظم (ص) نامگذاری شده بود که فرصت ارزشمندی برای تعمیق وحدت مسلمانان جهان فراهم آورد. اگر چه دشمنان اسلام و انقلاب نیز با هراس و خشم از وحدت مسلمانان، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را در دستور کار خود قرار دادند و به مقابله با این حرکت جهانی پرداختند، اما با هوشیاری مسلمانان این توطئه تا امروز نقش بر آب شده است.
از این رو جا دارد از رهبر معظم انقلاب به خاطر نامگذاری سال 85 به نام مبارک پیامبر اعظم (ص) و همچنین از ملت بزرگ و شریف ایران که به خوبی این سال مبارک و پر عظمت را ارج نهادند، قدردانی شود، انشاء الله راه و سیره نبوی تا ابد الگوی همه ما قرار گیرد.
یکی از صحنه‌های شیرین و به یاد ماندنی سال گذشته، برگزاری انتخابات با شکوه 24 آذر و مشارکت غرور‌آفرین و حیرت برانگیز مردم سلحشور ایران در پای صندوق‌های رأی بود که بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعلام کردند.
شورای‌نگهبان علاوه بر نظارت بر انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان‌دوره‌ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، در سال گذشته 88 مصوبه مجلس شورای اسلامی، 16 اساسنامه مصوب هیأت وزیران و 28 نامه دیوان عدالت اداری را مورد بررسی قرار داد و در موعد مقرر اظهارنظر کرد.
امسال نیز انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که انشاء الله به‌همت مردم و مسئولان این انتخابات نیز برگ زرین دیگری در دفتر پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
به نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنم از فرصت باقی‌مانده برای خدمت به این مردم شریف و رفع مشکلات جامعه بهره‌گیرند و تلاش مضاعف داشته باشند. افرادی که قصد ورود به عرصه این انتخابات را دارند نیز به پیام‌های انتخابات‌های گذشته توجه کنند و برنامه‌ها و شعارهای خود را براساس اراده و خواست مردم انقلابی ایران تنظیم و ارائه نمایند.
مهمترین اصل در این انتخابات، برگزاری انتخابات سالم و پرشور و با مشارکت حداکثری مردم است که همه وظیفه دارند برای تحقق آن تلاش کنند. شورای‌نگهبان نیز بر اساس وظایف قانونی خود، قاطع و محکم از حقوق و آراء ملت صیانت خواهد کرد و برای انجام این وظایف قانونی همچون گذشته هیچ مصالحه‌ای انجام نخواهد داد.
امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال " اتحاد ملی و انسجام اسلامی "  نامگذاری شده است و مسئولان باید در مسیر تبیین شده مقام معظم رهبری پیشتاز این حرکت عظیم مردمی باشند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند