کد خبر: ۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۰- 21 March 2007
رییس جمهور در پیام نوروزی:

امروز نام ایران و ایرانی زبانزد ملتهای عالم است

دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ،‪ ۱۳۸۶‬ با تبریک عید نوروز و فرا رسیدن سال نو، تصریح کرد: امروز، نام ایران و ایرانی به عنوان نماد اخلاق، پاکی، فرهنگ، مهرورزی، وحدت و صلابت زبانزد ملتهای عالم است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با تبریک آغاز سال جدید به همه مردم ایران زمین و همه ایرانیان در نقاط مختلف جهان و همه کسانی که نوروز پر رمز و راز و سرتاسر زیبایی را جشن می‌گیرند، نوروز را جلوه‌ای از حیات "حی لایموت" عنوان کرد و گفت: آغاز بهار و شکوفه‌های حیات و زندگی در طبیعت آیتی از جمال به مثال الهی است که دگرگونی و شور و نشاط و نور دلهای ما به اراده اوست.
رییس جمهور با بیان اینکه در آغاز سال ‪ ،۱۳۸۶‬شادی ملت ایران به دلیل همزمانی آغاز نوروز و آغاز ماه ربیع المولود پیامبر گرامی اسلام پس از صدها سال مضاعف است، ابراز امیدواری کرد که سال جدید برای ملت ایران پر برکت و عزتمند باشد.
دکتر احمدی‌نژاد سال ‪ ۱۳۸۵‬را سالی سرشار از کوشش، جوشش، عزت، مجاهدت همگانی و افتخار برای ملت ایران دانست و افزود: در سال گذشته در عرصه علمی و فناوری، پیشرفتهای بزرگ و دستاوردهای ارزشمندی برای ملت ایران بدست آمد و در عرصه اقتصادی نیز گامهای بلندی در زمینه‌های مختلف از جمله در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و سازندگی برداشته شد، بطوری که حجم تقاضا برای سرمایه‌گذاری داخلی دو برابر و در سرمایه‌گذاری خارجی نیز این حجم چند برابر شده است.
دکتر احمدی‌نژاد افتخار آفرینی جوانان ایرانی را در بخشهای گوناگون یادآور شد و گفت: در سال ‪ ۱۳۸۵‬در عرصه فرهنگی امید و تلاش، ایمان و محبت و عشق به انسانها و آرمانهای الهی در ایران موج زد.
رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و راهپیمایی‌های حماسی و سرنوشت ساز و با بیان اینکه افزایش دو برابری کار عمرانی و اجرای صدها مصوبه استانی شور و تلاش و کار در کشور را دو چندان کرده است، تاکید کرد: وحدت و امید و عزم ملی برای سازندگی سرلوحه کار دولت و ملت ایران در سیاست داخلی طی سال ‪ ۱۳۸۵‬بود.
دکتر احمدی‌نژاد سیاست خارجی ایران را در سال گذشته پرنشاط، پرتحرک و تاثیرگذار و مطمئن در گسترش روابط دوستانه با سایر ملتها و دفاع از حقوق ملت ایران دانست و گفت: در سال ‪ ۱۳۸۵‬دهها قرارداد جدید میان ایران و سایر کشورها امضا شد و همچنین دهها طرح مشترک به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه برنامه‌های دولت در سال ‪ ۱۳۸۶‬قوی‌تر، گسترده‌تر و منسجم‌تر ادامه خواهد یافت تاکید کرد: اجرای سیاستهای مترقی و انقلابی اصل ‪ ۴۴‬و توزیع گسترده سهام عدالت که در سال گذشته به ‪ ۱۲‬میلیون رسید و همچنین واگذاری شرکتهای دولتی از طریق بورس هر چه سریعتر ادامه می‌یابد.
رییس جمهور با اشاره به ایجاد فرصتهای کار و تلاش سازنده برای‌آحاد مردم و توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت بانکی اشتغال آفرین در سال ‪ ۸۵‬گفت: در سال گذشته حدود ‪ ۱۲‬هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی میان جوانان توزیع شد که زمینه ایجاد ‪ ۶۵۰‬هزار شغل را پایه‌گذاری کرد.
دکتر احمدی‌نژاد اقدامات دولت در کاهش نرخ سود بانکی و تمرکز گرایی را خاطر نشان کرد و افزود: در سال ‪ ۱۳۸۵‬ضمن کنترل واردات، مردم و شرکتها برای صادرات بعنوان پایه تولید و اشتغال تشویق شدند که با ثابت ماندن تقریبی میزان واردات، میزان صادرات کالاهای ایرانی با افزایش بی‌سابقه و رشدی ‪ ۳۹‬درصدی به بیش از ‪ ۱۵‬میلیارد دلار رسید که از این رقم دو میلیارد دلار مربوط به صادرات کالاهای کشاورزی بود.
وی با اشاره به تلاشهای دولت برای حل ریشه‌ای مشکل مسکن، تقویت بخش کشاورزی، توسعه روستایی و خرید نقدی محصولات کشاورزان، تاکید کرد برنامه‌های دولت برای توسعه فرهنگی و مهرورزی، توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری مراکز تفریحی و گردشی و امکان سفر برای مردم و ساخت زیربناها و تولید نیرو و توجه بیشتر به اقشار کم درآمد و توزیع عادلانه منابع در سال ‪۱۳۸۶‬ با سرعت بیشتر و گسترده‌تر جلو خواهد رفت.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت برای نخستین بار و داوطلبانه در قانون بودجه ‪ ،۱۳۸۶‬ هزینه‌های مصرفی خود را کاهش داده است، گفت: دولت تلاش خواهد کرد نظیر سال گذشته با جلوگیری از سوء استفاده‌ها و با کاهش هزینه های غیر ضرور، بازدهی را افزایش دهد.
رییس جمهور با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه به فضل‌ الهی امسال سرشار از پیروزی و پیشرفت و عزت برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، گفت: ایران متعلق به همه ما است و همه باید در راه آبادانی آن بکوشیم و دست در دست هم و با محبت و عشق در راه پیشرفت و تعالی آن تلاش کنیم.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی قدرتهای بزرگ با پیشرفت ملت ایران و دوستی و عزت ملتها مخالفند، به تلاش این قدرتها در راستای عقب نگهداشتن ملتها برای تحکیم سلطه خود بر آنها اشاره و تاکید کرد: قدرتهای زورگو منافع ملتهای خود را نیز رعایت نمی‌کنند و به تنها چیزی که می‌اندیشند پر کردن جیب و تامین منافع گروهها و احزاب و کمپانی‌های وابسته به خودشان است.
رییس جمهور با اشاره به اقدامهای برخی قدرتهای بزرگ در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی بمنظور تامین منافع نامشروع خود از جمله تحریف تاریخ، ساخت فیلم و مشوه جلوه‌دادن چهره ایران و ایرانی و سایر ملتها گفت: آنها در مقابل منطق مستحکم ملت ایران شکست خورده‌اند و از جانب سایر ملتها هم طرد شده‌اند و درصددند با جنگ روانی و تبلیغاتی و تلاش برای سوء استفاده از سازمانهایی که خودشان ساخته‌اند و بطور انحصاری بر آنها حاکمند، جلوی پیشرفت ملت ایران و سایر ملتها را بگیرند.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها با تلاشی مذبوحانه و شکست خورده و ناشی‌گری می‌خواهند ملت ایران را در مقابل سایر ملتها جلوه دهند در حالیکه همه ملتها خوب و به دنبال پاکی و مهربانی و عدالت هستند، افزود: ملت ایران در طول تاریخ پیام‌آور صلح، دوستی، یگانه پرستی، اندیشه پاک، عدالت و مهرورزی برای همگان و حامی همه ملتها بوده است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران پایه‌گذار بسیاری از علوم و صنایع و اندیشه‌ها بوده و همواره دستاوردهای خود را سخاوتمندانه در اختیار بشریت قرار داده است، گفت: آنچه از ملت ایران به دیگران رسیده است علم، هنر، اندیشه، فرهنگ و روحیه پاکی، صداقت و خداپرستی بوده و پیامبر عزیز اسلام نیز پرچمدار مهرورزی و عدالت برای جهانیان است.
وی با بیان اینکه مشکل جهان امروز عده‌ای صهیونیست نژادپرست هستند که با دست‌اندازی به مراکز قدرت و رسانه می‌خواهند جهان را در سختی و فقر و کینه ورزی نگه دارند تا حاکمیت خود را تثبیت کنند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با این روند مخالف است و بر مواضع حق خود محکم ایستاده است ولی آنها متوجه نیستند که با روشهای شکست خورده به مصاف ارزشهای انسانی و تمدن بشری و ملتها بخصوص ملت بزرگ ایران آمده‌اند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند که قادر نیستند آسیبی به ملت ایران وارد کنند اما تلاش دارند با هیاهو و جنجال، ما را وادار به عقب نشینی کنند و جلوی تکامل بشر را بگیرند، گفت: آنها قطعا نمی‌توانند به خواسته خود برسند و بهترین راه برای آنان اذعان به حق ملت عزیر ایران و تن دادن به قانون و عدالت است.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه علیرغم میل آنان بشریت به سوی قله‌های کمال انسانی و ارزشهای الهی و عدالت و خداپرستی در حرکت است تاکید کرد:
سرمایه ملت پیشتاز ایران، در این راستا یکتاپرستی و تقوا است و بدون تردید همین سرمایه، ملت ایران را به مقصد می‌رساند.
رییس جمهور با قدردانی صمیمانه از همه ملت به دلیل تلاش برای تعالی کشور، حضور در راهپیمایی ‪ ۲۲‬بهمن و انتخابات و استقبال و تشویق خادمان خود به‌خدمت بیشتر گفت: از جوانان، کارگران، فرهنگیان، دانشگاهیان، کشاورزان،اصناف و بازاریان، علما و دانشمندان تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم سال ‪ ۱۳۸۶‬سال علم و تلاش و درخشش جوانان، دانشمندان، متخصصان، تجار، ورزشکاران، کشاورزان، کارگران، دانشگاهیان و صنعتگران ایرانی در عرصه‌های گوناگون باشد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی