کد خبر: ۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴- 25 July 2015
حضرت آیت الله مدرسی یزدی:

فشارها، نشانه «عظمت ایران» است؛ ترفندهای آمریکا ادامه خواهد یافت

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد : با وجود اینکه بسیاری از کشورها دارای فناوری هسته ای هستند و حتی دست به ساخت بمب هسته ای هم زدند هیچ گاه با فشاری که بر ایران وارد شد روبرو نبودند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از سایت یزدآوا، حضرت آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه یزد گفت: آمریکا برای پیروزی مذاکرات از هیچ ترفندی خودداری نکرد و تیم مذاکره کننده امریکا از همه روش ها از جمله دیپلماسی تهدید و تطمیع، صلح و جنگ، قهر و آشتی، اخم و لبخند و حتی دیپلماسی گریه بلند مردانه و زنانه استفاده کرده است و باید بدانیم این ترفندها همچنان ادامه دارد و آنها با این توافق دست از سر ایران و کشورهای اسلامی نخواهند کشید.
حضرت آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: مشکلاتی که کشورهای مستبد و در رأس آنها امریکا به بهانه فناوری هسته‌ای برای ایران به وجود آوردند ظالمانه و خلاف حقوق بین الملل و تعهدات آنها بود.
وی گفت: فناوری هسته ای در دنیای امروز امری اجتناب ناپذیر و لازم است و هر کشوری بخواهد به حیات استقلالی خود ادامه دهد و سیاست و اقتصاد متکی به خود داشته باشد و برده کشورهای قلدر نباشد به آن نیازمند است و از آن گریزی نیست.
امام جمعه موقت یزد تأکید کرد: آنهایی که به یاوه می‌گویند چه نیازی به فناوری هسته ای داریم اول خیانتکاران به کشور هستند.
وی افزود: دنیای استکبار و کشورهای قلدر از هیچ تلاشی برای عقب نگهداشتن کشورهای دیگر بخصوص و کشورهای جهان سوم و بالاخص کشورهای اسلامی فروگذار نمی کنند.
حضرت آیت الله مدرسی یزدی، یادآور شد: دستیابی به فناوری هسته ای نتیجه شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری و مقاومت مردم و دولت‌ها در سال‌های گذشته است وگرنه دشمنان جز به نابودی کل فناوری هسته ای ایران به چیز دیگری قانع نمی‌شدند.
وی فشارهای همه جانبه علیه ایران در موضوع هسته ای را دلیل بر استقلال و عظمت قدرت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه بسیاری از کشورها دارای فناوری هسته ای هستند و حتی دست به ساخت بمب هسته ای هم زدند هیچ گاه با فشاری که بر ایران وارد شد روبرو نبودند.
عضو فقهای شورای نگهبان یکی دیگر از دلایل فشار بر ایران در موضوع هسته ای را در معرض خطر قرار گرفتن منافع نامشروع قلدران عالم عنوان کرد و ادامه داد: دنیای استکبار وقلدران عالم منافع فوق العاده ای در ایران و کشورهای اسلامی دارند و واهمه از دست دادن این منافع انها را به عکس العمل‌های دیوانه وار واداشته است.
حضرت آیت الله مدرسی تصریح کرد: قرار گرفتن ایران در یک طرف میز مذاکره و پنج کشور شورای عالی امنیت و نماینده اتحادیه اروپا در طرف دیگر نشان از قدرت فوق العاده مادی و معنوی ایران دارد و اینکه منطقه و خبرگزاری های جهان و تحلیل گران سیاسی اجتماعی و اقتصادی به این مسئله می پردازند حامی از تأثیرگذاری ایران در سطح بین الملل و باطل کننده ادعای دروغین منزوی بودن ایران است.
وی تأکید کرد: امتیازاتی که اکنون از مذاکرات ایران بدست آورده همه نتیجه مقاومت رهبری، مردم، دولت‌ها و هیئت مذاکره کننده است و بخش عمده ای از امتیازاتی که باید بدست می آمد اما گرفته نشد به دلیل ابراز اختلافات و فتنه‌هایی اسست که در سال 88 و دنباله آن به وجود آمد.
این خطیب برجسته ادامه داد: اگر فتنه 88 و دنباله آن نبود و آن فتنه گران آن همه آبروی نظام را به حراج نگذاشته بودند آنقدر دشمن گستاخ نمی شد و مذاکرات با قدرت بیشتری انجام و قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات به مراتب بیشتر بود.
حضرت آیت الله مدرسی یادآور شد: هیئت مذاکره کننده و رئیس هیئت مذاکره کننده مورد تأیید رهبری هستد و آنچه تاکنون در مذاکرات بدست آوردند توان و امتیازی بود که در این شرایط می توانستند کسب کنند.
امام جمعه موقت یزد با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای تصریح کرد: توافقی که انجام شده است چنانچه مراحل قانونی را طی کند باید مورد تأیید همه باشد و حتی اگر انتقادی هم به آن وارد است نباید در مقام عمل در آن اختلاف داشته باشیم.
حضرت آیت الله مدرسی گفت: آمریکا برای پیروزی مذاکرات از هیچ ترفندی خودداری نکرد و تیم مذاکره کننده امریکا از همه روش ها از جمله دیپلماسی تهدید و تطمیع، صلح و جنگ، قهر و آشتی، اخم و لبخند و حتی دیپلماسی گریه بلند مردانه و زنانه استفاده کرده است و باید بدانیم این ترفندها همچنان ادامه دارد و آنها با این توافق دست از سر ایران و کشورهای اسلامی نخواهند کشید.
وی تأکید کرد: مادامی که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند باشد، ما نیز طبق قرآن کریم به ان پایبند هستیم و اگر انها تخلف کنند و به قرارداد عمل نکنند ایران باید عکس العمل مناسب نشان دهد در غیر اینصورت نه تنها هیچ امتیازی بدست نیاورده ایم بلکه تنها به طرف مقابل امتیاز داده ایم.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که باید تقوا داشت و سخن محکم و استوار گفت تا خداوند اعمال ما را اصلاح کند، یادآور شد: متأسفانه در قضیه هسته ای افراط و تفریط وجود دارد، برخی به گونه ای سخن می‌گویند که گویا همه مشکلات را حل کرده اند و پیروزی بی مثالی بدست آورده اند.
وی افزود: درست است که ما توانسته ایم تا حدی دشمن را به عقب برانیم اما چرا باید به گونه ای حرف بزنیم که دیگران را گمراه کنیم.
حضرت آیت الله مدرسی ادامه داد: انتقادات نیز باید منصفانه باشد و با در نظر گرفتن مصالح و قدرت کشور و نظام باشد و نباید تعریف و تمجید و انتقاد از عدالت و انصاف خارج شود.
عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد هجوم وهابیت کثیف به مدینه منوره و تخریب بقاع متبرکه بالاخص ائمه بقیع اشاره کرد وافزود: این دست پرورده استعمار انگلیس و این وحشیان خون آشام و سنگدل در طول تاریخ ظلم های زیادی را به شیعیان و مسلمانان روا داشتند.
حضرت آیت الله مدرسی، وهابیت و اسرائیل جنایتکار را دو ابزار تخریب جامعه اسلامی دانست و گفت: استعمار انگلیس و امریکا برای مهار کردن جامعه اسلامی و قدرت آن از رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار آشکار و بدون نقاب و پرده پوشی و وهابیت به عنوان ابزار دیگری به اسم اسلام در پی اختلاف بین مسلمانان و مهار کشورهای اسلامی استفاده می‌کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی