کد خبر: ۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲- 13 June 2015
حضرت آیت الله جنتی:

تأکید ما بر سه اصل «شرع»، «اخلاق» و «قانون» است

دبیر شورای نگهبان بر سه اصل «شرع»، «اخلاق» و «قانون» در انجام وظایف شورا در انتخابات تاکید کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی، در همایش روسای دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استانهای سراسر کشور که روز پنجشنبه برگزار گردید، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تجلیل از مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد، حاضران را به بهره‌مندی معنوی از ایام باقیمانده ماه شعبان توصیه کرد و افزود: کلید حل تمام مشکلات توکل بر خداوند متعال است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به بیانات حضرت امام خامنه‌ای در مراسم چهاردهم خرداد امسال گفت: باید بیانات معظم له و نیز بیانات حضرت امام خمینی(ره) به اشکال مختلف در اختیار جامعه قرار گیرد تا راه و خط حضرت امام خمینی(ره) فراموش نشود.
حضرت آیت الله جنتی، یکی از ویژگی‌های بارز خط حضرت امام خمینی(ره) را بی اعتنایی به قدرتهای استکباری دانست و گفت: دولتهای مستکبر کدام دولت را از فقر و بدبختی نجات داده‌اند؟ آیا آنان جز تأمین منافع خود خیر و صلاح ملتی را خواسته‌اند که خیر و صلاح ملت ایران را نیز بخواهند.
وی طمع آمریکا و کشورهای غربی را بی پایان توصیف کرد و گفت: هر کشوری در برابر این دولتها هرقدر عقب نشینی کرد، آنها حریص تر شدند و مطالبات بیشتری را مطرح کردند.
وی تصریح کرد: راه مواجهه با آمریکا و کشورهای غربی را حضرت امام خمینی(ره) معین کرده است. تنها را ایستادگی در برابر دشمنان با توکل به خداوند متعال است. زیرا کلید حل تمام مشکلات همین توکل به خداوند است.
حضرت آیت الله جنتی با تشریح جلوه‌هایی از مصائب اهل بیت(س) و زندگی پرمرارت انبیاء گفت: مقاومت، بدون تحمل سختی نیست. اما سختی‌ها گذرا است و بعد از آن پیروزی و موفقیت حاصل می شود.
وی با اشاره به اوضاع افغانستان و عراق بعد از اشغالگری آمریکا، یادآور شد: ملتی که تسلیم دشمن شد، سختی‌ها و مرارت‌های بیشتری نسبت به دوران مقاومت را باید تحمل کند. اما حضرت امام خمینی(ره) به ما یاد داد که با ایستادگی می‌توان آمریکا را زیر پا گذارده و عزت را به اسلام و مسلمانان برگردانیم.
دبیر شورای نگهبان، مقاومت در برابر دشمن را نیازمند توجه به استعدادهای درونی کشور عنوان کرد و گفت: اگر راه برای سرمایه‌گذار داخلی باز شود و فساد اداری کاهش یابد و رشا و ارتشاء و زیاده‌خواهی برخی مسئولان نباشد، سرمایه‌گذاران بسیاری علاقه‌ دارند به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنند. دولت باید ضمن تشویق آنان به فعالیت تولیدی خود نیز مصرف کالاهای داخلی را جدی بگیرد و جلوی واردات غیر ضروری را بگیرد.
وی یادآور شد: نباید در برابر آثار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور، به گونه‌ای سخن بگوئیم که دشمن گمان کند با تداوم تحریم‌ها می تواند ما را تسلیم کند.
حضرت آیت الله جنتی رویکرد شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات را نیز اتکا به خداوند متعال عنوان کرد و افزود: در انتخابات نیز مشکل شورای نگهبان با کسانی است که هدف آنها نشستن بر کرسی‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی «به هر قیمتی» است. زیرا آنها نیز شورای نگهبان را مانع خود می دانند.
وی هدف اصلی قدرت طلبان را ورود به مجلس خبرگان دانست و افزود: نمایندگی مجلس خبرگان منافع اقتصادی ندارد. اما آنها قصد دارند با ورود به این نهاد برای آینده کشور برنامه‌های خود را پیش ببرند.
وی با تشریح محورهای اصلی رویکردهای رسانه‌ای قدرت‌طلبان، علیه شورای نگهبان گفت: مهم‌ترین تلاش آنها «تضعیف شورای نگهبان» و «بد بین کردن مردم به شورای نگهبان» است تا نظارت این نهاد را در جامعه «بی اعتبار» جلوه دهند.
دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: ما بر سه اصل «شرع»، «اخلاق» و «قانون» تأکید داریم و سعی می کنیم وظیفه خود را انجام دهیم. امیدوارم با «توکل به خداوند» بتوانیم به وظایف قانونی خود به درستی عمل کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد