کد خبر: ۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۸- 11 March 2007
آیت الله جنتی:

مردم‌ ودانشمندان ایران برای رسیدن ‌به ‌انرژی صلح ‌آمیزهسته‌ای بسیج شده‌اند

آیت الله احمد جنتی امام جمعه‌ موقت تهران گفت: مردم ودانشمندان ایران برای ادامه کار و رسیدن به انرژی هسته‌ای صلح آمیز بسیج شده‌اند وعقب نشینی هم نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای نگهبان دراجتماع پرشورنمازگزاران جمعه تهران گفت: راهپیمایی مردم درروز‪ ۲۲‬بهمن امسال شعار واحدی داشت، مرگ برآمریکا و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.
وی افزود: ایران‪ ۷۰‬میلیون جمعیت دارد و حرف خود را زده‌اند، اما آمریکا هنوز این صدا به گوشش نرسیده و اروپا هم دنبال آمریکا حرکت می‌کند.
آیت الله جنتی اضافه‌کرد: صدور قطعنامه برضد ایران هم ازتلاش‌های آمریکا است و باایجاد جنگ‌های روانی می‌خواهند دنیا را نسبت به ایران بدبین کنند.
وی گفت : آمریکا این مساله را مطرح می‌کند که ایران می‌خواهد سلاح درست بکند و این امر سبب شده تا همسایگان حساس شوند و افکار عمومی دنیا را نیز با این تلاش‌ها فریب داده‌اند.
امام جمعه ‌موقت تهران افزود: نقض حقوق بشر و نبود دمکراسی در ایران از دیگرالقائات آمریکا برضد جمهوری اسلامی است و واشنگتن تلاش دارد از این راه دو دستگی ایجاد کند.
وی افزود: امروز پرده‌های فریبکاری و ادعاهای دروغین آمریکا برای همه روشن شده، آنها به‌عنوان دستیابی به سلاح کشتار جمعی وارد عراق شدند و چیزی نیافتند.
آیت الله جنتی اضافه کرد: آمریکا در افغانستان ، لبنان و فلسطین شکست خورد و سیاست‌های خاورمیانه‌ای واشنگتن نیز به شکست منجرشد و حالا درصدد جبران این شکست‌ها است .
وی گفت: شکست‌های آمریکا موجب نارضایتی مردم این کشور شده و می‌گویند ‪ ۴۰۰‬میلیارد دلار در عراق هزینه شده ، در حالی که هزینه غیرمستقیم آن دو هزار میلیارد دلار اعلام شده است ، همچنین کشته شدن افراد زیادی براثر جنگ از دیگر عواقب حضور آمریکا در عراق است.
وی تاکید کرد: آمریکا قطعا و حتما در خون‌هایی که در عراق ریخته می‌شود شریک است و مردان، زنان و کودکان بیگناه براثر این اقدامات جان خود را از دست می‌دهند.
خطیب نمازجمعه تهران، گفت: برخی عالم‌نماها می‌گویند شیعیان دارند اهل سنت را در عراق می‌کشند ، اما باید بگویم که این اقدامات نه از سوی شیعه صورت می‌گیرد و نه توسط سنی ، بلکه به اسم مبارزه با تروریست و زیر پوشش آمریکا و انگلیس این اتفاقات در عراق روی می‌دهد.
وی درادامه گفت برگزاری اجلاس پاکستان که‌با هدف عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت ، باعث تعجب است ، زیرا نمایندگانی که از کشورهای اسلامی در این اجلاس شرکت داشتند، آبروی خود را بردند.
آیت الله جنتی اضافه کرد: امروز مردم دنیا و فلسطین حاکمیت اسراییل بر سرزمین‌های اسلامی و قدس شریف را نمی‌پذیرند ، عجیب است که نمایندگان مذکور اسراییل را درقبال تخریب مسجد الاقصی محکوم نکردند.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به فرار "شهرام جزایری" ، گفت : فرار مردی که یک مفسد اقتصادی است ، دستگاه قضایی ، قضات و مسوولان را زیر سووال برد و این امر سبب شد که این پرسش مطرح شود که شما چهار تا پنج سال چه کاری انجام می‌دادید؟
وی گفت: در خیلی از بخش‌ها این مساله هست و کاری که می‌توانند زود انجام دهند، نمی‌کنند.
دبیر شورای نگهبان، گفت: چرا ما اینقدر با مجرمین سست برخورد می‌کنیم که سبب شود از زندان هراسی نداشته باشند ، این گونه زندان که بازدارندگی ندارد.
وی خواستارصدور احکام قاطع ازسوی قضات شد وگفت: باید با مفسدان همانند مفسدی که در سیستان وبلوچستان اقدام به جنایت کرده بود و درمحل اعدام شد، برخورد کرد.
آیت الله جنتی گفت: همه باید از عدالت قاضی بترسند و عدالت حتما اجرا شود و ریاست قوه قضاییه نیز برخورد سریع انجام داد و افرادی برکنار شدند تا دیگران هم عبرت بگیرند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به هموطنان در سراسر کشور، گفت: شادی و دیدوبازدید ازکارهای خوب است و موجب نشاط و تجدید روحیه می شود .
وی افزود: هموطنان باید مواظب باشند از حدود الهی تخطی نکنند و در این ایام یاد بیچارگان و تهی‌دستان باشند .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد