کد خبر: ۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰- 01 March 2015
آیت‌الله شب‌زنده‌دار:

حضور تاثیرگذار مردم در 22 بهمن امسال نشان داد قاطبه مردم در محاسبات خود ظریف و دقیق هستند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: قاطبه مردم ایران در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف با رفتار و عملکرد خود نشان‌داده اند که در محاسباتشان دقیق عمل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله شب‌زنده‌دار جمعه 8 اسفند در مراسم یادواره 83 شهید محله صحرا در جهرم، گفت: در دورانی که هجمه‌های فرهنگی، ایمان مردم را نشانه گرفته و دشمنان قصد ایجاد تزلزل در دین و نظام را دارند مردم باید به هوش باشند.
وی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم مسیر زندگی خود را معین کنیم باید محاسبه کرده و در امور اقتصادی و سیاسی محاسبه‌گر باشیم، گفت: باید در موضع گیری‌های سیاسی، رأی دادن، حمایت از گروه‌ها و جریان‌ها محاسبه کرده و بسنجیم چه معیارهایی را باید در نظر داشته باشیم.
آیت الله شب‌زنده‌دار جهرمی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مواظب باشید در محاسبات اشتباه نکنید، گفت: خطای در محاسبه ممکن است مسیر کشور را عوض کند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به لزوم دقت در محاسبه گری‌ها در مسائل ایران و غرب، انرژی هسته ای، فشارها، تحریم و ستمگری ها، خاطرنشان کرد: محاسبه گری تاثیرگذار مردم در 22 بهمن امسال نشان داد قاطبه مردم در محاسبات خود ظریف و دقیق هستند.
وی با بیان اینکه باید معیارهای ما صحیح و دقیق و برگرفته از ترسیم رهبری انقلاب باشد، اظهار کرد: علت عدم موفقیت انقلاب‌های خاورمیانه، نبود یک رهبر الهی است چنانچه او نظم دهنده بوده و نمی گذارد قطار انقلاب از مسیر خود منحرف شود.
آیت الله شب‌زنده دار با بیان اینکه رهبر انقلاب امروز تشخیص دادند باید در مقابل زیاده خواهی‌های عالم سر فرود نیاوریم، تاکید کرد: ملت باید در این تصمیم رهبری، ایشان را کمک کنند.
وی اظهار کرد: تشخیص رهبر انقلاب آن است که در این مسیر به اقتصاد مقاومتی به شدت نیاز داریم و امروز ایشان لازم می‌دانند از فرآورده‌های داخلی حمایت شود.
عضو شورای نگهبان تاکید کرد: دشمنان از راه اقتصاد قصد به زمین زدن انقلاب اسلامی دارند و آنها قصد دارند خون شهدا را پایمال کرده و مقاومت‌های ایثارگران، جانبازان، ایستادگی‌های ملت را از بین برده و ملت را به زمان رضاخان برگردانند.
وی با بیان اینکه مقام شهید و مسئله شهادت از جهات مختلف قابل بررسی است، گفت: این موضوع از چهار جنبه بحث می‌شود: نخست اینکه شهید با افتخار شهادت به چه بهره‌مندی‌هایی نائل می شود و مسئله دوم شخصیت شهدا و اینکه چه عواملی سبب می‌شود که شهید این راه پر افتخار را برگزیند و سومین مسئله در این باب نقش شهادت در دیانت، اسلام، تشیع و مذهب اهل بیت (ع) بوده و چهارمین مورد نیز نقش شهید در جامعه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شهدا در عالم هستی نزد پروردگار از لذت در حضور حضرت حق برخورداند البته در حضور بودن جسمانی نیست چرا که خدا جسم نیست اما شهید آنچنان خود را در محضر حق می‌بیند و چنان از آن لذت می برد که چنانچه بر فرض محال خدا جسم بود انسان از مجالست با خدا چه لذتی می‌برد؛ شهید این چنین لذتی را احساس می کند.شهید با ارتباط مرکز عالم هستی بالاترین فرآورده شهادت است که چنانچه انسان به این مرتبه و مقام برسد اوج می‌گیرد و در نزد خداوند قرار می‌گیرد و این پرواز از آن شهیدان در راه خدا بوده و از آنچه که خدا به آنها ارزانی داشته در سرور و شادانی هستند.در روایات کسی که مومن و باتقوا، آرزومند به شهادت بوده و در رکاب بقیه‌الله جان خود را فدای اسلام کند پس از مرگ صواب شهادت دارد و به این گونه شهادت "شهادت حکمی" می‌گویند.
آیت الله شب زنده‌دار، ایمان کامل، استوار و ایمان به حقیقت نشسته در جان شهدا که به معبود و معاد از جان و دل باور دارند را از شخصیت وجودی شهدا دانست و گفت: این ایمان راسخ و نهادینه شده متکی به برهان و دلیل بوده و سراسر وجود آنها را برگرفته است که به عنوان نخستین خصیصه شخصیت شهدا است.
وی با بیان اینکه این مسئله شهدا را به مقام عالیه رسانده و سبب شده تا در کوران عجیب زندگی راه عزت و سعادت ابدی را پیدا کنند، گفت: نخستین مسئله برای سعادتمندی انسان این است که ایمانش را تقویت کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما وظیفه داریم شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم و مردم نقش اساسی در تحقق آرمان‌های الهی دارند و چنانچه مردم با پیامبران و خلفای آنها همکاری نمی‌کردند، مقاصد الهی محقق نمی شد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد