کد خبر: ۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹- 10 January 2015
دبیر شورای نگهبان در مراسم عمامه‌گذاری 72 طلبه:

امام خمینی(ره) با استقرار حکومت اسلامی اسلام را زنده کرد

آیت‌الله جنتی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب که در آستان مقدس شاهچراغ(ع) و به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما با همه وجود و سلول‌های بدنمان باید خدا را شکر کنیم که ما را از امت پیامبر (ص) قرار داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی با بیان اینکه اگر پیامبر (ص) نبود معلوم نبود بشر به چه روزگاری مبتلا می‌شد، افزود: باید همواره خدا را شکر کرد که هر صبح و شام در همه مناسبت‌ها از مأذنه‌های این کشور و بلندگوهای ایران اسلامی صدای رسول‌الله (ص) به گوش می‌رسد و این نعمت بزرگی است که خدا به ما داده است.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: متأسفانه بشر وضعیتی دارد که از همه درندگان درنده‌تر است و در تاریخ این را نشان داده و بشری که دختر خود را زنده زنده زیر خاک کرده با هدایت پیامبر اسلام(ص) به بالاترین درجات رسیده است.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه در برخی موارد بشر شرارت را به جایی می‌رساند که وقتی شمشیر را می‌کشد به کوچک و بزرگ، مریض و پیر رحم نمی‌کند، تصریح کرد: در زمان کنونی داعش و اسرائیلی‌ها نمونه‌هایی از این مواردند که جنایات بسیاری مرتکب می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه در زمان کنونی با توجه به اینکه عده‌ای در دنیا از گرسنگی می‌میرند عده‌ای هم ثروت‌های نجومی دارند و این وضعیت را تماشا می‌کنند، عنوان کرد: خداوند پیامبر (ص) را فرستاد تا آدم‌هایی با ویژگی‌های سلمان فارسی پرورش یافتند و ابوذر و مقداد به دنیا معرفی شدند.
امام جمعه موقت تهران حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زهرا (س) و دیگر ائمه را در رأس تربیت‌شدگان مکتب اسلام دانست و گفت: بسیاری از شهدای ایران اسلامی و انقلاب اسلامی که تربیت شده مکتب اسلامند جوانانی بودند که در اوج جوانی و آرزوهای این دوران به استقبال شهادت رفتند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه بسیجیان که پرورش‌یافته دین مبین اسلام هستند در راه اسلام و رضای خدا بدون طمع کار می‌کنند، اظهار داشت: قشر بسیجی در ایران اسلامی در تمام امور مربوط به نیازمندان برای رضای خدا مشارکت می‌کنند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در مکتب اسلام علمای بزرگی همچون شیخ مفید و شیخ انصاری پرورش یافتند، افزود: این علما وارث انبیاء بودند و پیامبر گرامی اسلام(ص) به انسان‌ها عزت داد و با برقراری حکومت اسلامی بر تمام قدرت‌های بزرگ دنیا سیطره یافت.
وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) در عمل اخلاق، روش و سیره زندگی را به مردم نشان داد، خاطرنشان کرد: دین اسلام دیدگاه جامعه را نسبت به بسیاری از موارد از جمله زنان تغییر داد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدمات اسلام به جامعه غیر قابل شمارش است، تصریح کرد: در کشور ما امام خمینی(ره) با استقرار حکومت اسلامی اسلام را زنده کرد و مقام معظم رهبری نیز آمریکا را از قدرت ایران ترسانده است.
وی با بیان اینکه اگر دوباره پای آمریکا به ایران باز می‌شد درب حوزه‌های علمیه بسته شده بود و علما خانه‌نشین می‌شدند، عنوان کرد: نعمت ولایت بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و خداوند به جای امام خمینی(ره) این مرد بزرگ را به ما داده که مردانه و قدرتمندانه تحرکات دشمنان را رصد کرده و با تدابیر اندیشمندانه خود از آسیب‌های ناشی از ضربه‌های دشمن جلوگیری می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با بصیرت‌افزایی مردم از انحراف جامعه اسلامی جلوگیری می‌کنند، اظهار داشت: در قضیه فتنه 88 دشمنان براندازی نظام را دنبال کرده و با اصل ولایت فقیه و دین مبین اسلام مشکل داشتند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در قضیه فتنه 88 آتش را خاکستر کردند، افزود: اگر در آن زمان قدرت حاکمیت اسلام شکسته می‌شد معلوم نبود چه بلایی سر روحانیت، بسیجیان و خانواده شهدا می‌آمد و این‌ها را مردم باید بدانند و شکر نعمت حکومت اسلامی و ولایت را به جای آورند.
آیت‌الله جنتی طلبه‌های جوانی را که به لباس روحانیت ملبس می‌شوند را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما دیگر یک فرد عادی نیستید و مردم به احترام این لباس به شما احترام می‌گذارند و شما در این لباس همانند سربازانی هستید که باید در مقابل دشمنان بایستید.
وی با تأکید بر اینکه باید بدانید وضعیت امروز شما با گذشته‌تان تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: مبادا یک طلبه دروغ بگوید، غیبت کند، زخم زبان بزند، حق بیچاره‌ای را ضایع کند، ظلم کند، حق‌کشی کند، تکبر کند و خودبزرگ‌بینی داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبه باید خدمت‌گزار و نوکر مردم باشد، تصریح کرد: طلبه باید هر خدمتی که می‌تواند به جامعه ارائه دهد و این خدمت بدون منت باشد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه ائمه جماعات مساجد در جامعه اسلامی باید یکدل باشند و نباید رقابتی بین آنها در کار باشد، بیان کرد: علمای اسلام باید در راستای جذب مؤمنان با یکدیگر هماهنگ باشند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه قرآن شفاست، اظهار داشت: طلبه باید به اصول دین و قرآن آشنا باشد و به مفاهیم قرآن عمل کند و برنامه‌هایی برای رشد فرهنگی و عرفانی مردم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تمسک به قرآن رهایی از گمراهی، ظلالت و کفر است، افزود: هر کس با قرآن آشنا شود به خدا ایمان می‌آورد و طلبه‌ها باید قدر خود را بدانند و یا وارد این لباس نشوند و یا اگر به این لباس ملبس شدند الزامات این لباس را رعایت کنند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه طلبه‌ها و علما دین و آخرت مردم را نگه می‌دارند، خاطرنشان کرد: اگر علما نبودند مردم مسلمان نبودند و این نقش یک عالم است چرا که یک عالم می‌تواند یک جامعه را مسلمان کند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است