کد خبر: ۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶- 10 January 2015
آیت الله جنتی در همایش هم‌اندیشی ولایتمداران فارس:

بسیجیان و ولایت‌مداران مانع دست‌یابی آمریکا به اهداف خود هستند

آیت‌الله جنتی در چهارمین گردهمایی ولایتمداران استان فارس، با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب به دنبال فرصتی بود که به ولایت فقیه ضربه بزند، اظهار داشت: دشمن در زمان امام (ره) برای ضربه‌زدن به ولایت فقیه، به آینده و زمان بعد از ایشان طمع کرده بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی خاطرنشان کرد: هوشیاری و تدبیر امام (ره) سبب شد که نقشه آن‌ها خنثی شود، اما دشمن دست برنداشت و برای 50 سال آینده ایران برنامه‌ریزی می‌کرد.
آیت‌الله جنتی گفت: پس از ارتحال امام (ره) دشمن این موقعیت را غنیمت شمرد و به دنبال این بود که فرد خاصی که مورد نظرشان بود را به مردم تحمیل کند، اما مقدرات الهی به گونه‌ای رقم خورد که دشمن نتوانست نقشه خود را عملی کند.
وی با اشاره به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: در جلسه‌ای که برای انتخاب ولی فقیه بعد از ارتحال امام (ره) برگزار شد برخی از اعضای خبرگان معتقد به رهبری شورایی بودند که این خطرناکترین طرح موجود بود. اگر رهبری به صورت شورایی می‌شد، در صورت بروز اختلاف نظر بین اعضای شورای رهبری، فصل‌الخطابی وجود نداشت که این اختلاف نظر را از بین ببرد و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می‌شد.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تأییدات الهی در انتخاب آیت‌االله خامنه‌ای به رهبری مؤثر بود، افزود: این انتخاب سبب ناامیدی دشمن شد و دشمن ناباورانه این موقعیت را پذیرفت اما دست از نقشه کشیدن برای این انقلاب و نظام نکشید.
وی با بیان اهمیت مجلس خبرگان در انتخاب رهبری و مسائل مربوط به آن گفت: مجلس خبرگان تنها مرجع قانونی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد به گونه‌ای که هیچ یک از قوا و حتی حوزه‌های علمیه چنین حقی ندارند بنابراین انتخابات خبرگان بسیار مهم است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات خبرگان، خاطرنشان کرد: سال آینده مدت این دوره از خبرگان تمام می‌شود و یک دوره جدید آغاز می‌شود تا آن زمان فرصت هست تا از ورود افرادی که صلاحیت ندارند، جلوگیری کرد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه انتخاب رهبر بسیار مهم است و شخصی که به عنوان رهبر برگزیده می‌شود باید ویژگی‌هایی خاص داشته باشد، تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی تقوا است به گونه‌ای که زبانزد خاص و عام باشد و از نظر علمی نیز مورد تائید حوزه‌های علمیه باشد.
دبیر شورای نگهبان بیان کرد: رهبر جامعه اسلامی باید از نظر سیاسی کسی باشد که نقشه‌های دشمنان را بشناسد و آنها را به موقع خنثی کند و علاوه بر آن از اوضاع داخلی به خوبی آگاه باشد و وحدت را بین جریانات مختلف کشور حفظ کند.
وی اظهار داشت: رهبر باید نترس و شجاع باشد و عاقلانه و مدبرانه امور را پیش ببرد و تهدیدهای دشمن در او اثر نکند چراکه یکی از نقشه‌های همیشگی دشمن تهدید‌کردن در زمینه‌های مختلف است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه تمام این ویژگی‌ها در مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: عده‌ای ‌از گذشته تاکنون از حاکمیت ولی فقیه ناراحت بوده و آن را قدرتی مقابل دولت می‌دانستند و می‌گفتند چرا باید مقابل دولت قدرت دیگری باشد.
دبیر شورای نگهبان افزود: این افراد معتقد بودند که نمی‌توان با دو قدرت کشور را اداره کرد و یکی از مواردی که این عده مطرح می‌کردند این بود که باید با آمریکا رابطه برقرار کرد که امام راحل و مقام معظم رهبری مقابل این افراد ایستادند و مانع از انجام این کار شدند.
وی خاطرنشان کرد: این عده پس از جنگ می‌گفتند دیگر جنگ تمام شده و باید با آمریکا ارتباط داشت چراکه آن ابرقدرت است و ما توان ایستادگی مقابل آن را نداریم و در صورت ایستادگی در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما سنگ‌اندازی می‌کند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شبیه این طرز فکر در میان کشورهای عربی نیز وجود دارد، تصریح کرد: اسرائیل با حمایت آمریکا، کشورهای عربی را به گونه‌ای تهدید کرده بود که اسرائیل را بالاترین قدرت منطقه می‌دانستند و حاکمیت اسرائیل را پذیرفته بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کشورهای عربی، آمریکا را با وجود مشکلات بسیارش در مسائل اقتصادی ابرقدرت جهان می‌دانند، بیان کرد: این امر تنها به این دلیل است که آمریکا با زور می‌خواهد هنوز خودش را ابرقدرت معرفی کند.
آیت‌الله جنتی افزود: تاریخ آمریکا نشان داده که دولتمردان آن همیشه به دنبال تامین منافع خود هستند و در هر کشوری از آفریقا تا آسیا وارد شدند نفع خود را در نظر گرفتند بنابراین مذاکره کردن با آمریکا و هم‌پیمانانش سودی ندارد.
وی با بیان اینکه بسیجیان و ولایت‌مداران مانع دست‌یابی آمریکا به اهدافش هستند، خاطرنشان کرد: در جریان مسائل هسته‌ای این‌ها به دنبال تعطیلی کلی این فناوری بوده و به روش‌های گوناگون به دنبال سردکردن مردم نسبت به انرژی هسته‌ای هستند.
دبیر شورای نگهبان افزود: مقام معظم رهبری نشان داده که لحظه‌شناس هستند و به جا تصمیم می‌گیرند چراکه اگر تدابیر ایشان نبود کشور در سال 78 یا فتنه 88 از بین رفته بود.
وی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها در کشور به‌دنبال قبضه کردن مجلس خبرگان رهبری هستند تا بدین صورت به همه مقاصدشان برسند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه جریان‌های ولایی باید مراقب و متحد باشند، تصریح کرد: مسائل روز را بررسی کنید و در فضای مجازی و رسانه‌ای مراقب نقشه‌های دشمنان باشید.
وی با بیان اینکه دشمن جنگ روانی را از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کرده است، گفت: دشمنان با استفاده از مسائل اقتصادی می‌خواهند مردم ایران را به زانو در آورند درحالی‌که مقام معظم رهبری با هوشیاری و تدبیر برای حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند چراکه اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی است.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: با اقتصاد مقاومتی می‌توان اقتصاد را منهای نفت اداره کرد اما این مسئله هوشیاری و همت می‌خواهد و در این راه باید با فساد مبارزه کرد چراکه مفسدین مانع اجرای اقتصاد مقاومتی هستند و این افراد باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شود.
وی اهمیت مسئله انتخابات خبرگان را با دیگر یادآور شد و خطاب به مردم استان فارس گفت: برای انتخابات مجلس و خبرگان آمادگی کامل داشته باشید و ضمن رفع شبهه‌های مردم از مواضع خودتان دفاع کنید و مطمئن باشید که با توکل به خدا می‌توان با همه مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی مقابله کرد.
دبیر شورای نگهبان افزود: تمام تلاش مسئولان حل مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم است. بدانیم که شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) تنها برای جنگ نبوده بلکه برای مسائل اقتصادی نیز مصداق دارد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد