کد خبر: ۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۱- 25 February 2007
کعبی :

راهبرد آینده مجلس خبرگان فعال کردن کمیسیون های استانی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راهبرد آینده مجلس خبرگان فعال کردن کمیسیون های استانی این مجلس است .

حجت الاسلام والمسمین عباس کعبی افزود : مجلس خبرگان رهبری دارای شش کمیسیون شامل کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه، کمیسیون تحقیق و بررسی، کمیسیون سیاسی و اجتماعی، کمیسیون آیین نامه و قوانین خود مجلس که کمیسیون اصل 108 هم خوانده می شود، کمیسیون اصل 107 و 109 در مورد بررسی افرادی که شرایط رهبری آینده نظام را دارا می باشند و کمیسیون اداری و مالی می باشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اهمیت دبیرخانه در ساختار مجلس خبرگان رهبری گفت: دبیرخانه می تواند کمیسیون ها را فعال، دستور جلسه برای هیات رئیسه تدوین، دستور کمیسیون ها را هدایت نماید و رابطه اعضای خبرگان را با دستگاههای گوناگون کشور فراهم کرده و مجلس خبرگان رهبری را بهتر به جامعه معرفی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دوره گذشته آئین نامه ای برای فعالیت مجلس تدوین کردند که اکنون نوبت اجرایی کردن آن آئین نامه است که عملکردها یکنواخت شده و از تداخل در کار هم جلوگیری شود.
وی درباره برنامه های چشم انداز فعالیت مجلس خبرگان هم گفت: تشکیل دبیرخانه های استانی یا منطقه ای خبرگان که در آئین نامه هم پیش بینی شده تا در هر استانی دبیرخانه ای تشکیل شود و گزارش خبرگان را در آن استان تعقیب و بر حسن اجرای کارها نظارت نمایند.
حجت الاسلام والمسمین کعبی درباره وظایف نمایندگان مجلس خبرگان افزود: وظیفه قانونی و شرعی اعضا، تعیین رهبری و احراز تداوم صفات رهبری است اما این افراد مجتهد و فاضل که منتخب و معتمد مردم هم هستند وقتی که دور هم جمع می شوند نمی توانند به مسایل جاری کشور، سیاست خارجی و داخلی و نگرانی های معیشتی و غیرمعیشتی مردم بی تفاوت باشند.
وی ادامه داد : فعالیت نمایندگان مجلس خبرگان تنها حضور هر شش ماه یکبار در جلسه مجلس نیست بلکه در کمیسیون های اعلام شده هم شرکت می کنند که این کمیسیون ها هر دو هفته و یا هر ماه تشکیل می شود مگر اینکه جلسه ای نداشته باشند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تعیین راهکار همکاری گسترده تر مجلس خبرگان رهبری با دستگاههای اجرایی کشور را از جمله بندهای دیگر آئین نامه جدید مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و افزود : این کار علاوه بر نزدیکی مجلس خبرگان رهبری به سایر ارکان نظام برای ارائه نظرات کارشناسی خود مجلس خبرگان رهبری بیشتر به افکار عمومی داخلی و بین المللی معرفی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی که با روزنامه جمهوری اسلامی گفتگو می کرد، دعوت از کارشناسان و متخصصان غیرعضو مجلس خبرگان را از دیگر موارد موجود در آئین نامه جدید مجلس خبرگان دانست و گفت: این بند از آئین نامه به منظور استفاده از نظرات همه کارشناسان و نخبگان کشور در کمک به اهداف مجلس خبرگان رهبری انجام می شود تا از این طریق کار گروههای تخصصی هم در بدنه مجلس خبرگان ایجاد گردد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد