کد خبر: ۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲- 22 November 2014
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

هر چه داریم از برکت بسیج است/ تشکر از مجلس برای عدم اعتماد به فعالان فتنه

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت:بسیج یک تفکر و فرهنگ است و تنها مسئله نیروی مقاومت نیست. آنها الگو و خط مقدم هستند و این یک تفکر است بسیج از دنیا گذشتن است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، ضمن توصیه به تقوای الهی، گفت: انقلاب اسلامی ایران آمد و شما این‌همه شهید دادید و محرومیت‌هایی به‌خباثت دشمن کشیدید و نظام اسلامی برقرار شد که این را نظام، امام و شهدای اسلام می‌خواستند. این نظام به تقوا و ادامه راه شهدا و اجتناب از گناه و ادامه راه امام، احتیاج دارد.

خطیب موقت نماز‌جمعه تهران ضمن ابراز نارضایتی از برخی مسائل جاری در جامعه اسلامی، بیان داشت: شما ببینید الآن وضعیت چطور است. من به شما هشدار می‌دهم که وضعیت ما خوب و رضایت‌‌بخش نیست. مبادا خدای متعال ما را کیفر دهد. در میان ما ربا شایع هست یا خیر؟ رشوه و فساد اداری کم است یا زیاد؟ دکتری که در دانشگاه اسلامی رشد کرده و مدرک گرفته، حالا زیرمیزی می‌گیرد، آیا این خجالت‌آور نیست؟ در حدی که دیگر صدای همه را در آورده است.

وی افزود: فرهنگ غربی تا چه‌مقدار نفوذ می‌کند؟ شیوع طلاق چقدر است؟ بالا رفتن سن ازدواج چقدر است؟ این مسائل اسلامی است؟ آیا اسلام می‌خواهد نسل آینده تهدید شود؟

آیت‌الله جنتی با اشاره به معرفی وزیر برای تصدی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این فتنه چیست که امروز جولان می‌دهد؟ آنها امتحان دادند و همه فهمیدند اینها عمال بیگانه هستند و دیگران هم تشویق‌شان کردند، آیا سزاوار است پست‌ها دست اینها بیفتد؟ به‌عنوان نمونه عملی، برای وزارت علوم افرادی معرفی کردند و ما از مجلس تشکر داریم که استقلال نشان داد و رأی نداد، چون این افراد با فتنه ارتباط داشتند.

وی ادامه داد: آیا مقام بالایی که اینها را معرفی می‌کند، خودش این‌طور فکر می‌کند؟ اگر این‌طور است باید تجدیدنظر کند و اگر مشاورانش به او می‌گویند که این‌طور عمل کند، باید آنها را تغییر دهد. این موضوعی بود که صدا و سیما و همه مردم دیدند. در جاهایی مهره‌های فتنه را در جاهای مختلف و پست‌های دیگر می‌چینند که کسی متوجه نیست. این کار باید اصلاح شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: باید تفکر بسیجی را در دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حاکم کنید، اینها را باید رعایت کرد. از افراد افراطی استفاده نکنید. افراد معتدل را جذب کنید. بچه‌های مسلمان با تفکر بسیجی را طرد نکنید. اینها باید کار دست بگیرند که فساد نکنند و خیانت نکنند. امام(ره) فرمودند رئیس‌جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت مستضعفان را لمس کرده و در فکر رفاه آنها باشند، نه از طبقه سرمایه‌داران، چرا باید کسانی که مقدار فراوانی سرمایه دارند پست را در دست بگیرند؟ نباید کسانی که سرمایه دارند و غرق در شهوات و لذات هستند کار را دست بگیرند، این وصیت امام(ره) است و ما باید این را عمل کنیم.

وی ادامه داد: امام(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و مدرسه عشق و مکتب شاهدان گمنامی است که بر بالای مکتب شهادت اذان سر داده‌اند و میقات پابرهنگان است و لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند و فرمودند که بسیج دانشجویی و طلبه‌ها را باید پیگیری کرد.


خطیب موقت نمازجمعه تهران به اشاره به تعابیر رهبر انقلاب از بسیج، یادآور شد: رهبری هم فرمودند که بسیج فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است، یعنی ما فتوح زیادی داشتیم که مهمترین آن بسیج بوده است. رهبر انقلاب تأکید کردند که بسیج پدیده‌ای عظیم و معجزگون و حقیقتی شبیه افسانه است.

وی ادامه داد: اگر بگویم هرچه داریم به‌برکت بسیج داریم، مبالغه نکرده‌ام. بسیج یک تفکر و فرهنگ است و تنها مسئله نیروی مقاومت نیست. آنها الگو و خط مقدم هستند و این یک تفکر است و همه‌جا و در اداره و دانشگاه ممکن است باشد. بسیج از دنیا گذشتن است، یعنی ما نه پست و مقام و نه قدرت و ثروت می‌خواهیم. ما می‌خواهیم خدمت برای رضای خدا کنیم و این پیام بسیج است. تاریخ هم نشان داده خوب عمل کردند و من به‌سهم خودم از سردار نقدی تشکر دارم.

آیت‌الله جنتی افزود: سردار نقدی نقش تعیین‌کننده‌ای در بوسنی داشت تا صرب‌ها را از سرزمین اسلامی بیرون کند و آنجا بسیجی تربیت کرد و الآن هم همین کار را می‌کند. الآن بسیج در عراق و سوریه صادر می‌شود و همه فهمیده‌اند اگر بخواهند با دشمن بجنگند باید جوان‌های‌شان را تربیت کنند و بجنگند، پس تفکر بسیجی صادر شده است. جا دارد برای شهدای بسیجی به‌اندازه یک امام‌زاده مقام قائل باشیم و باید به بازماندگان این شهدا احترام کنیم و راه‌شان را ادامه دهیم و این راه را بشناسیم.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بیان داشت: در کنگره جهانی افراط و تکفیر و نقد و بررسی درباره تکفیر در قم از علمای مختلف بلاد اسلامی دعوت شده که در این باره صحبت کنند و این (تکفیر) خطری است که جهان اسلام را تهدید کرده و بیداری اسلامی را منحرف کرده خون بی‌گناهان را می‌ریزد و تفرقه فرقه‌ای و مذهبی و ملی ایجاد می‌کند و مردم را به جان هم می‌اندازد، سیاست‌های آمریکا و اسرائیل را پیاده می‌کند و از پول‌های نفتی خرج می‌کند که این به‌عکس به‌زیان مردم تمام می‌شود. کودک و بزرگ سرشان نمی‌شود و همان که در فلسطین کودک‌کشی می‌کنند و این کنگره بسیار خوبی برای افشاگری است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای، تأکید کرد: در مورد مسئله هسته‌ای نمی‌دانم چه خبر است. برخی موارد گفته می‌شود و برخی گفته نمی‌شود. ممکن است برخی مسائل را صلاح نباشد گفت، اما باید مواظب باشید ذلت نپذیرید و عزت را حفظ کنید و از آمریکا نترسید. به خدا وصل شوید و از دشمنان خدا ببرید که بریده‌اید. مراقب باشید ارزش‌هایی که به دست آورده‌اید از دست ندهید. سال‌ها مردم تلاش می‌کنند مسئله هسته‌ای را به جایی برسانند و اگر از خدا استعانت کنید، کمک‌تان می‌کند و رهبری و مردم هم حامی شما هستند.

وی گفت: در مورد 13 آبان از مردم تشکر می‌کنم به‌دلیل حضور خوبی که داشتند و به دهن‌کجی به آمریکا ادامه دادند. نشان دادید که ما زیر لوای حسین(ع) راه را ادامه می‌دهیم و به‌خوبی وحدت خود را نشان دادید.

آیت‌الله جنتی در مورد ریاست جدید سازمان صدا و سیما، گفت: مدت ریاست صدا و سیما تمام شده بود و رهبری هم از ایشان تشکر کردند و خوب هم عمل کردند و آقای سرافراز هم آدم بسیار خوبی است و رهبری هم سفارش کردند صدا و سیما وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، عزم ملی و نشاط انقلابی را به‌خوبی انجام دهد و اینها جزو خواست مقام معظم رهبری بوده و ان‌شاءالله با عمق بیشتری در تبلیغات صدا و سیما به کار گرفته شود.

امام‌جمعه موقت تهران در مورد مسئله فلسطین، گفت: وماادریک ما فلسطین؟ اینها (صهیونیست‌ها) الآن شرارت را بیشتر کرده می‌خواهند مسجد الاقصی را اشغال کنند و یک عده یهودی افراطی را به آنجا راه می‌دهند و برای‌شان خانه می‌سازند. اینها نیروی نظامی نیستند، اما آنجا ساکن هستند و دیگر ساکنان مسلمان را از آنجا بیرون می‌کنند و خانه‌های‌شان را خراب می‌کنند. صهیونیست‌ها مجوز ساخت 2هزار خانه به آنها دادند، لذا جایی برای مسلمانان باقی نمی‌ماند. گذرگاه رفح را بستند و این مصری‌ها چرا این کار را می‌کنند، اینها که طعم ذلت حکومت شیطانی آمریکا را چشیدند، چرا این کار را می‌کنند؟

وی افزود: 80 واحد مسکونی را در آنجا خراب کردند و دارند یک منطقه حائل ایجاد می‌کنند که خدمت بزرگی به صهیونیست‌ها است و بعد هم هنوز آن زخم‌های غزه در جنگ 50روزه التیام نیافته، در آن جنگ شما چه کردید؟ در غزه کارهای عجیبی کرده‌اند. 2هزار شهید و 1000 مجروح و 10 هزار و 300 خانه را ویران کردند و 180 مدرسه را خراب کردند و 132 مسجد را خراب کردند و الان هم نمی‌گذارند غزه را بازسازی کنند. رهبری بسیار خوب فرمودند و گوش کشورهای اسلامی باید به این نکته باز باشد که گفتند باید فلسطین را مسلح کرد و چاره‌ای هم غیر از این نیست، اما اف بر حاکمان مدعی اسلام که بی‌تفاوت هستند و همدردی نمی‌کنند و مشمول این حدیث پیامبر(ص) هستند و طبق این حدیث اینها مسلمان نیستند که فرمودند هر که صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و جوابی ندهد، مسلمان نیست.

آیت‌الله جنتی همچنین در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران در مورد عواقب اعمال خیر و شر، اظهار داشت: بخشی از گرفتاری‌های انسان آزمایش است، نه عواقب اعمال و خداوند انسان را هم با نعمات و هم با بلاها آزمایش می‌کند. این گرفتاری نشان و عواقب گناه نیست و برخی اوقات هم برای ترفیع درجات است.

وی افزود: خدا می‌خواهد مقام انسان را بالا ببرد و اینکه گاهی انسان‌ها مجروح می‌شوند و فقر پیدا می‌کنند و صبر می‌کنند و بر اثر صبر مقام انسان را بالا می‌برد و در مورد مشکلات جنگ هم خدا فرمود که این مصیبت‌ها را در جنگ با دشمن برای شما پیش آورده که شما جزو شهدا باشید و این معنای شاهد است نه شهید. چون بهترین انسان‌های عالم شاهد هستند و شهادت می‌دهند در مورد دیگران و این برای ترفیع درجات است، اما قسمت عمده گرفتاری‌ها برای گناه است و این‌همه آیات شریفه قرآن در مورد قوم عاد و ثمود و فرعون و شعیب و لوط در مورد این مسئله هشدار می‌دهد.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: اینکه زلزله‌ها و عذاب بر این قوم‌ها وارد آمد، اینها همه آثار گناه است. خداوند این‌همه آیات را می‌آورد که بگوید شما هم مثل آنها هستید. هر که بد کند، بد می‌بیند و لذا شما هم مراقب باشید.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات