کد خبر: ۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۰- 24 February 2007

نمایندگان مجلس خبرگان برحق ملت ایران ‌در استفاده ‌صلح ‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکیدکردند

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای که در پایان اولین اجلاس رسمی چهارمین دوره این مجلس منتشرشد بر حمایت خود از سیاست‌های رهبر معظم انقلاب مخصوصا بر حق ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کردند.

اعضای مجلس‌خبرگان‌رهبری با قدردانی‌از ملت ایران،در زمینه سیاست خارجی، ‌بر حفظ وحدت امت اسلامی تاکیدکرده و کلیه فرق اسلامی را از اختلافات و کشمکش‌های فرقه‌ای برحذر داشته‌اند.
 
در این بیانیه،بر تحکیم برادری همه مسلمین بخصوص شیعه و سنی تاکید شده است.
اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده‌اند که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حرم شریف مسجدالاقصی و اماکن مقدسه اسلامی درصدر وظایف مهم امت اسلامی‌است.
مشروح بیانیه اولین اجلاس چهارمین دوره خبرگان رهبری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب‌العالمین و الصلاه و السلام علی خیر خلقه و اشرف بریته، محمد و آله اجمعین، ثم الصلاه و السلام علی سیدنا و مولانا صاحب العصر ، عجل‌الله تعالی فرجه الشریف.
سال پیامبر اعظم (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی می‌داریم و به روح ملکوتی بنیانگذار جمهوری‌اسلامی‌ایران امام امت خمینی کبیرقدس سره‌الشریف و شهداء اسلام و انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم و از ملت قدرشناس ایران که با حضوردر راهپیمایی سراسری ‪۲۲‬بهمن به دفاع‌از استقلال‌و عزت وشرف خود پرداختند سپاسگزاری نموده و برای مراجع عالیقدر تقلید، علماء اعلام، حوزه‌های علمیه، تمامی نهادهاو ارگانهاو کسانی که مردم‌را برای حضور در صحنه‌های غرور آفرین انقلاب و اسلام دعوت کرده و در این راه تلاش نموده و می‌نمایند ، آرزوی توفیق و سربلندی داریم.
از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری‌مدظله‌العالی( که بادرایت کم نظیر خود سکان انقلاب را به دست گرفته و با اقتدار و تدبیر،امت اسلامی را به سوی قله‌های رفیع استقلال سیاسی، اقتدار دفاعی و اعتلاء علمی رهنمون شده‌اند)،طول عمر، سلامتی و عزت روزافزون مسئلت می‌نماییم.
تشکیل نخستین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری،ثمره حضور پرشکوه ملت‌هوشیار و انقلابی و مسلمان ایران در انتخابات بیست و چهارم آذر ‪ ۸۵‬است، مردم ما باحضور بیش‌از ‪ ۲۸‬میلیونی خود در این انتخابات از آرمانهای امام و انقلاب و شهدای گرانقدر ومجاهدات شبانه‌روزی رهبری معظم‌انقلاب اسلامی قدردانی کردند و اهمیت مجلس خبرگان را که پشتوانه رهبری انقلاب و نظام اسلامی است مورد تاکید قراردادند ودرک اسلامی و انقلابی‌خود را از شرایط حساس بین‌المللی به ثبوت رساندند. شکرالله مساعیهم الجمیله.
خبرگان منتخب مردم در نخستین اجلاسیه خود ، ضمن تشکر و قدردانی از حضور حماسی ملت رشید ایران در صحنه‌های مختلف سیاسی کشور، نظر خود را در زمینه مسایل داخلی و خارجی به شرح ذیل اعلام می‌دارند.
اعضای مجلس خبرگان براهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت و رهبری که منشا مشروعیت نظام اسلامی بوده و مردم سالاری دینی را به ارمغان‌آورده است و امروز در ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی تجلی یافته ، تاکید می‌کنند و از سیاست‌های رهبری معظم انقلاب مخصوصا در حق استفاده ملت ایران از انرژی صلح آمیز هسته‌ای، اجرای سیاسیتهای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی، سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله کشور، لزوم همکاری و هماهنگی قوای سه گانه ، تلاش برای تولید ثروت و تولید علم و دانش و فن‌آوری و رشد اخلاقی و معنوی جامعه،اعتلای قدرت دفاعی نیروهای مسلح، حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی ، اجتناب از بحث و جدلهای تفرقه انگیز و بالاخره حمایت از قوای سه گانه اتفاق نظر دارند.
مجلس خبرگان رهبری در زمینه سیاست خارجی بر حفظ وحدت امت اسلامی تاکید نموده، کلیه فرق اسلامی را از اختلافات و کشمکشهای فرقه‌ای بر حذر می‌دارند و تحکیم برادری همه مسلمین به خصوص شیعه و سنی را آرزو می‌نمایند و با هتک اعراض و سفک دماء مسلمین در فلسطین، لبنان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به هر شکلی و صورتی مخالف بوده و آن را محکوم می‌نمایند و اقدامات تروریستی و برادرکشی را ناشی از توطئه آمریکاو مزدوران و دست‌نشاندگان‌اجانب و گروه‌های تکفیری می‌شمارند و دامان سنی‌وشیعه را ازاین‌اقدامات تروریستی‌منزه می‌دانند.
مجلس خبرگان رهبری، دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حرم شریف مسجدالاقصی و اماکن مقدسه اسلامی را درصدر وظایف مهم امت‌اسلامی دانسته‌و از مقاومت جانانه حزب الله لبنان در برابر اسرائیل غاصب و نیز مقاومت مردم مظلوم عراق در برابر اشغالگران حمایت می‌کنند و برای همه پاسداران اسلامی و مجاهدان راه حق که در برابر تعدی و تجاوز دنیای کفر قدبرافراشته واز اسلام عزیز و قرآن مجید دفاع می‌کنند آرزوی پیروزی و موفقیت دارند و یکبار دیگر سلام و درود خداوند را به روح پرفتوح شهدای اسلام بویژه امام شهیدان خمینی کبیر نثار می کنند.
در خاتمه اعضای مجلس خبرگان رهبری برخود لازم می‌دانند از کلیه مسئولین قوای سه گانه بویژه دولت محترم بخواهند که در رفع نیازمندی‌های محرومین و مستمندان، رسیدگی به روستاها و مناطق محروم کشور ، عمران و آبادی آنها و مبارزه با فقر و بیکاری و فساد و تبعیض و تورم و گرانی و نیز مبارزه با ابعاد تهاجم فرهنگی و بالاخره حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزند.
از خداوند متعال طول عمر با عزت برای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و مجد و عظمت ایران اسلامی و تمام ملل اسلامی را مسئلت می‌نماییم.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

مبنای فقهی و حقوقی تنفیذ چیست؟

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند