کد خبر: ۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۸- 21 February 2007

گزارش سخنان نمایندگان چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری

سومین جلسه نخستین‌اجلاس رسمی چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز چهارشنبه درمحل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در آغاز این جلسه، آیت‌الله "علم الهدی" در سخنانی به تببین این سخن حضرت امام (ره) پرداخت که گفت: مجلس خبرگان تقویت رهبری است.
نماینده مردم استان خراسان رضوی ظرفیت مجلس خبرگان را به واسطه حضور نخبگان علما بسیار بالا خواند و گفت : انتظار این است که این مجلس در همه مسایل سیاسی و اجتماعی حضوری تاثیرگذار داشته باشد .
علم الهدی تاکید کرد:این نهاد علمی و فقاهتی می‌تواند پشتوانه‌ای متین و قوی برای تقویت مواضع رهبری باشد.
وی باانتقاد ازاندیشه‌های متحجرانه ولیبرالی افراطی‌افزود : هردواندیشه همنوا با دشمنان در تلاشند تا پایه‌های اصل اعتقادی ولایت فقیه را در جامعه سست کنند.
آیت الله "قریشی" دومین ناطق قبل از دستور بود که در آغاز دوره چهارم با گرامیداشت نمایندگان متوفی در سه دوره گذشته گفت: همه آنان از بزرگان حوزه‌های علمیه و جامعه بودند و باید فعالیت‌ها و اندیشه‌های آنان به جوانان گفته شود.
نماینده استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خویش پیشنهادهایی برای برگزاری بهتر اجلاس خبرگان ارایه کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین "حسینی بوشهری" نیز با تقدیر از حضور مردم در انتخابات آذرماه گفت: مردم ایران همیشه پشتوانه نظام اسلامی هستند و هر بار که نیاز شد با حضور معنادار باعث یاس دشمنان شده‌اند.
نماینده مردم استان بوشهر با تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری افزود:
ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با رهبری بر اعتبار این مجلس افزوده است و همین اعتبار باعث می‌شود که نمی‌تواند از مسایل جزیی زندگی مردم غافل شود چون حمایت مردم بهترین پشتوانه تقویت رهبری است.
آخرین ناطق قبل از دستور حجت‌الاسلام "اسلامیان" بود که حضور حداکثری مردم در انتخابات خبرگان را دارای پیامی روشن دانست و افزود: اعتقاد دینی مردم و ایمان قلبی آنان به لزوم حضور ولی فقیه مردم را پررنگ‌تر از دیگر انتخابات به صحنه آورده است.
نماینده استان چهارمحال و بختیاری با انتقاد از مسایل فرهنگی کشور خواستار توجه بیشتر مسوولان شده است.
در ادامه نتایج رای‌گیری برای سه کمیسیون اعلام و برای کمیسیون‌های دیگر رای‌گیری شد.
در جلسه روز سه شنبه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی به عنوان اولین ناطق قبل از دستور با تقدیر از حضور 28 میلیونی مردم در انتخابات 24 آذر گفت: خبرگان رهبری می‌توانند با برنامه‌های رسانه ای به ویژه رادیو و تلویزیونی ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه مراجع در کشور گفت: باید ارتباط نهاد خبرگان با مراجع عظیم‌الشان مورد تایید حوزه‌های علمیه تعمیق و وثیق شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی نیز در سخنانی با بیان تحلیلهای مختلف از مبارزات قبل از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی آرزوی همه صالحان و مومنان در طول 14 قرن اسلام بود تا ولایت فقیه را در راس و اسلام را قانون اجرایی حکومت ببینند.
نماینده مردم مازندران با ارائه پیشنهادهایی خواهان فعالیت بیشتر مجلس خبرگان در جهت تقویت جایگاه رهبری نظام شد و گفت: بهبود خدمات و توسعه راهکارهای نهادهای زیر نظر رهبری از جمله مواردی است که خبرگان می‌توانند از طریق آن باعث ارتقای جایگاه ولی فقیه در جامعه شوند.
وی با انتقاد از تخریب‌هایی که علیه بزرگان نظام صورت می‌گیرد، گفت: اینان ذخایر نظام هستند و بی‌انصافی است با اهداف خاص علیه آنها جوسازی می‌شود.
سومین ناطق قبل از دستور، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بهشتی بود که با تقدیر از خدمات آیت‌الله امینی در دبیرخانه وهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، انتخاب مجدد هیات رییسه سابق را نشان از اعتماد نمایندگان نسبت به آنان دانست.
وی با بیان سابقه تاریخی و فرهنگی شیراز و استان فارس خواهان توجه بیشتر دولت و مسوولان به این بخش از جغرافیای ایران شد.
دکتر بهشتی با تشکر از اقداماتی که علیه ترویج خرافات در عزاداری‌های حسینی صورت گرفت، گفت: مطمئنا با ادامه این اقدامات دامان مقدس ائمه اطهار (ع) از آلودگی‌های خرافی پاک می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر هنر در ارتقای سطح فرهنگ جامعه گفت: هنر سینمای ایران باید این باشد که از فداکاری‌های جوانان ایران اسلامی تصاویری ارائه کند که باعث تقویت و گسترش این روحیه در بین جوانان امروزی باشد.
در ادامه جلسه برای انتخاب اعضای شش کمیسیون، رای‌گیری شد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است