کد خبر: ۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹- 17 July 2014
دکتر ره‌پیک:

بدنه عوامل نظارتی شورای نگهبان باید کار بی‌طرفانه انجام دهد

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه بدنه عوامل نظارتی شورای نگهبان باید کار بی‌طرفانه انجام دهد، گفت: شورای نگهبان به این دلیل در رد صلاحیت یک کاندیدا ورود پیدا می‌کند که مبنای جمهوریت نظام به خطر نیفتد.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیامک ره‌پیک عصر امروز در همایش بصیرتی سرپرستان و مسئولان نظارت استان خراسان رضوی که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد اظهار کرد: امروز با دو مناسبت تقارن دارد؛ مهمترین مناسبت امروز سوگواری و عزاداری برای حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) است که در این شهر و در کنار بارگاه منور رضوی این چنین محفل پرنوری برگزار شده است جای تشکر دارد.

وی افزود: مناسب دیگر سالروز تاسیس شورای نگهبان است؛ اهمیت این شورا در جمهوری اسلامی و هم در قانون اساسی و همچنین در کلام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کاملا مشهود است. البته نباید فراموش کرد که کسانی که از نزدیک با شورای نگهبان در ارتباط هستند سرنوشت کشور و ساخت آینده کشور را از نزدیک لمس کردند.

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: رویداد امروز به طور قطع یک حرکت تروریستی بوده است، یعنی کسی را بدون آمادگی صرفنظر از حق یا ناحق بودن این شیعه بزرگوار آن هم در یک مکان مقدس و در حال انجام یک کار متبرک به این شکل به شهادت می‌رسانند، به اصطلاح امروزی می‌توان این حرکت را یک حرکت تروریستی دانست که به طور قطع ضداخلاق و ضد حقوق بشر است.

اسلام و ایمان اجازه حرکات تروریستی را نمی‌دهد

ره‌پیک خاطرنشان کرد: همچنان که پیامبر اکرم(ص) فرمودند اسلام و ایمان اجازه فتک (به زبان امروزی حرکت‌های تروریستی) را نمی‌دهد، نمونه آن را هم می‌توان در قضیه حضرت مسلم بن عقیل و اتفاقاتی که در منزل هانی رخ داد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت دنیا به گونه‌ای است که تبلیغات و رسانه‌ها موضوعات مختلف را منقلب می‌کنند، تاکید کرد: شورای نگهبان و عوامل آن باید از این موضوع مراقبت کنند که به سمت جابه‌جایی، تبلیغ و هیاهو نزدیک نشود.

دشمن فضاهای موجود را عادی جلوه می‌دهد

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: توجه به آنچه که دشمنان انجام می‌دهند یک موضوع اساسی و کلام بزرگان، ائمه معصومین و دیگر سیاسیون است، روش تبلیغ دشمن بدین شکل است که در ظاهر به دنبال این است که فضاهای موجود را عادی جلوه دهد و همچنین مرز بین حق و باطل و دوست و دشمن را کمرنگ کند.

ره‌پیک افزود: در این رابطه می‌توان به میلیونها صفحه که در رابطه با کمرنگ کردن این خط به کشورهای ضعیف‌تر یا به اصطلاح خود آنها جهان سوم عرضه می‌کنند به این دلیل است که این موضوع هر چه بیشتر عادی جلوه کند.

وی تصریح کرد: آنچه که در صحنه بین‌المللی مشاهده می‌شود چیزی غیر از این نیست که هر کس به طور قطع این دو چهره تبلیغی، رسانه‌ای و روانی و همچنین چهره دیگر آن که واقعیت است را رخ می‌دهد مشاهده می‌کند.

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: در چهره تبلیغی و رسانه‌ای صحبت از کمرنگ کردن دوستی‌ها و مرزهای صلح و سازش است ولی در چهره واقعیت خشن‌ترین اقدامی که یک دشمن نسبت به حریف خود انجام می‌دهد می‌توان مشاهده کرد، جالب اینجاست صحنه‌گردان هر دو چهره یک عده و یا یک فرد مشخص است.

ره‌پیک خاطرنشان کرد: با مشاهده اتفاقات دهه اخیر کشورهای اسلامی درمی‌یابیم که در برابر حریف باید ایده مبارزه با ظلم باشد، در چند سال اخیر شدیدترین اقدامات قابل تصور نه برای یک شخص بلکه برای ملت‌های اسلامی رخ داده است که از جمله آنها می‌توان به کشور عراق اشاره کرد که اینچنین زیرساخت‌ها، منابع و همچنین مردم خود که بیش از یک میلیون نفر در عراق کشده شده‌اند را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه و همچنین در حوزه داخلی دشمنان ایده مقاومت، انقلابی‌گری و به تعبیر امام خمینی(ره) ایده اسلام ناب محمدی(ص) است و بیشترین بهره‌ای که بردند از حوزه آسیب‌های داخلی کشورهای اسلامی و همچنین حوزه داخلی کشور خودمان است، بیان کرد: تهدیدهای خارجی البته ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند ولی آنها هم تجربه کردند که موثرترین تهدید برای کشورهای اسلامی با این ایده‌ها تهدید به ورود به حوزه داخلی آن کشور دارد.

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه بعد از انتخابات 88 کشور ما بحرانی را پشت سر گذاشت، خاطرنشان کرد: در آن زمان تهدیدات خارجی فعال شد و به حوزه داخلی کشور ورود کردند و بعد از آن شکافی فعال در حوزه‌های مختلف ایجاد شد که متاسفانه آسیب‌های آن در کشور مشاهده می‌شد، ولی با لطف خداوند متعال و با تدبیر مقام معظم رهبری و همچنین با همکاری مردم و عوامل نظارتی آن تهدید سنگین که قدرت از بین بردن انتخابات را نداشت از بین رفت.

ره‌پیک بیان کرد: گروه داعش یکی از دشمنانی است که با ورود خود به اختلافات مذهبی کمترین هزینه را پرداخت می‌کند و بیشترین نتیجه را برداشت می‌کند، آنها در کنار این اختلاف از فضای ایجاد شده برای عادی‌سازی امور استفاده می‌کنند. هدف از این عادی‌سازی از بین بردن مرز بین دوست و دشمن است که آن را عادی جلوه دهند و برای اینکه اگر دوباره آسیبی رخ داد دیگر به این موضوع توجه نشود.

وی گفت: مبنای جمهوری اسلامی اسلامیت و جمهوریت است اگر این مبنا حفظ شود جمهوری اسلامی هم حفظ می‌شود، در این بین دستگاه‌های مختلفی وظایفی دارند که شورای نگهبان هم به مراتب وظیفه خود را انجام می‌دهد، به طور قطع انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی باشد خروجی آنها در شان نظام اسلامی است.

ره‌پیک افزود: انتخابات سالم از نظر شورای نگهبان انتخاب نمایندگان و افرادی است که هم اسلامیت نظام را تقویت می‌کنند و هم به کار برای مردم اعتقاد دارند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان به این دلیل در رد صلاحیت یک کاندیدا ورود پیدا می‌کند که مبنای جمهوریت نظام به خطر نیفتد چرا که بخشی از بار شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌هاست.

ره‌پیک افزود: شورای نگهبان از دوره اول مجلس تاکنون نظارت استصوابی داشته است. همچنین باید دانست که این تایید صلاحیت‌ها به اطلاعات، اسناد و همچنین مدارک موجود برمی‌گردد.

ویژگی‌های شورای نگهبان

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و عوامل این شورا اگر می‌خواهند کارشان در دنیا و آخرت اجر داشته باشد باید چندین ویژگی را مدنظر خود قرار دهند که یکی از این ویژگی‌ها این است که کار باید مطابق قانون انجام شود. چرا که ما خواستار حریم جمهوریت و اسلامیت این نظام هستیم و لذا از طریق غیرقانونی هیچ کاری ممکن نیست.

ره‌پیک بیان کرد: بدنه عوامل نظارتی شورای نگهبان باید کار بی‌طرفانه انجام دهد. چرا که شورای نگهبان و عوامل آن در این انتخابات و همچنین تایید صلاحیت‌ها به عنوان امین شناخته می‌شود و لذا اگر در این راستا جهت‌گیری‌ها و سوگیری‌هایی وجود داشته باشد این موضوع نه در دنیا و نه در آخرت نتیجه‌ای در بر نمی‌دارد.

وی افزود: سومین کار شورای نگهبان این است که باید عادلانه و منصفانه رفتار کند. چرا که در کسب اخبار و همچنین تنظیم اطلاعات و تحقیق در مورد افراد این ویژگی مشهود می‌شود.

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه دو انتخابات مهم در آینده کشور رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در آینده با این دو انتخابات روبه‌رو است آینده‌ای که ممکن است به نظر دور برسد ولی با یک چشم بر هم زدن فرا می‌رسد، البته فضای سیاسی کشور هم تغییر کرده و اگر آنچه که با تداوم و تدبیر و همچنین برنامه‌ریزی انجام شود به طور قطع نتایج بسیار مطلوبی در انتخابات آینده در تمام سطوح مشاهده می‌شود، ولی اگر خدای ناکرده با وجود این دو انتخابات و این فضای سیاسی آماده برای این فضا نباشیم شاهد آسیب‌های منفی هستیم.

ره‌پیک خاطرنشان کرد: ویژگی این بدنه عظیم وجود عوامل آموزش دیده و کاملا باتجربه با هدفمند است. به طور قطع امید و اتکای اصلی در انتخابات و اجرای آن به عوامل آموزش دیده، هدفمند و با تجربه شورای نگهبان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که تمامی ما وظایف خود را آن‌طور که باید است و مورد خشنودی خداوند است به انجام برسانیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی