کد خبر: ۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹- 16 July 2014
حضرت آیت الله جنتی:

سامانه ویدئو کنفرانس در انتخابات، ارتباط شورای نگهبان با شبکه نظارت را تسهیل می‌کند

صبح امروز در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، سامانه ارتباطی ویدیو کنفرانس شورای نگهبان با حضور حضرت آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان به صورت آزمایشی افتتاح شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی طی سخنانی در آئین گشایش این سامانه گفت: این اقدام لازم و ضروری بود و به سبب فوایدی که دارد علاقه داشتیم خیلی زودتر از اینها انجام می گرفت.
وی افزود: با این سامانه، بسیاری از مشکلات شورای نگهبان در ارتباط با دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در اقصی نقاط کشور کاهش می یابد. زیرا ضرورت رفت و آمد را کم می کند و موجب تسریع در امور، صرفه جوئی در وقت و امکانات می گردد.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: از این سامانه‌ می توان در زمینه آموزش شبکه نظارت بر انتخابات و نیز ارتباط با هیأت‌های نظارت استفاده کرد و به ویژه در ایام انتخابات ارتباط شورای نگهبان با شبکه نظارت را تسهیل می کند.

تسلیت ایام شهادت حضرت امیر مومنان(ع)

حضرت آیت الله جنتی در ادامه ضمن گفتگوئی کوتاه با مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استانهای مختلف، گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ایام شهادت حضرت امیر مومنان(ع) را تسلیت می گویم.
وی تصریح کرد: واقعاً جا دارد برای مظلومیت آن حضرت گریه کنیم. زیرا اولین مردی که در کنار حضرت خدیجه دعوت پیامبر اسلام(ع) را لبیک گفت و در صحنه‌های مختلف برای جانفشانی در راه اسلام سر از پا نمی شناخت، سرانجام در اوج مظلومیت آن هم در شب قدر و در محراب عبادت به شهادت رسید.
وی افزود: فتنه گران، شرایطی ایجاد کردند که حتی جرأت نکردند پیکر مطهر حضرت را به طور معمول تشییع کنند و پیکر مطهر مخفیانه و غریبانه دفن شد، مبادا جسارتی به قبر بشود.
آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد به برکت توسل به ائمه هدی (س)، نظام اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری، با قوت و عزت اهداف حضرت امیرمومنان را اجرائی کند.
وی افزود: ما هم در حد وظایف خودمان باید بکوشیم برای توفیق نظام اسلامی بکوشیم.

دکتر ره پیک: سامانه ویدئو کنفرانس توسعه خواهد یافت

در این افتتاحیه دکتر ره پیک معاونت اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: با پشتیبانی حضرت آیت الله جنتی شرایط و امکانات لازم برای سامانه ارتباطی ویدیو کنفرانس مهیا گردید.


وی افزود: دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در تعدادی از استانها هم اکنون می توانند ارتباط دوسویه با شورای نگهبان داشته باشد. تلاش خواهد شد با توسعه این سامانه شبکه نظارت در اقصی نقاط کشور با شورای نگهبان ارتباط داشته باشند.

دکتر سوادکوهی: فرصت مغتنمی است

دکتر سوادکوهی عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز ضمن بازدید از سامانه ویدئو کنفرانس شورای نگهبان گفت: با راه اندازی این سامانه فرصت مغتنمی پیش آمده است تا اعضای شورای نگهبان مستقیماً سخنان مسئولان دفاتر نظارتی را در سراسر کشور بشنوند.


وی افزود: به ویژه در ایام انتخابات لازم است که ارتباط با دفاتر نظارتی به روز و سریع باشد و از این طریق می توان امیدوار بود شرایط بهتری برای نظارت بر روند انتخابات داشته باشیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد