کد خبر: ۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳- 18 June 2014

شورای نگهبان استفساریه تأمین هزینه‌های درمانی ایثارگران از نهادهای اجرایی را تایید کرد

استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره تأمین هزینه‌های درمانی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان از دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز شورای نگهبان تأیید شد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این استفساریه بر اساس طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در قالب بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه امسال به شورای نگهبان ارسال شده بود که موضوع آن مربوط به تأمین و پرداخت هزینه های درمانی به ایثارگران از طریق دستگاه‌های اجرایی علاوه بر بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
سیامک ره‌پیک افزود: بر اساس این استفساریه از شورای نگهبان سؤال شده بود که آیا پرداخت هزینه های متعارف درمانی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان از طریق دستگاه‌های اجرایی صرف نظر از پرداخت 100درصدی این هزینه ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشکال و مانعی ندارد؟ که نمایندگان مجلس آن را بلامانع دانسته بودند.
وی گفت: این موضوع در شورای نگهبان بررسی و نتیجه این شد که استفساریه را مغایر با قانون اساسی و شرع ندانستند بنا بر این طبق این استفساریه دستگاه‌های اجرایی نیز مانعی ندارند که هزینه‌های درمانی متعارف ایثارگران را تأمین کنند.
ره‌پیک افزود: طبق قانون بودجه امسال هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان 100درصد منابعش در بنیاد شهید در نظر گرفته شده بود به نحوی که از منابع دستگاه‌های دیگر به این بنیاد اختصاص داده شد.
وی گفت: با این حال ایثارگران در مراجعه به بنیاد شهید از نظر تأمین مالی هزینه‌های درمانی یا موضوعات دیگر احتمالاً با مشکلاتی مواجه شدند و با تأیید این استفساریه مقرر شد با وجود تأمین هزینه 100درصدی درمانی ایثارگران در بنیاد شهید، دستگاه‌های اجرایی نیز هزینه‌های درمانی متعارفی را که به کارکنانشان می‌پردازند به ایثارگران نیز بپردازند.
ره‌پیک افزود: طبق تأیید این استفساریه ایثارگران از این مسیر نیز می‌توانند برای تأمین هزینه‌های درمانی خود استفاده کنند و اعضای شورای نگهبان این دو مسیر را مانعه‌الجمع ندانستند به نحوی که اگر ایثارگران به بنیاد شهید مراجعه کنند و توانسته‌اند 100درصد هزینه‌ها را از این نهاد بگیرند یا اگر به هر علت به این بنیاد مراجعه نکرده‌اند بتوانند هزینه‌های متعارف درمانی خود را از دستگاه اجرایی خودشان تأمین کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره علت این استفساریه نیز گفت: طبق قانون بودجه بنیاد شهید به عنوان محل تأمین هزینه های درمانی ایثارگران تعیین شده بود و محل دیگری را نمی توان برای تأمین این هزینه ها تعیین کرد اما با تأیید این استفساریه در شورای نگهبان ایثارگران می توانند طبق قانون بودجه امسال 100درصد هزینه های درمانی خود را با مراجعه به بنیاد شهید مطالبه یا هزینه های متعارف آن را از دستگاه‌های اجرایی خود دریافت کنند.
ره پیک افزود: این مصوبه مجلس شورای اسلامی طبق روال، 15 روز پس از تأیید، ابلاغ و انتشار آن، قابل اجراست.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد