کد خبر: ۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲- 11 June 2014
حضرت آیت الله یزدی:

انتخابات سوریه موفقیت آمیز بود

آیت الله یزدی رمز پیروزی علمای اسلام و روحانیت معظم در حال حاضر را وحدت علما و همه مسلمین دانست و افزود: باید تلاش کرد این وحدت در بین همه علمای کشورهای اسلامی ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از تجمع علمای جبل عامل لبنان در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.
در این دیدار شیخ علی حسن خازم (ریاست تجمع العلمای لبنان) به معرفی تجمع و اعضا پرداخت. وی با بیان اینکه ریشه شکل‌گیری تجمع العلمای لبنان روح انقلاب اسلامی ایران و بیانات امام خمینی(ره) ‌است خاطر نشان کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دیگر کشورهای مسلمان و جهان، بیداری و آگاهی بیشتر از معارف اسلام بود.
وی امام خمینی(ره) و بعد از ایشان آیت الله خامنه‌ای را ولی امر مسلمین جهان دانست و افزود: روح شکست ناپذیر این گروه در مقابل استکبار جهانی و استثمار داخلی حفظ ایمان و اتحاد است.
رئیس تجمع العلمای لبنان افزود: این تجمع یکی از پایه‌های ارزشی و دینی حزب الله لبنان است و هدف خود از سفر به ایران را ارتباط نزدیکتر با مراجع عظام و علمای اعلام و روحانیت حوزه‌های علمیه و تجدید پیمان با ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران دانست.
در ادامه آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن خیر مقدم، از تشریف فرمایی علمای لبنان به جامعه مدرسین قدردانی و تصریح کرد: همواره حق پیروز است و این یک وعده الهی است. ایشان در ادامه افزودند: در هر زمان و مکانی دشمن وجود دارد و وظیفه علما کنار گذاشتن اختلافات جزیی و شناخت دشمن اصلی است و امروز دشمن اصلی آمریکا و اسرائیل است که متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه با آنان همسو شده‌اند.
در ادامه آیت الله یزدی ضمن موفقیت‌آمیز خواندن انتخابات سوریه و انتخاب بشار اسد به عنوان رئیس جمهور افزود: استکبار جهانی امروز در پی شکستن اولین خط مقاومت، یعنی سوریه است و ما باید از این کشور حمایت کنیم.
وی یادآورشد: لبنان در طی تاریخ کشور خود شامل ادیان و فرق گوناگون بوده و الگوی زندگی مسالمت آمیز آن همیشه مورد تحسین قرار گرفته است و باید در عصر حاضر نیز ادامه پیدا کند.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن انتقاد از فتاوای برخی مفتیان وهابی در تجویز جهاد نکاح گفت: چگونه به شخصی که فتوی به جواز زنای محصنه تحت عنوان جهاد نکاح می دهد عالم گفته می‌شود.
وی در پایان رمز پیروزی علمای اسلام و روحانیت معظم در حال حاضر را وحدت علما و همه مسلمین دانست و افزود: باید تلاش کرد این وحدت در بین همه علمای کشورهای اسلامی ایجاد شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد