کد خبر: ۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹- 28 May 2014
دکتر ره‌پیک:

دفاتر نظارت استانی ازجمله نقاط ثقل تشکیلات اجرایی شورای نگهبان هستند

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استانها را نقاط ثقلی دانست که در حفظ تعادل تشکیلات اجرایی شورای نگهبان تأثیر بسیاری دارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر سیامک ره‌پیک در همایش دفاتر نظارت استانی شورای نگهبان، ضمن تبریک فرارسیدن مبعث رسول مکرم اسلام (ص) بر لزوم ارتباط بیشتر مسئولین دفاتر استانی با اعضای شورای نگهبان تأکید و اظهار کرد: ارتباط بیشتر مسئولین دفاتر نظارت استانی با اعضای شورای نگهبان به ویژه در مورد بررسی صلاحیت کاندیداها باعث تفاهم بیشتر و در نتیجه تصمیم‌گیری مناسب‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید از چند دفتر نظارت استانی گفت: باید ضمن شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی موجود در دفاتر، برای رفع یا کاهش آنها تدابیر لازم اتخاذ گردد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در مورد نقش دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استانها تأکید کرد: دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استانها از جمله نقاط ثقلی هستند که در حفظ تعادل سیستم نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کنند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به اهداف سازمانی تصریح کرد: گاهی اوقات انجام امور اداری برای کارکنان اصالت می‌یابند که البته توجه به وظایف بسیار حائز اهمیت است اما کامل نیست و باید ضمن انجام دقیق تکالیف و مسئولیت‌ها، در تمام امور به اهداف سازمانی نیز توجه داشت.
دکتر ره‌پیک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد وظایف و اهداف شورای نگهبان از جمله نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها گفت: همواره باید غایت کار مورد توجه قرار گیرد. انجام هر فعالیتی باید در راستای پیشبرد اهداف سازمان باشد چرا که کار کردن به خودی خود اهمیت ندارد بلکه باید کارها در جهت و برای رسیدن به اهداف انجام پذیرد.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: هزینه‌های انجام هر فعالیت اگر هدف را تأمین کند، معقول است و صرف‌نظر از کم و یا زیاد بودن هزینه‌ها، در راستای رسیدن به هدف بودن آنها اهمیت داشته و انجام هزینه را توجیه می‌کند.
وی در مورد لزوم ارتقای شبکه نظارتی شورای نگهبان گفت: باید به بخش نرم‌افزاری یعنی جنبه‌های آموزشی و فرهنگی شبکه نظارت توجه بیشتری شود. آموزش مؤثر و یکپارچه باعث حرکت روان سیستم خواهد شد؛ بنابراین تمامی اعضای شبکه نظارت باید نسبت به وظایف و اهداف سازمانی توجیه باشند.
دکتر ره‌پیک ادامه داد: همچنان که قانونگذاری و نظارت بر قانون امری تخصصی است، امور مربوط به برگزاری انتخابات نیز کاملا تخصصی است و شبکه نظارت باید تخصص‌های لازم را داشته و از این نظر ارتقاء یابد.
وی با تأکید بر توجه به میزان اثربخشی فعالیت‌ها گفت: به کارآمدی و اثربخشی سیستم باید به عنوان یک اصل مهم توجه شود. فعالیت‌ها باید اثربخش باشند. اگر حجم فعالیت با میزان اثربخشی آن متناسب نباشد، مشکلاتی بوجود می‌آید لذا باید برای متناسب کردن بیش از پیش فعالیت دفاتر با اثربخشی آنها، تلاش و تدابیری اتخاذ شود که با رفع مشکلات، مجموعه‌ای چابک فراهم شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در مورد نحوه تصمیم‌گیری در جلسات اعضای شورای نگهبان اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان هر کدام نظر مستقل خود را دارند و نظر آنها تابع هیچ شخص یا گروه دیگری نیست و تنها با توجه به اطلاعات و برداشت خود در چارچوب قانون اظهار نظر می‌کنند.
وی تصریح کرد: البته تصمیم‌گیری نیازمند مقدماتی است و اعضای شورای نگهبان در امر نظارت بر قانونگذاری نیز از نظرات مختلف کارشناسی از جمله مجمع مشورتی فقهی و پژوهشکده شورای نگهبان استفاده می‌کنند اما در تصمیم‌گیری نهایی، نظر مستقل خود را دارند. در مورد انتخابات نیز دفاتر نظارت باید نقشی مشابه را ایفا کنند.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اضافه کرد: شورای نگهبان برای انجام وظایف قانونی خود در کسب اطلاعات، با مراجع چندگانه نیز ارتباط دارد که این ارتباط از جمله مقدمات تصمیم‌گیری می‌باشد. البته در این ارتباط همواره باید شأن شورای نگهبان محفوظ بماند.
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کارکنان شورای نگهبان با استمداد از خداوند متعال و رسول مکرم اسلام (ص) در انجام وظایف قانونی خود و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد