کد خبر: ۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳- 21 May 2014
دکتر ره پیک:

پیچیدگی های انتخابات آینده، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: پیچیدگی های انتخابات آینده، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان دکتر ره پیک، ضمن بازدید از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران، و پس از بحث و تبادل نظر با مسئولان دفاتر نظارتی شهرستانها و مناطق استان تهران، گفت: انتخابات آینده ضمن اینکه ذاتاً مهم است از جهاتی اهمیت و پیچیدگی های بیشتری دارد. زیرا دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باهم برگزار خواهد شد.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان یادآور شد: البته پیچیدگی های انتخابات، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی کند.
وی تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای نگهبان در انتخابات روشن است؛ باید مطابق قانون و سیاستهای کلی نظام، به قصد صیانت از آرای مردم و با اقتدار و رعایت انصاف و عدالت، نظارت حداکثری خود را بر انتخابات اعمال کند.
دکتر ره پیک گفت: بنابراین باید هدف اصلی و کارویژه شورای نگهبان در انتخابات به نحو مناسبی انجام گیرد.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: هرچه به انتخابات نزدیک تر شویم، میل ورود به صحنه از سوی اشخاص و جناح های سیاسی افزایش می یابد. شورای نگهبان نیز از اینکه انتخابات پرشور گردد، استقبال می کند.
وی یادآور شد: شورای نگهبان طرفدار این نیست که ورود افراد به انتخابات محدود شود. اما هم شورای نگهبان با وظیفه نظارتی خود و هم همه نهادها، اشخاص و گروهها باید تلاش کنند افرادی واجد صلاحیتی که در چهارچوب قانون قرار می گیرند را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: استقبال شورای نگهبان از ورود همه اشخاص و جناحها به صحنه انتخابات، در ضرورت انجام وظایف قانونی شورای نگهبان، تغییری ایجاد نخواهد کرد. زیرا حضور فعال و پرشور در انتخابات لازم و خوب است اما این حضور به معیارها و چهارچوبهای قانونی مقید است.
دکتر ره پیک با اشاره به اعمال فشار برخی جریانهای سیاسی به شورای نگهبان در آستانه انتخابات گفت: احتمالاً در انتخابات آینده نیز هم شورای نگهبان و هم دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استانها و همکاران ما با توقعات و فشارهای سیاسی خارج از قانون مواجه می‌گردند اما قطعاً این فشارها تأثیری بر شورای نگهبان نخواهد داشت. زیرا وظیفه ما عمل به قانون طبق معیارها و ملاک‌ها است.
وی یادآور شد: تجربه گذشته نشان می دهد، اعضای شورای نگهبان در مورد مسائل انتخابات، نظرات مختلف دارند اما تأثیرپذیری ندارند. یعنی هر کسی برداشت خود را دارد اما به لطف خداوند متعال، تأثیر پذیری و نفوذپذیری در شورای نگهبان نداریم.
وی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران و نیز مسئولان دفاتر نظارتی شهرستانها و مناطق این استان بر اهمیت هماهنگی و انسجام در انجام وظایف تأکید کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است