کد خبر: ۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳- 21 May 2014
دکتر ره پیک:

پیچیدگی های انتخابات آینده، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند

معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: پیچیدگی های انتخابات آینده، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان دکتر ره پیک، ضمن بازدید از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران، و پس از بحث و تبادل نظر با مسئولان دفاتر نظارتی شهرستانها و مناطق استان تهران، گفت: انتخابات آینده ضمن اینکه ذاتاً مهم است از جهاتی اهمیت و پیچیدگی های بیشتری دارد. زیرا دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باهم برگزار خواهد شد.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان یادآور شد: البته پیچیدگی های انتخابات، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی کند.
وی تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای نگهبان در انتخابات روشن است؛ باید مطابق قانون و سیاستهای کلی نظام، به قصد صیانت از آرای مردم و با اقتدار و رعایت انصاف و عدالت، نظارت حداکثری خود را بر انتخابات اعمال کند.
دکتر ره پیک گفت: بنابراین باید هدف اصلی و کارویژه شورای نگهبان در انتخابات به نحو مناسبی انجام گیرد.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: هرچه به انتخابات نزدیک تر شویم، میل ورود به صحنه از سوی اشخاص و جناح های سیاسی افزایش می یابد. شورای نگهبان نیز از اینکه انتخابات پرشور گردد، استقبال می کند.
وی یادآور شد: شورای نگهبان طرفدار این نیست که ورود افراد به انتخابات محدود شود. اما هم شورای نگهبان با وظیفه نظارتی خود و هم همه نهادها، اشخاص و گروهها باید تلاش کنند افرادی واجد صلاحیتی که در چهارچوب قانون قرار می گیرند را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: استقبال شورای نگهبان از ورود همه اشخاص و جناحها به صحنه انتخابات، در ضرورت انجام وظایف قانونی شورای نگهبان، تغییری ایجاد نخواهد کرد. زیرا حضور فعال و پرشور در انتخابات لازم و خوب است اما این حضور به معیارها و چهارچوبهای قانونی مقید است.
دکتر ره پیک با اشاره به اعمال فشار برخی جریانهای سیاسی به شورای نگهبان در آستانه انتخابات گفت: احتمالاً در انتخابات آینده نیز هم شورای نگهبان و هم دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استانها و همکاران ما با توقعات و فشارهای سیاسی خارج از قانون مواجه می‌گردند اما قطعاً این فشارها تأثیری بر شورای نگهبان نخواهد داشت. زیرا وظیفه ما عمل به قانون طبق معیارها و ملاک‌ها است.
وی یادآور شد: تجربه گذشته نشان می دهد، اعضای شورای نگهبان در مورد مسائل انتخابات، نظرات مختلف دارند اما تأثیرپذیری ندارند. یعنی هر کسی برداشت خود را دارد اما به لطف خداوند متعال، تأثیر پذیری و نفوذپذیری در شورای نگهبان نداریم.
وی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران و نیز مسئولان دفاتر نظارتی شهرستانها و مناطق این استان بر اهمیت هماهنگی و انسجام در انجام وظایف تأکید کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند