کد خبر: ۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶- 18 May 2014
دکتر ره‌پیک:

شورای نگهبان حافظ مبانی انقلاب، کشور، سلامت انتخابات، رأی مردم و اصول قانون اساسی است

معاون اجرایی و امور انتخابات با تأکید بر بی‌طرفی شورای نگهبان در برگزاری انتخابات گفت: شورای نگهبان اصولا به وظایف قانونی خود عمل کرده و وارد بحث‌های جناحی نمی‌شود و همین امر باعث شده اعتماد به شورای نگهبان حفظ شده و حتی افزایش یابد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر سیامک ره‌پیک با حضور در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک ولادت با سعادت امیر المومنین امام علی (ع) به اهمیت استان سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: کار کردن در دفتر نظارت استان سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت منطقه نوعی جهاد محسوب شده و کمک به جمهوری اسلامی، اهداف کشور و مقاصد اسلامی است.
وی ادامه داد: اگر در مواردی نسبت به شخص و جریان سیاسی خاصی برخوردی صورت می‌گیرد و از سوی شورای نگهبان برخی رد صلاحیت می‌شوند، باید تبیین شود که شورای نگهبان تنها وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و اشخاص یا جناح‌های سیاسی برای شورای نگهبان تفاوتی ندارند و با همه افراد و جناح‌ها با معیار قانون برخورد می‌شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان تابع قانون و سیاست‌های رهبری است و اصل انقلاب را مراقبت می‌کند و این اصول باید در رفتار، گفتار و نوع منش همه عوامل شورای نگهبان نمود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای اشخاص منتسب به فتنه، کاندیدا شدند که صلاحیت برخی از آنها رد شد و یا افراد منتسب به جریانهای انحرافی وارد صحنه شدند که صلاحیت آنها احراز نگردید. اکنون نیز اگر جریان دیگری فعال شود و افراد فاقد صلاحیت را به صحنه انتخابات بفرستد، به همان شکل عمل خواهیم کرد و بر اساس قانون با آنها رفتار خواهد شد.
دکتر ره‌پیک ادامه داد: شورای نگهبان حافظ مبانی انقلاب، کشور، سلامت انتخابات و رأی مردم و اصول قانون اساسی است.
دکتر ره‌پیک با اشاره به دیدار اعضای شورای نگهبان با مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیر جالبی از کار شورای نگهبان داشتند. ایشان فرمودند رأی مردم نباید از وسط هیاهو و جنجال بیرون بیاید. مقصود ایشان آن است که رأی مردم باید عاقلانه و شفاف باشد. ایشان تأکید کردند که شورای نگهبان وظیفه‌اش این است و باید زمینه این امر را فراهم نماید.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در این دوره همچون گذشته به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کرد و علی‌رغم تبلیغات گسترده شبکه‌های مخالف نظام مبنی بر این که شورای نگهبان فرد مورد نظر خودش را از صندوق بیرون خواهد آورد؛ همگان شاهد بودند که شورای نگهبان با دقت بسیار زیادی تنها به وظیفه قانونی خود عمل کرد و تحت تأثیر این اتهامات بی اساس قرار نگرفت. این امر باعث افزایش اعتماد مردم به شورای نگهبان شد.
وی به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: این دو انتخابات هر کدام به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردارند. باید از اکنون شرایط و چالش‌های احتمالی انتخابات آینده در سراسر کشور شناسایی شود تا برای عبور از این چالش‌ها و برگزاری انتخابات سالم و پرشور آماده باشیم.
دکتر ره‌پیک تأکید کرد: سال 1393 فرصت مناسبی است که برخی نواقص موجود در کارهای بخش‌های مختلف اجرایی شورای نگهبان رفع شود. باید دقت کرد که امور شورای نگهبان به صورت شفاف و کامل صورت بگیرد.
وی با بیان این که نیت ما این است که در بخش نظارت با افراد سالم انتخابات سالم برگزار نماییم، ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان با تلاش و دقت همه عوامل خود همچون گذشته در چارچوب وظایف قانونی خود حرکت کرده و از نظام اسلامی و رأی مردم حفاظت و صیانت نماید.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد