کد خبر: ۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳- 31 March 2014
حضرت آیت الله جنتی در مشهد مقدس:

سنگر شورای نگهبان نفوذناپذیر است

دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به جز قانون به چیز دیگری پایبند نبوده و سنگری نفوذناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حضرت آیت‌الله جنتی در همایش مسئولان نظارتی شورای نگهبان که در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسئله فرهنگ اظهار کرد: مسئله فرهنگ احتیاج به قشر خاص و مراکز خاصی همچون ائمه جمعه، طلاب، مدارس و دانشگاه‌ها ندارد، چون فرهنگ موضوعی عمومی بوده که مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب همانند تنفس، لازم و ضروری است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: مسئله فرهنگ از زمان کودکی شروع و تا هنگام مرگ ادامه می‌یابد که این موضوع کامل و جامع بوده و همه‌جا را فرا می‌گیرد. اما متأسفانه فرهنگ به این عظمت هنوز شناخته نشده و مورد توجه قرار نگرفته به‌طوری که حتی برخی از افراد ایثارگر و جهادگر هم ممکن است اهمیت فرهنگ را به‌خوبی درک نکرده باشند.

حضرت آیت‌الله جنتی با بیان اینکه حل تمام مشکلات از طریق فرهنگ انجام می‌شود، گفت: فرهنگ از خداشناسی و خداپرستی شروع می‌شود بنابراین انبیا از همین نقطه کار خود را آغاز می‌کردند، سپس مسئله پیغمبرشناسی، بهشت و جهنم، معارف اسلامی و شناخت اولیای الهی و ائمه معصوم(ع) و اخلاق و رفتار اسلامی که شاخه‌های فرهنگ اسلامی را تشکیل می‌دهند قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: عده‌ای هم اکنون در دنیا خونریزی می‌کنند و بیگناهان را می‌کشند و با قتل و غارت، بشر را از هستی ساقط کرده‌اند که در واقع مشکل فرهنگی سبب این اتفاق شده است. چون آنها به قیامت و حساب و کتاب اعتقاد ندارند. همچنین به اخلاق و پیمان‌های بین المللی پایبند نیستند و هرروز مصیبت تازه‌ای را بر سر کشورها وارد می‌کنند که نمونه بارز آن را می‌توان در اتفاقات کشورهای سوریه و افغانستان مشاهده کرد، این عده تمام ارزش‌ها مانند حسینیه ها و مساجد را خراب کرده و جوانان پاک را به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: درحال حاضر فرهنگ از بین رفته است و در نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه شروع باید مسئله فرهنگی قرار گیرد که این امر با بصیرت کامل محقق می‌شود.

حضرت آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: به‌تازگی خبری مبنی بر اینکه یونیسف بر روی روحیه و عقاید کودکان کار می‌کند شنیده‌ام و این در صورتی است که ما در غفلت مطلق به سر می‌بریم؛ باید از همان کودکی بر روی فرهنگ فرزندان خود کار کنیم. البته مسئولان فرهنگی نیز باید به این امر توجه کافی داشته باشند. چون مردم ما سختی بسیاری کشیده‌اند و فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند. بنابراین نباید از کنار مسئله فرهنگ به‌راحتی عبور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اساس اسلام مسئله فرهنگ است، اظهار کرد: فردی که مکلف باشد باید بصیرت داشته باشد و بداند چه اتفاقاتی در کشور می‌افتد و چه دست‌هایی در داخل و خارج به‌دنبال ضربه زدن به نظام هستند، چه افرادی که خارج از کشور از این مملکت، سیلی خورده و چه افرادی که در داخل کشور جلوی غارتگری و شهوت‌رانی آنها گرفته شده در صدد انتقام هستند، که همه ما باید به این موضوع واقف باشیم.

دبیر شورای نگهبان افزود: یک مسلمان نمی‌تواند بی‌تفاوت به مسائل خود باشد چون فرهنگ اسلامی به انسان می‌گوید که در مقابل حتی نفس کشیدن مسئول است و همه‌چیز حساب دارد و هر انسانی نگهبانی دارد که در آخرت باید پاسخگوی اعمال خود در مقابل پروردگار باشد.

حضرت آیت‌الله جنتی با تأکید بر توجه تمام افراد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم فرمایشات رهبر معظم انقلاب به تحقق برسد و افرادی که دارای ابتکار و فکر و اندیشه هستند به تکاپو افتاده و در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، به‌طوری که در پایان سال گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند که سبب خشنودی مقام معظم رهبری شود.

وی تصریح کرد: در جریان فرهنگی عده‌ای همچون روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه در صف مقدم قرار دارند و باید موضوع فرهنگ را از مدارس نهادینه کنیم، دانشگاه‌ها کادرپروری می‌کنند و نماینده مجلس و وزیر آینده کشور را می‌سازند و تصور کنید اگر در این دانشگاه‌ها فرهنگ اسلامی حاکم نباشد آینده کشور چگونه می‌شود؟

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیات مختلف قرآن کریم همچون نور است و در مواقع مختلف به داد انسان می‌رسد و سختی‌ها را می‌توان با انس به قرآن کاهش داد. بنابراین باید به این موضوع توجه شود که چرا در حال حاضر قرآن مهجور شده و کمتر به آن توجه می‌شود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه از هم اکنون باید به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری توجه شود، تأکید کرد: انتخابات خبرگان رهبری بسیار مهم است چون به رهبری و ستون انقلاب مربوط می‌شود و عده‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه ریزی برای تصرف مجلس خبرگان هستند. بنابراین نیازمند یک بیداری و بصیرت هستیم تا مسئولیت سنگین شورای نگهبان را به‌خوبی اجرایی کنیم.

حضرت آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در برگزاری انتخابات در کشور به‌خوبی کار شده است و افرادی که مسئله تقلب در انتخابات را مطرح کرده بودند و عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند با مشخص شدن انتخابات سالم، مجرم شناخته شدند اما با آنها مسامحه شد و حکم اعدام لحاظ نشد تا بتوانند توبه کنند.

وی عنوان کرد: ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از سوی برخی از اشخاصی که انتظار نمی‌رفت بیان شد که این امر سبب فریب جوانان کشور شد و وضع کشور در بدترین شرایط پس از پیروزی انقلاب قرار گرفت و بعد از اینکه طوفان‌ها در کشور خوابید مشخص شد نظارت شورای نگهبان صحیح بوده و ناظران با صداقت و صمیمیت کار خود را انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره دهم تفاوتی نداشته است، گفت: شورای نگهبان به‌جز قانون به چیز دیگری پایبند نبوده و در حقیقت سنگر شورای نگهبان نفوذناپذیر است و در حال حاضر 300 تا 400 هزار نفر ناظر شورای نگهبان در سراسر کشور با روشنگری و بصیرت فعالیت می‌کنند تا اگر دوباره مانند زمان فتنه افرادی قصد ابراز تقلب در انتخابات را داشتند دیگر جوانان حرف آنها را باور نکنند.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: تنها نهادی که درباره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد خبرگان است و در طول تاریخ اگر رهبر شرایط خود را از دست بدهد این مجلس خبرگان است که می‌تواند رهبر را عزل و قدرت وی را محدود کند. بنابراین در حال حاضر که عده‌ای می‌خواهند با نفوذ به مجلس خبرگان این سنگر را فتح کنند وظیفه شورای نگهبان سنگین‌تر می‌شود.

حضرت آیت‌الله جنتی تصریح کرد: افتخار ما در دنیا این است که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در کشور هستند و اگر ایشان بر جهاد تأکید می‌کنند خود جزو مجاهدین هستند و به‌وقت با درایت خود فتنه‌های کشور را خاموش می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) حتی بعد از مرگشان نیز امام ما به شمار می‌روند بنابراین باید وصیتنامه ایشان را بخوانیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات