کد خبر: ۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷- 08 February 2014
آیت‌الله جنتی در اصفهان:

آمریکائی‌ها مرد عمل نیستند/ حماقت کنند، اسرائیلی باقی نمی‌گذاریم

دبیر شورای نگهبان در اصفهان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که مرد میدان نیستند و فقط تهدید می‌کنند، گفت: اگر آن‌ها حماقت کنند مردم و نیروهای مسلح ما بیکار ننشسته‌اند و نمی‌گذارند اسرائیلی باقی بماند.




به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام به کشور اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و برقراری حکومت جمهوری اسلامی، آرزوی مسلمانان در طول قرون مختلف بوده است، آرزویی که بر دل علما و بندگان صالح خدا و همه قاریان قرآن بود که ای کاش زنده بودند و می‌دیدند که این آرزو در این ایام برآورده شد.
وی افزود: تشکر می‌کنم از کسانی که این برنامه پرنشاط را ترتیب دادند که مرا به یاد دوران انقلاب اسلامی در سال 57 انداخت، خدا را شاکرم که توفیق نصیب شد که من در این مراسم که جلسه‌ای است انقلابی و با نشاط و شور انقلابی، حاضر شوم.
دبیر شورای نگهبان بیان کرد: در درجه اول باید با همه وجود تا زنده هستیم از خدا تشکر کنیم که امام خمینی (ره)، این نعمت بزرگ را به ما داد و نوری بود که بر تمام جهان تابید و انقلابی به وجود آورد که هیچ کس باور نمی‌کرد.

امام خمینی(ره) مردی مخلص، شجاع و ایثارگر بود

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) مردی مخلص، شجاع، ایثارگر و خودگذشته بود و همه وجودش غرق یاد خدا و انجام وظیفه شرعی خودش بود. امام خمینی(ره) از اول زندگی تا پایان عمر یک سمت را جهت‌گیری کرد و آن عمل به وظیفه شرعی بود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه روحیه انقلابی همواره در جسم شریف امام خمینی(ره) وجود داشت، اظهار کرد: در زمان آیت‌الله بروجردی خبردادند که شاه به دیدار ایشان می‌آید، امام(ره) به آیت‌الله بروجردی پیام دادند که مبادا جلوی شاه بایستند بلکه باید شاه جلوی آیت‌الله بروجردی بایستد.
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که شاه حضور داشت همه در برابر وی ایستادند. اما امام خمینی(ره) در مقابل شاه بلند نشد، در ادامه زندگی نیز این حرکت را ادامه داد.

امام راحل روحیه خدایی داشت

وی افزود: امام خمینی(ره) روحیه خدایی داشت و با قرآن آشنا بود، در 21 بهمن، زمانی که حکومت نظامی اعلام شد رژیم طاغوت برنامه‌ریزی کرده بود برای نابودی انقلاب و شهید کردن امام خمینی(ره)، اما امام دستور داد این حکومت نظامی، غیرشرعی است و به خواست خدا شما پیروز هستید، در همین راستا بود که وضعیت نظامی که برای دستگیری امام برنامه‌ریزی شده بود بر باد رفت.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه نزدیک صبح 22 بهمن شهر ملتهب بود، اظهار کرد: نزدیک اذان صبح امام خمینی(ره) قرآن می‌خواند و با قلب آرام و کمال آرامش به خدا وصل بود، به واقع امام خمینی(ره) روحیه استثنایی داشت و انقلاب اسلامی را با همین روحیه پایه‌گذاری کرد و اسلامی کردن کشور، بیداری‌کشورهای اسلامی و مقدمه برای ظهور امام زمان(عج) را بعداز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود، خاطرنشان کرد: به یاد دارم آیت‌الله بهشتی در زمانی که امام(ره) در نجف بودند پیروزی انقلاب از راه دور را بعید می‌دانست اما تدبیر امام راحل به‌گونه‌ای بود که با لطف خداوند انقلاب به پیروزی رسید.
وی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب نیروهای ساواک در تمام زاویه‌های زندگی مردم حضور و نفوذ کامل داشتند، گفت: نیروهای اطلاعاتی از ثروت نفتی، قدرت نظامی و حمایت‌های ابرقدرت‌ها برخوردار بودند اما در طرف مقابل، مردم مستضعف ایران اسلامی دست خالی در صحنه بوده و در برابر رژیم طاغوت ایستادگی و در نهایت پیروز شدند.

سرمایه‌دارها در انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتند/ مردم با دست خالی رژیم شاه را به خاک ذلت کشاندند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه سرمایه‌دارها در انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتند، بیان کرد: مردم با دست خالی و در مدت بسیار کوتاه توانستند حکومت 2500 ساله رژیم ستم‌شاهی را ساقط و شاه را به خاک ذلت بکشانند و این معجزه الهی بود.
وی بیان کرد: این انقلاب با نصرت خدا به ثمر رسید، پس از پیروزی نیز بعضی شکست خوردگان از جمله ضدانقلاب و منافقین در مقابل انقلاب ایستادند و ناامنی ایجاد کردند و در غرب و جنوب کشور بچه‌های ایران اسلامی را به شهادت رساندند اما باز هم نصرت الهی حاکم بود و با تدبیر امام خمینی(ره) آتش دشمن خاموش شد.
آیت‌الله جنتی به نقش فتنه‌گران در زمان حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در آن مقطع زمانی، چشم فتنه را با تمام پیچیدگی بیرون آورد و در مقطع فعلی نیز که ما به یاد امام(ره) می‌افتیم شاهد هستیم که امام(ره) چشم فتنه را کور کرد.

منافقین به دنبال از بین بردن انقلاب بودند

وی خاطرنشان کرد: در یک نمونه منافقین قدرت زیاد و حمایت غرب را داشتند و به‌دنبال از بین بردن انقلاب بودند، اما امام (ره) با آن‌ها برخورد کرد.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدعیان مرجعیت که خیال می‌کردند بعد از امام(ره) آینده‌ای دارند به دنبال فتنه‌انگیزی بودند تا راه انقلاب اسلامی را منحرف کنند اما زمانی که امام (ره) دیدند مسیر در حال عوض شدن است با تدبیر و آگاهی فتنه را خاموش کردند.
دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد در اصفهان فتنه‌انگیزی می‌کردند و برای جان و مال و ناموس مردم اهمیت قائل نبودند اما باز هم تدبیر امام (ره) کارساز شد و این فتنه هم از بین رفت.

مقام معظم رهبری در سال 88 با تدبیر فتنه را خاموش کردند

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 88 با تدبیر فتنه را خاموش کردند.
وی بیان کرد: فتنه 88 بسیار بزرگ و بی‌سابقه در طول انقلاب اسلامی بود و ایثار و مقاومت مردم و ارزش‌های دینی را هدف قرار داد، اما ملت آگاه ایران در برابر فتنه ایستادند و آن را نیز خاموش کردند.

فتنه‌گران به اسم تقلب در انتخابات به‌دنبال ساقط کردن حکومت بودند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه فتنه‌گران داخلی از طرف دولت‌های خارجی حمایت می‌شدند، اظهار کرد: عوامل فریب خورده داخلی و خارجی‌ها به دنبال این بودند که به اسم تقلب در انتخابات حکومت را ساقط کنند و خیال می‌کردند در ایران هم می‌توانند پیروز شوند اما برخلاف توطئه‌های آن‌ها، ملت ایران ایستادگی کرد.
وی با بیان اینکه عناصر داخلی فتنه آلت دست بیگانگان شدند و بخشی از مردم را در زمان انتخابات 88 به خیابان‌ها کشاندند، تصریح کرد: فتنه‌گران عکس امام(ره) را پاره کردند و این مسئله یعنی نه به راه و خط امام(ره)؛ در مقطعی نیز شعار جمهوری ایرانی دادند و حکومت اسلامی را نادیده گرفتند.
آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به هتاکی فتنه‌گران در عاشورای حسینی سال 88، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران به مجلس امام حسین(ع) هتاکی کردند و پرچم‌های امام حسین(ع) را به زیر کشاندند و به عزاداران حمله کردند، این بدین معناست که آن‌ها امام حسین(ع) را قبول نداشتند و همین کار سبب بدبختی فتنه‌گران شد و از همین رو حماقتشان آن‌ها را از بین برد.

فتنه‌گران 88 حکومت اسلامی را هدف قرار دادند/ فتنه‌گران حمایت صهیونیست‌ها را داشتند

وی تصریح کرد: با هتاکی به امام حسین(ع) مردم فهمیدند مسئله فتنه‌گران، انتخابات نیست و آن‌ها حکومت اسلامی را هدف قرار دادند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه فتنه‌گران حمایت صهیونیست‌ها را داشتند، اظهار کرد: به لطف خداوند و تدبیر مقام معظم رهبری فتنه‌گران ناکام ماندند و آتش فتنه خاموش شد.

آمریکا امروز کمر بسته است تا ریشه انقلاب اسلامی را دربیاورد

دبیر شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه از عجایب روزگار این است که بعضی از افراد این حقیقت را متوجه نشدند و خودشان را به نفهمی می‌زنند در صورتی که حرکت فتنه‌گران ضد اسلامی بوده و انتخابات یک بهانه بوده است، گفت: در مقطع فعلی آمریکا کمر بسته ریشه انقلاب اسلامی را دربیاورد و فهمیدند که اسلام انقلابی آن‌ها را تهدید می‌کند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس ابرقدرت‌ها را شکست داد و آمریکایی‌ها را تهدید کرد، این مسئله در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و این انقلاب نیز نمونه ندارد.
دبیر شورای نگهبان به تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 نیز اشاره کرد و گفت: مردم ایران جاسوس‌خانه را تصرف کردند و این موضوع نیز در طول تاریخ بی‌سابقه بود و آمریکایی‌ها را تحقیر کردند، همین مسئله سبب شده آمریکایی‌ها این تحقیر را فراموش نکرده و کینه اسلام را داشته باشند.
آیت‌الله جنتی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌های مسلمان افزود: این انقلاب و اسلام بر کشورهای مصر، تونس و خاورمیانه اثر گذاشت و بیداری اسلامی را به وجود آورد.

آمریکایی‌ها دست بردار انقلاب نیستند/ مسئله هسته‌ای بهانه است

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها دست بردار انقلاب نیستند، تصریح کرد: مسئله هسته‌ای برای آن‌ها بهانه است، این لعنتی‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی به دنبال بمب هسته‌ای نیست، اگر فرض کنیم که ایران تمام پیشرفت‌های هسته‌ای را متوقف کند آمریکایی‌ها باز هم این ملت را رها نمی‌کنند و مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنند.
آیت‌الله جنتی بیان کرد: آنها کشور مستقل ایران اسلامی را رها نمی‌کنند زیرا ثروت‌های زیادی در این کشور وجود دارد، آن‌ها در واقع به دنبال این منابع هستند.

عربستان سعودی از همه دشمنان بدتر است

وی با بیان اینکه عربستان سعودی از همه دشمنان بدتر و در اختیار استکبار است تصریح کرد: این رژیم ضد شیعه عمل می‌کند و به دنبال ضربه زدن و توطئه بوده و سلفی‌گری را راه انداخته است.
آیت‌الله جنتی اظهار کرد: به طور صریح اعلام می‌کنم انقلاب 57 کهنه شدنی نیست و نیروهای انقلابی هنوز فرهنگ 57 را دارند و این چیزی نیست که از آن دست برداریم، انقلاب ما ضد سرمایه‌داری، اشرافی‌گری و ضد جاه‌طلبی است؛ در جاهای مختلف این کشور هنوز دنیا پرستانی وجود دارند که به دنبال قبضه قدرت هستند و اعلام می‌شود و تکذیب هم نمی‌کنند که هزار میلیارد ثروت دارند و محاسبه شده اگر روزی 40 میلیون درآمد داشته باشند به این مبلغ می‌رسند و از سوئی دیگر شاهد اتفاق 3 هزار میلیاردی هم هستیم.

انقلاب اسلامی در دست جوانانی است که از هیچ تهدیدی ترسی ندارند

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عده‌ای دنیاپرست هنوز به دنبال قبضه قدرت هستند، خاطرنشان کرد: عده‌ای حریص به دنیا به دنبال مقام، پست و ثروت هستند و انقلاب و اسلام را تهدید می‌کنند، این افراد در ظاهر تظاهر به قبولی ولایت فقیه می‌کنند، اما حقیقت این است که انقلاب اسلامی در دست جوانانی است که نه تنها طمعی ندارند بلکه شعار هیات منا الذله را اساس کار خود قرار داده و از هیچ تهدیدی ترسی ندارند.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکای لعنتی و وزیر امور خارجه بدذات این کشور که روحیه صهیونیستی نیز دارد، ملت ایران را تهدید می‌کند اما مردم ایران اسلامی ذلت‌پذیر نیستند، هنوز جانبازان ما روی تخت خوابیده‌اند و وجود دارند، هنوز جنازه شهدا را از عراق می‌آورند، ما نمی‌توانیم ذلت بپذیریم، آمریکا بداند ما تا آخرین نفس ایستاده‌ایم، ما حسین (ع)، عاشورا و غدیر داریم و این راه را ادامه می‌دهیم.
وی با توضیح اینکه امام خمینی (ره) شعار بی‌جا مطرح نمی‌کرد، اظهار داشت: امام(ره) حقیقت‌ها را می‌گفت و آن حقیقت این بود که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت می‌کشاند و در زمان فعلی نیز مسیر استقلال ادامه دارد.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی روز میز است، اما باید به آن‌ها گفت که این میز تزلزل دارد و آن‌ها در خواب هستند و بدترین شرایط اقتصادی را دارند.

آمریکائی‌ها مرد عمل نیستند/ حماقت کنند اسرائیلی باقی نمی‌گذاریم

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه اگر آن‌ها حماقت کنند مردم و نیروهای مسلح ما بیکار ننشسته‌اند و نمی‌گذارند اسرائیلی باقی بماند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که مرد میدان نیستند چراکه این قدرت پوشالی شکست در افغانستان، عراق،سوریه و دیگر کشورها را تجربه کرده‌است و فقط تهدید می‌کنند و به دنبال خالی کردن دل ملت ایران هستند، اما ملت ایران هوشیار و آگاه ایستاده است.

سپاه و نیرو‌های نظامی ایران با تمام قدرت ایستادند و از تمامیت ارضی دفاع می‌کنند

وی تصریح کرد: اسرائیل قدرت پوشالی داشت و دارد زیرا در برابر بچه‌های حزب‌الله در لبنان و فلسطین شکست خورد. در مقطع فعلی نیز سپاه و نیروهای نظامی ما نیز با تمام قدرت ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع می‌کنند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه حکومت ما باید قرآنی باشد اظهار کرد: جوانان امروزی ما راه انقلاب و اسلام را با تمسک به قرآن ادامه می‌دهند.
آیت‌الله جنتی در بخش پایانی سخنانش به چهلمین روز درگذشت استاد پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: استاد پرورش در طول انقلاب اسلامی کارنامه‌ای مثبت داشت،من در گذشت این مرد بزرگ را تسلیت می‌گویم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد