کد خبر: ۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸- 01 February 2014
عضو فقهای شورای نگهبان:

گاهی انسان از بی بصیرتی برخی افراد می خواهد خون گریه کند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه برخی در شریطی قرار می گیرند که خدمت به دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی می کنند گفت: آنان وقتی سخن می گویند گویا رادیوی بیگانه صحبت می کند و وقتی مقاله می نویسند گویا مجله واشنگتن پست مقاله می نویسد و این مایه تأسف است که گاهی انسان می خواهد خون گریه کند.




به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر حضرت آیت الله سید محمد رضا مدرسی در محفل انس و مودت پیشکسوتان سپاه الغدیر در حسینیه ثارالله یزد اظهار داشت: همه ی جمع حاضر از پیشکسوتان، از کارنامه ی درخشانی در دفاع از اسلام، قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت، ولایت فقیه و نظام اسلامی برخوردار هستند.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه پیشکسوتانی از جبهه ها ی جهاد و شهادت و دفاع از حق و حقیقت و ایستادگی در مقابل ستمگران عالم در این مراسم حضور دارند اذعان داشت: پیشکسوتان شهدای زنده ای هستند که در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و حتی بارها و بارها در راه اسلام تا مرز شهادت پیش رفتند.
مدرسی با اشاره به اینکه باید تفسیر روشنی از آنچه به عنوان بازنشستگی در دنیای امروز و در کشور ما مرسوم است شود افزود: در نگاه اسلام مقصود از بازنشستگی آن نیست که انسان از فعالیت ها و تلاش دنیوی و معنوی خود متوقف شود.
وی با بیان اینکه برخی گمان می کنند بعد از مدتی زحمت و تلاش بازنشسته می شوند تفکری باطل است گفت: در دیدگاه اسلام انسان تا توان دارد باید برای دین و دنیایش تلاش کند و این امر در روایات و در بیانات بسیاری به صورت وافر مشاهده شده است.
مدرسی با اشاره به روایت "خداوند مبغوض می دارد بنده ی بیکار فارغ از اشتغال را " ادامه داد: مبادا افرادی تصور کنند با عمری تلاش و کارهای سخت، دیگر وقت آسایش آنان است. چرا که وقت آسایش مسلمان سوای دیگر و بعد از جان به جانان سپردن است و تا آن لحظه ای که انسان توان در بدن دارد باید تلاش کند و خدمت گذار مردم باشد.
مدرسی ابراز داشت: مبادا کسانی به این فکر بیافتند حالا که ما چندین دهه تلاش کردیم طبق روال قانونی بازنشسته شدیم و برویم صبح و شب به عبادت بپردازیم که این از دیدگاه اسلامی پذیرفته نیست.
عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به پیشکسوتان سپاه الغدیر گفت: شما عزیزان از فداکاری ها و سوابق درخشانی برخوردار و انقلاب مرهون مجاهدت های شما، عظمت ایران اسلامی که مستکبران عالم را نگران کرده است مرهون فداکاری های شما پیشکسوتان است و این مهم نزد خدا محفوظ است.
مدرسی با بیان اینکه تا نفس و حیات است ابتلاء و آزمایش الهی وجود دارد خاطر نشان کرد: چه بسا بندگانی که شب با ایمان می خوابیدند در حالی که صبح کافر می شدند و چه کسانی که شب کافر بودند و فردای آن روز مومن می شدند. که این از ابتلائات عجیب و همیشگی است که کسانی که مدت زمان زیادی در کار خلاف بودند اما یک مرتبه متنبه شده و توبه و جبران گذشته ها کرده و خداوند توبه آنان را پذیرفته و پاک می شوند.
وی با بیان سخنی از امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه که فرموده اند"زبیر چقدر غم را از چهره پیامبر اسلام برطرف کرد" و از شجاع ترین رزمندگان اسلام بود گفت: کسانی ممکن است عمری را حداقل به حسب ظاهر بر طریق حق و حتی فداکاری گذرانند و حتی در معرض شهادت خود را قرار دهند اما یک مرتبه در لحظه حساس با یک چرخش تمام عیار از مسیر بهشت به جهنم منتقل شوند.
مدرسی در همین رابطه اضافه کرد: زبیر طبق روایات متعدد در پرتو اسلام و نور ایمان حرکت کرد و تنها شخصی بود که بعد از قضیه انحراف خلافت، شمشیر به دست از امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع) دفاع کرد اما روزی با همان شمشیر در مقابل وصی پیامبر قرار گرفت و علی رغم فداکاری ها ی اولیه در این ابتلاء بزرگ در ضلالت فرو رفت.
وی با اشاره فرمایشات امام علی (ع) در نهج البلاغه که فرمودند "زبیر دائماً همراه ما اهل بیت(ع) بود اما تا این پسر پرشومش بزرگ شد، وسوسه کرد و پدر را از راه درست منحرف کرد " اذعان داشت:حب فرزند، جاه، دنیا، اطرفیان ناباب، طمع های بیجا با یک عمر در راه حق اجرهای فراوان را به باد می دهد.
مدرسی با تاکید بر اینکه اگر بالاترین درجه اخلاص و حتی اسم اعظم خداوند را هم بدانیم ممکن است در یک ابتلاء بیچاره شویم یادآور شد: باید این را همیشه بدانیم هر روز به امتحان های فردی، خانوادگی، اجتماعی، مالی و مقامی ابتلاء هستیم و اگر به خودمان واگذار شویم و طریق تقوا، توکل به خدا و استعانت به معصومین را رها کنیم معلوم نیست چه سرنوشتی برای ما در پیش است.
این استاد برجسته حوزه افزود: چه افرادی که در انقلاب اسلامی تا مراتب بالایی به پیش رفتند و نور چشم امام (ره) و رهبری و ملت شدند اما نتوانستند آن را حفظ کنند و در مسیر کج قرار گرفته و طوری سقوط کردند که هیچ برای خود باقی نگذاشتند.
مدرسی با بیان اینکه برخی در شرایطی قرار می گیرند که به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند ادامه داد: آنان وقتی سخن می گویند گویا رادیوی بیگانه صحبت می کند و وقتی مقاله می نویسند گویا مجله واشنگتن پست مقاله می نویسد و این مایه تأسف است که واقعاً گاهی انسان می خواهد خون گریه کند.
وی با بیان گزارشی از گفتگوی فرزند یک روحانی با یک خبرگزاری خارجی در محکوم کردن نظام اسلامی و اینکه چرا شیعه به عنوان مذهب رسمی در قانون اساسی آمده است گفت: انسان چقدر کج و ساقط و بیچاره می شود که یک فرزند روحانی در دامن شهوات و هوسها فرو رفته و در اختیار آمریکا و سرویس های جاسوسی وابسته به آن قرار می گیرد که به وی خط می دهند که فلان حرف مستقیم یا غیر مستقیم را بزند.
عضو فقهای شورای نگهبان اذعان داشت: امروز ابتلائات اسلام سنگین تر شده است و به برکت ایران اسلامی و نفوذ کلام امام و رهبری و عظمت اسلام، دشمنان اسلام دیوارهای آهنین که در اطراف خود کشیدند در حال فروریختن است و بیداری و هوشیاری ملت ها را فرا گرفته است.
مدرسی با بیان اینکه دستگاه های استکبار بسیاری از افراد ناآگاه و بیچاره را به اسم اسلام در اختیار خود گرفته است گفت: دشمنان با نام تشییع از سلفی گری به واسطه تروریست های مسلمان نما که بر خود مواد منفجره می بندند و مومنان مسلمان بسیاری را با نام خدا و پیامبر نابود می کنند استفاده می‌کند.
این استاد برجسته حوزه اظهار داشت: این که گفته می شود بصیرت داشته باشیم برای این است که انسان بدون هیچ فایده ای برای دنیا و آخرت، طعمه دشمنان اسلام نشود و به نام اسلام، علیه اسلام اقدامی نکند.
وی با تاکید بر نقش بصیرت افزایی برای از میان بردن توطئه ی شوم دشمنان بیان کرد: آمریکا با به جان هم انداختن مسلمانان سبب شده است نیروهایی که می توانستند در مقابل کفر ایستادگی کنند را علیه نیروهای مومن و وفادار قرار داده است.
مدرسی اظهار داشت: تصور نکنید آمریکا و سازمان سی آی ای فقط کار جاسوسی می کند بلکه بسیاری از دانشکده های آن ها که مربوط به علوم انسانی، شرق شناسی، اسلام و تشیع شناسی است، تشییع و اسلام را از دیگاه خود بررسی می کنند تا راه هایی که می تواند مسلمانان را به جان هم بیاندازد بررسی کرده و به دستگاه های اجرایی و سرویس های عملیاتی ارائه می دهند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به صحبت وزیر خارجه سابق انگلیس در سفر اخیر خود به تهران که وی «تهران را نسبت به 8 سال پیش شبیه تر به مادرید دیدم تا قاهره» گفت: این صحبت ها حکایت از خواب آشفته ای است که استکبار علیه نظام اسلامی دیده است. اسپانیا زمانی پایتخت کشور اسلامی به نام اندلس بود ولی با توطئه هایی که غرب و مسیحیت کرد مسلمانان را منحرف، به خود مشغول و سست عنصر کرد و اندلس سقوط کرد تا شد اسپانیا.
وی در این رابطه اضافه کرد: آنان درصددند نظام و هویت اسلامی ایران را نابود کنند همان شعاری که در مشروطه، نمایندگان غربگرا می گفتند «از مغز سر تا نوک پا فرنگی شویم» را بسط دهند و در بازار ها، مدرسه و دانشگاه ها فرهنگ ، لباس، موسیقی، کتاب و حتی خوارک و آداب رفتار غربی حاکم شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است