کد خبر: ۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳- 22 January 2014
دکتر کدخدایی در آئین تودیع خود و معارفه دکتر ره پیک:

به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌ا... جنتی در بررسی صلاحیت‌ها شهادت می دهم

معاون اجرائی سابق شورای نگهبان با اشاره به 12 سال همکاری خود با این نهاد، تصریح کرد: به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌ا... جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها شهادت می دهم.




به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی در جلسه تودیع خود به عنوان معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین ایام‌ا... ماه بهمن اظهار داشت: از اعضای شورای نگهبان که در مدت 12 سال گذشته بنده را تحمل کردند تشکر می‌کنم.
دکتر کدخدایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌ا... رضوانی، مرحوم آیت الله قدیری و مرحوم آقای زواره‌ای اعضای سابق این نهاد گفت: شورای نگهبان اعضای دیگری هم داشت که اکنون در جاهای مختلفی مسئولیت دارند، از آنها و اعضای حاضر شورای نگهبان و عزیزانی که به تازگی به عضویت شورای نگهبان در آمده‌اند نیز تشکر می‌کنم.
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با اشاره به تجربیات خود در شورای نگهبان، افزود: از اعضای شورای نگهبان به ویژه حضرات آیات یزدی و مؤمن و در رأس آنها حضرت آیت‌ا... جنتی درس‌های بسیاری آموختم و اغراق نمی‌کنم که هر چه دارم در این 12 سال در شورای نگهبان آموختم.
وی افزود: از ویژگی‌های برجسته اعضای شورای نگهبان به خصوص آیت‌ا... جنتی، توجه به نظم است. پس از انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلفی که داشتم،‌ با شخصیت‌های بسیاری همکاری کردم اما دو نفر به نظم بسیار اهمیت می‌دادند. اولین نفر حضرت آیت‌ا... شهید بهشتی بودند که در اوایل انقلاب در خدمتشان بودم و دومین نفر حضرت آیت‌ا... جنتی هستند که همیشه بر نظم تأکید زیادی داشتند و هر گاه در جلسه‌ای اندکی تأخیر داشتیم، ایشان تذکر می‌دادند.


دکتر کدخدایی به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌ا... جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که باید شهادت بدهم، بی طرفی حضرت آیت‌ا... جنتی و توجه ایشان به قوانین و مقررات است. دبیر شورای نگهبان، همواره در بررسی صلاحیت کاندیداها، از ما دلایل و مستندات را می‌خواستند و اگر این دلایل و مستندات قوی بود، تردیدی در تصمیم‌گیری نداشتند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توصیف آیت‌ا... جنتی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، آیت الله جنتی، از نعم بی بدیل الهی هستند. آن چه من از ایشان آموختم ساده‌زیستی، تأکید بر قانون و موازین اسلامی بود و این بیشترین سرمایه‌ای است که بنده حالا که از خدمت در شورای نگهبان مرخص می‌شوم، دارم.
دکتر کدخدایی با اشاره به انتخاب شایسته دکتر ره‌پیک به عنوان معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان و ضمن تبریک به وی افزود: از این که حضرت آیت‌ا.. جنتی، سکان این سمت را به دست برادر گرامی جناب آقای دکتر ره‌پیک سپردند، خوشحالم. ایشان از اساتید با سابقه و از جمله صاحب‌نظران دانشگاه بوده و با سابقه مدیریتی بسیار خوبی که دارند، قطعا آینده روشنی خواهند داشت. باید همه به ایشان کمک کنیم تا این وظیفه قانونی و اسلامی که بر عهده گرفته‌اند را به خوبی انجام دهند. بنده هم برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
وی با اشاره به ایام‌ا... دهه فجر گفت: جامعه اسلامی ما با حضور مبارک حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با هدایت ایشان، جامعه از مسیرهای دیگر به مسیر اسلام آمد. همه ما باید پاسدار نظام اسلامی باشیم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم. برای همه ما، انجام مأموریت‌های محول شده اجرایی، واجب است زیرا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.


دکتر کدخدایی تأکید کرد: بنده هیچ گاه برای سمت پیش‌قدم نشده‌ام و آنچه در مدت خدمتم در شورای نگهبان انجام داده‌ام، وظیفه‌ام بوده و منتی نیز ندارم و انشاء‌ا... که خطاهایم کم بوده باشد و این خدمت باعث افتخار من است.
وی با تأکید بر لزوم تغییر و تحول در سطح مدیریت همه دستگا‌ه‌ها گفت: تغییر در سطح مدیریت یکی از اصول مدیریتی است که باید انجام شود. من نیز از کار خسته نشدم ولی اعتقاد دارم که پست‌ها، مانند سنگر هستند و هر کسی لازم است تغییر سنگر دهد. باید کسان دیگری هم بر اساس افکار جدیدی کار کنند.
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در مورد خاطرات خود در شورای نگهبان اظهار داشت: در هنگام بررسی‌ صلاحیت‌ کاندیداها، افرادی از طرق مختلف سفارش می‌کردند و برای تأیید صلاحیت برخی افراد مورد نظرشان فشارهای زیادی می‌آوردند اما شورای نگهبان همواره با تأکید بر لزوم اجرای قانون و مقررات به وظیفه خود عمل می‌کرد و قاطعانه تصمیم می‌گرفت و سفارش هیچ فردی در این تصمیم‌گیری تأثیری نداشت.
دکتر کدخدایی در پایان از همه مدیران، رؤسای دفاتر استانی و کارکنان شورای نگهبان قدردانی و برای آنها آرزوی سلامت و موفقیت کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی