کد خبر: ۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۰- 06 February 2007
رهبر معظم انقلاب:

اسراییل عامل اصلی تفرقه در بین امت اسلامی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار رییس‌جمهور پاکستان با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو ملت ایران و پاکستان براستفاده از ظرفیت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کردند.

ایشان مساله انرژی را از مسایل مهم حال و آینده‌ی جهان دانستند و با اشاره به طرح احداث خط لوله‌ی گاز ایران به شبه قاره افزودند: ایران از لحاظ منابع گازی نیز کشوری غنی است و ما آمادگی داریم برادران مسلمانمان از جمله ملت پاکستان از ذخایر و امکانات جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اتحاد و همدلی را مهم‌ترین نیاز جهان اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمنان امت اسلامی منافعشان را در ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان جست و جو می‌کنند.
ایشان، تاسیس رژیم اشغالگر اسراییل را حرکت جبهه استکبار برای ایجاد اختلاف دائم در جهان اسلام ارزیابی کردند و افزودند: اسراییل تا کنون عامل اصلی تفرقه در امت اسلامی بوده است و از این پس هم همواره همین سیاست را پی خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی، حمایت آمریکا و انگلیس را از رژیم صهیونیستی زمینه‌ساز ادامه‌ی جنایات این رژیم در حق مردم مظلوم فلسطین خواندند و خاطرنشان کردند؛ هر طراحی درباره اوضاع خاورمیانه هنگامی موفق خواهد بود که جلوی زورگویی آمریکا را در منطقه بگیرد و به جنایات صهیونیستها پایان دهد.
ایشان حل موضوع فلسطین را مستلزم توجه به واقعیات منطقه برشمردند و افزودند: ضعف اسرائیل که در جنگ 33 روزه لبنان به خوبی مشخص شد، نفرت و بغض همه ملتهای مسلمان از رژیم صهیونیستی و آمریکا و ایستادگی ملت فلسطین و دولت حماس درمقابل صهیونیست‌ها از جمله واقعیاتی است که به درک عمیق موضوع فلسطین و راه حل آن کمک می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد اختلاف فرقه‌ای و مذهبی را در میان توده‌های امت اسلامی از دیگر سیاستهای دشمنان اسلام دانستند و افزودند: این نقشه خطرناک در عراق و در برخی کشورهای دیگر در حال اجراست و کشورها و ملتهای اسلامی باید با اتحاد و همدلی و هوشیاری، این توطئه‌های بیگانگان را ناکام بگذارند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین صلح عادلانه را ارزش برشمردند و افزودند: قدرت ملتها تعیین‌کننده نهایی مسائل است و این قدرت فقط در هنگام رویارویی آشکار نمی‌شود بلکه زمینه‌ها و عرصه‌های مختلفی برای بروز عزم و اراده و قدرت ملتها وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار آقای سید عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، روابط دو ملت ایران و عراق را بسیار مستحکم دانستند و تاکید کردند: پشتوانه این روابط، ارتباطات دینی، فرهنگی و تاریخی دیرینه میان دو ملت و مرزهای طولانی دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان حفظ تمامیت ارضی، امنیت، پیشرفت، توسعه و آبادانی عراق است.
ایشان با اشاره به تلاش آمریکا برای خدشه وارد کردن به این روابط ریشه‌دار، افزودند: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت عراق است و مردم این کشور اعم از شیعه و سنی و کرد، ترکمان و عرب باید هوشیاری، وحدت، انسجام و یکپارچگی خود را بیش از پیش حفظ کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تاکید کردند: اگر ملت و دولت عراق یکپارچگی و همکاری‌های خود را افزایش دهند دیگر بهانه‌ای برای حضور اشغالگران در عراق باقی نمی‌ماند و آنها باید از این کشور خارج شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، با ابراز تاسف از کشتار مردم بی‌گناه عراق اعم از شیعه و سنی، لزوم حمایت همه‌ی گروه‌ها و جریان‌های عراقی را از دولت آقای مالکی برای مقابله با ناامنی‌ها یادآور شدند و خاطر نشان کردند: حضور اشغالگران در عراق یکی از علت‌های اصلی ناامنی در این کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین با تجلیل از نقش مرجعیت در عراق، به نزدیک بودن سالگرد حادثه‌ی ناگوار هتک حرمت مرقد مطهر دو امام بزرگوار در سامرا اشاره کردند و افزودند: این حادثه‌ی تلخ نباید به فراموشی سپرده شود. ضمن آن‌که مجرم اصلی در این ماجرا آمریکا بود؛ زیرا تروریست‌ها در مقابل چشم نظامیان آمریکایی این اقدام توهین‌آمیز را مرتکب شدند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است