کد خبر: ۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۰- 27 January 2007

نظرات تفصیلی شورای نگهبان منتشر می شود

به منظور استفاده کارشناسان ، اساتید دانشگاه و صاحب نظران ، شرح تفصیلی اظهار نظرهای شورای نگهبان درباره مصوبات از این پس منتشر می شود .

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان ، دکترعباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرنگاران افزود : نظرات تفصیلی شامل نظرات موافق و مخالف دولت ، مجلس و شورای نگهبان در بررسی مصوبات می شود .
وی اظهار داشت : این اقدام که توسط دفتر حقوقی و امور قوانین و مرکز تحقیقات شورای نگهبان انجام می شود علاوه بر انتشار اظهار نظرهای خلاصه شورای نگهبان است که ظرف مدت 10 یا 20 روز در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد .
دکتر کدخدایی گفت : شورای نگهبان از نظرات کارشناسی همه صاحب نظران و اساتید دانشگاه و انتقادات و پیشنهاد آنها استفاده خواهد کرد .
خبرنگاری در خصوص اجرایی نشدن قانون ساعت کار بانک ها سئوال کرد که وی در پاسخ گفت : روند تشریفات یک قانون اززمان تهیه پیش نویس تا ابلاغ و اجرا توسط دستگاههای اجرایی تابع زمانبندی خاص خود است .
وی گفت : رییس جمهور مکلف است قانون مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده باشد را در زمان مشخص ابلاغ کند. در غیر اینصورت مجلس خود نسبت به ابلاغ قانون اقدام خواهد کرد .
خبرنگاری در خصوص تشکیل صندوق دو میلیارد دلاری بین ایران و ونزوئلا سؤال کرد که دکتر کدخدایی پاسخ داد : قراردادهای بین المللی دو کشور باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برسد .
دکتر کدخدایی بار دیگر از فرصت اندک شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه سال آینده که نیاز به کار کارشناسی زیاد دارد ، انتقاد کرد و گفت : ما امیدوار بودیم که لایحه بودجه زودتر تحویل مجلس شود تا فرصت بیشتری برای بررسی دقیق و کارشناسانه آن وجود داشته باشد .
وی افزود : شورای نگهبان به محض بررسی لایحه بودجه در صحن علنی ، مصوبات مجلس را همزمان بررسی خواهد کرد اما اظهار نظر رسمی شورا پس از دریافت مصوبه کامل مجلس در خصوص لایحه بودجه ، اعلام خواهد شد .
سخنگوی شورای نگهبان در ابتدای این نشست خبری با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر ادامه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان براساس نهضت حسینی و درسهای عاشورا تاکید کرد .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام سخنگوی شورای نگهبان در حفاظت از جزایر سه‌گانه با یادآوری اصل ۹ قانون اساسی

چهل‌وپنجمین شماره فصلنامه دانش حقوق عمومی منتشر شد

دکتر صادقی‌مقدم: ناظران انتخاباتی «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» هستند/مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

فیلم| نشست خبری دکتر طحان‌نظیف ۲۸ مهر ۱۴۰۳

آزادی مطبوعات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

جدایی گفتمان‌های علمی از دینی نقیصه اصلی مراکز آموزشی بزرگ است

امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است

گزارش تصویری نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان ۲۸ مهر ۱۴۰۳

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

او اجر یک عمر مجاهدت خود در راه خدا را گرفت همان گونه که به دنبال آن بود

پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت یحیی السنوار، رهبر شاخه سیاسی حماس