کد خبر: ۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷- 10 December 2013
آیت‌الله جنتی:

متمسکین و متوسلین به قرآن و عترت پیامبر(ص) هیچ‌گاه گمراه نخواهند شد

دبیر شورای نگهبان گفت: قرآن و عترت امانتی است که پیامبر ما به امت سپرده و این امانت را مایه نجات قرار داده است.



 
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت‌الله "احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان، صبح روز دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی هوافضای سپاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: به شما عزیزان که در مسابقات قرآن شرکت و موفقیت کسب کرده‌اید تبریک می‌گویم و خدا را شاکرم که توانستم علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، در برنامه حاضر شوم.

وی تصریح کرد: یکی از حسرت‌هایی که روز قیامت شامل حالا برخی انسان‌ها می‌شود حسرت فاصله با قرآن است و آن‌ها زمانی که به خاطر فاصله با قرآن زمین‌گیر شده بودند یاد حسرت و خسران آخرت نبودند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه موضوع قرآن، موضوع مهمی است، تأکید کرد: قرآن و عترت امانتی است که پیامبر ما به امت سپرده و این امانت را مایه نجات قرار داده است.

آیت‌الله جنتی افزود: آیات شریفه قرآن اگر با دقت و تدبر خوانده شوند و در ذهن و دل انسان اثر بگذارند و در اخلاق و رفتار مثمر ثمر باشند، انسانی الهی، قرآنی، محمدی، علوی و حسینی می‌سازد. انسانی که در هر رشته‌ای وارد شود، در صف مقدم قرار می‌گیرد، اگر در جبهه باشد، پیروزمندترین نیروها، اگر در مدرسه و دانشگاه باشد، برجسته‌ترین شاگردان و استادان، اگر در اداره باشد خدمتگزارترین مأمور نظام جمهوری اسلامی و خادم مردم و اگر در سختی‌ها باشد مخلص‌ترین خدمتگزاران است.



وی با اشاره به اینکه یک فرزند قرآنی باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد، تصریح کرد: قبل از انقلاب، خیلی‌ها بودند که امروز تعدادشان کمتر شده است. این افراد دل‌شان خوش است که به مستحبات عمل کنند و شب جمعه قرآن بخوانند ولی به خیر و شر مردم کاری ندارند، به آنچه در مملکت می گذرد و دشمن‌های داخلی و خارجی انجام می‌دهند توجهی ندارند؛ مسلمان و قرآن‌خوان نمی‌تواند اینگونه باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: قرآن فرزندی می‌خواهد که وقتی دشمن حمله کند، سینه خود را جلوی گلوله سپر کند و وقتی که مظلومی فریاد می‌زند تا جایی که می‌تواند دست آن ظالم را از سر مظلوم کوتاه کند.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: کسی که قرآن می‌خواند ولی به ولایت فقیه اعتقاد ندارد، قرآن او را قبول ندارد.

وی گفت: اگر شما و امثال شما در صحنه فعال نباشید کسانی وارد می‌شوند که شما و قرآن را قبول ندارند، کسانی سیاسی‌کاری می‌کنند که به جامعه توجه ندارند و منافع خود را دنبال می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با تأکید بر لزوم اقامه نماز اول وقت خاطرنشان کرد: یک فرزند قرآنی نمی‌تواند نمازش را عقب بیاندازد. در تاریخ از زمان ائمه(ع) تا بزرگانی همچون امام خمینی(ره) می‌بینیم که آن بزرگواران هیچ وقت اقامه نمازشان را به تأخیر نمی‌انداختند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد